Volkswagen Amarok – zmiany, zmiany, zmiany

Volkswagen Amarok – zmiany, zmiany, zmiany14.08.2012
Pod koniec czerwca Volkswagen dokonał kilku istotnych zmian w sposobie produkcji i specyfikacji modelu Amarok. Przede wszystkim modele z podwójną kabina przeznaczone do sprzedaży w Europie i Rosji są teraz produkowane w Niemczech.

Poza tym pickup oferuje wzmocnione jednostki napędowe, może holować cięższe przyczepy i ma kilka dodatkowych, praktycznych gadżetów.

Optymalizacja jednostek napędowych
Diesel TDI BiTurbo w Amarokach z przekładnią manualną może się teraz pochwalić mocą 180 KM/120 kW, czyli o 17 KM większą niż w poprzedniej wersji, a jednocześnie taką samą, jak w wariantach ze skrzynią automatyczną. Warto dodać, że mimo dodatkowych koni mechanicznych silnik wysokoprężny nie zużywa więcej oleju napędowego.

Volkswagen rozszerzył także gamę silników Amaroka dostępnych z pakietem BlueMotion. Teraz będzie go można zamówić także dla jednostek o mocy 90 kw i 132 kW współpracujących z przekładnią ręczną, w pojazdach wyposażonych w napęd na tylną oś lub wszystkie koła.

Volkswagen Amarok dostępny jest teraz również z pakietem pozwalającym zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 0,5 l na 100 km. Składają się na niego funkcja Start/Stop, funkcja odzyskiwania energii hamowania i opony o mniejszym oporze toczenia. W konfiguracji z napędem na tylną oś, silnikiem o mocy 90 kW i wspomnianym powyżej pakietem Volkswagen Amarok zużywa według producenta 6,8 litra oleju napędowego na 100 km i emituje 179g CO2 na km.

Nowe systemy wspierające kierowcę
W niemieckim pickupie pojawiły się także nowe systemy ułatwiające pracę kierowcy:

  • Park Pilot informuje o odległości, w jakiej od najbliższych przeszkód znajduje się Amarok i ułatwia tym samym manewry podczas parkowania,
  • pakiet Swiatła&Widoczność, czyli czujnik deszczu, funkcja automatycznego włączania świateł, funkcja Coming/Leaving Home oraz automatycznie przyciemniane lusterko wewnętrzne sprawiają, że kierowca może bardziej skupić uwagę na drodze,
  • funkcja statycznego doświetlania zakrętów poprawia widoczność po zachodzie słońca.

Zmiany funkcjonalne
Amaroki stały się też jeszcze bardziej praktyczne. Hak holowniczy w wariancie z napędem 4x4 i przekładnią ręczną można teraz bardziej obciążyć – taki Amarok może holować przyczepę o masie do 3 ton. Natomiast do pickupa z automatyczną przekładnią możemy śmiało doczepić przyczepę o macie 3,2 tony.

Volkswagen pomyślał również o klientach wykorzystujących Amaroki w pracy zawodowej – obecnie są one przygotowane do zamontowania cyfrowego tachografu.

Źródło: Volskwagen, opracowanie: BM