Światowa premiera GX3

Światowa premiera GX320.01.2006
Na Los Angeles Auto Show Volkswagen zaprezentuje całkowicie nowy przeznaczony na amerykański rynek model, będący krzyżówką sportowego samochodu z motocyklem. GX3 powstał w kooperacji Volkswagen Moonraker Team z Volkswagen Design Center ...

Na Los Angeles Auto Show Volkswagen zaprezentuje całkowicie nowy przeznaczony na amerykański rynek model, będący krzyżówką sportowego samochodu z motocyklem. GX3 powstał w kooperacji Volkswagen Moonraker Team z Volkswagen Design Center w Kalifornii i swoimi trzema kołami oraz niepowtarzalną stylistyką otwiera nowy wymiar przyjemności z jazdy.

Światowa premiera GX3 1 Motocykl ze znaczkiem VW: Pod względem ogólnej koncepcji lekki, szybki i przyjazny dla środowiska GX3 jest znacznie bliższy motocyklowi niż klasycznemu samochodowi. Ten dwuosobowy Volkswagen jest niepowtarzalny, zuchwały, świeży i przyjazny. Na nowo definiuje proces przenoszenia się z miejsca na miejsce, swoim sportowym charakterem otwiera nowe horyzonty i nawet codzienny dojazd do pracy staje się małą wyprawą w świat wolności. Ponadto GX3 pozwala na poruszanie się po typowych dla USA "carpool lane", nawet, jeżeli kierowca jedzie sam (carpool lane: w wielu dużych amerykańskich miastach oddzielny pas drogi zastrzeżony m.in. dla motocykli, pojazdów hybrydowych, komunalnych i publicznych środków transportu).

Fascynująca dynamika, mniej niż 17.000 $: GX3 jest napędzany czterocylindrowym silnikiem o pojemności 1,6 litra i mocy 92 kW / 125 KM. Nie są to rewelacyjne wartości dla samochodu, ale GX3 jest motocyklem z dwoma umieszczonymi obok siebie fotelami i dlatego 125 KM musi poruszać tylko 570 kg, bo tyle waży ten Volkswagen. Zatem jednostkowe obciążenie mocy wynosi 4,56 kg/KM i pozwala na uzyskanie wyjątkowej dynamiki: 5,7 sekundy wystarczy, aby rozpędzić GX3 do 100 km/h, przyspieszenie poprzeczne wynosi 1,25 g, czyli tyle, ile w rasowym samochodzie sportowym. I to wszystko w pojeździe, który należy do klasy cenowej poniżej 17.000 $. Żaden porównywalny samochód sportowy na świecie nie oferuje choć zbliżonego zużycia paliwa: 5.2 l/100 km. GX3 mógłby w bardzo krótkim czasie być produkowany seryjnie, zadecyduje o tym reakcja amerykańskich klientów na ten nowy pojazd.

Tradycja niezwykłości: Pod względem koncepcji i wyglądu Volkswagen GX3 różni się od wszystkiego, co aktualnie porusza się po amerykańskich drogach. I to stało się już tradycją Volkswagena. W latach 50-tych i 60-tych niezwykłymi samochodami, które dzisiaj stały się już legendą, Volkswagen zrobił w USA furorę. Garbus, Dune Buggy lub VW-Bus (amerykańska nazwa Microbus) były samochodami kultowymi - i są nimi do dziś. W 2006 roku Volkswagen prezentuje GX3 znów jako model absolutnie niezwykły.

Moonraker: Koncepcję GX3 opracował międzynarodowy zespół młodych inżynierów, stylistów, specjalistów od produkcji i sprzedaży w Kalifornii, który swoją pracę rozpoczął na początku 2005 roku. Zadanie: urzeczywistnić życzenia, marzenia i potrzeby amerykańskich kierowców. Cel: maksymalne zadowolenie klientów. Zamysł: obok tworzonych w Niemczech i oferowanych w USA modeli w przyszłości mają powstawać Volkswageny dostosowane specjalnie do potrzeb rynku amerykańskiego.

Za stylistykę nowego Volkswagena odpowiedzialny jest Design Center w Santa Monica. Studio to będzie w przyszłości ściśle współpracować z amerykańskim działem strategii produktów Volkswagena. GX3 jest pierwszym zwiastunem interesującej i bogatej oferty całkowicie nowych pojazdów, tworzonych aktualnie dla USA.

Dynamiczna stylistyka: GX3 charakteryzują wyjątkowe proporcje i wymiary. To, co najbardziej rzuca się w oczy, to rozciągnięte linie i niewielka wysokość (1,21 metra). Przód GX3 z wlotem powietrza nawiązującym do nowego Golfa GTI oraz z odsłoniętymi kołami przypomina stylistycznie jednoosobowy samochód wyścigowy zwany "monoposto". Dynamika i siła emanująca z sylwetki GX3 wprost zapiera dech w piersiach. Linie nadwozia schodzą się przed tylnym kołem. Patrząc z boku nie sposób nie zauważyć bocznych wlotów powietrza, solidnych i poprowadzonych wzdłuż pojazdu pałąków zabezpieczających w przypadku dachowania, odsłoniętych, 17-calowych kół przednich oraz prowadzonego na jednoramiennym wahaczu, 18-calowego koła tylnego. Szczególnie tył pojazdu podkreśla, że GX3 w żadnym wypadku nie wypiera się swojego pokrewieństwa z motocyklem, lecz szczyci się nim i wykorzystuje wszystkie płynące z takiej konstrukcji korzyści.

Space-Frame: Podstawową strukturę tego pojazdu tworzy wytrzymała i sztywna stalowa Space-Frame. Rama ta jest pokryta od wewnątrz i na zewnątrz osłonami z włókna szklanego o wysokiej wytrzymałości. Bagażnik o pojemności 80 litrów umieszczono za siedzeniami.

Awangardowe zawieszenie: Przednie koła z oponami o rozmiarze 215/45 R17 są zamontowane na osi z podwójnymi wahaczami poprzecznymi. Podczas gdy przednia oś wykazuje podobieństwa do samochodu, oś tylnia bardziej przypomina motocykl. Z prawej strony pojazdu znajduje się jednoramienny wahacz. Siła napędowa silnika przenoszona jest przez sześciobiegową przekładnię i napęd łańcuchowy na tylne koło, na którym założono oponę 315/30 R18, czyli o rozmiarze Superbike. Doskonale pasuje ona do GX3, który definiuje na nowo swobodę i radość przemieszczania się po drogach.