MotoNews.pl

Polska premiera Mitsubishi Space Star

środa, 10 września 2014

« poprzedni | auto test | następny »
Kategoria | Testy samochodów
1

Space Star był popularnym minivanem Mitsubishi produkowanym od 1998 do 2005 roku. Po 9 latach przerwy w salonach japońskiego producenta debiutuje kolejny model o tej samej nazwie. Najnowszy pojazd sygnowany trzema diamentami ma jednak niewiele wspólnego ze swoim protoplastą ponieważ nie jest następcą rodzinnego vana, ale kompaktowego Colta.

Nowe Mitsubishi to typowy pięciodrzwiowy miejski hatchback o wymiarach: długość 3710 mm, szerokość 1665 mm i wysokość 1505 mm. Proporcjonalne nadwozie charakteryzuje się dużymi reflektorami przednimi, światłami do jazdy dziennej wkomponowanymi w przedni zderzak, wyraźnymi bocznymi przetłoczeniami nadwozia i bardzo dużym spoilerem tylnym z trzecim światłem stopu wykonanym w technologii LED. W bogatszych wersjach wyposażenia atrakcyjność designu zewnętrznego podnoszą aluminiowe 15-calowe tarcze kół, kierunkowskazy w lusterkach bocznych oraz przyciemniane szyby tylne.

Space Star dostępny jest w trzech wariantach wyposażenia: Inform, Invite oraz Intense. W podstawowej wersji na liście wyposażenia standardowego znajdziemy 14-calowe, stalowe felgi, system ABS+EBD, system stabilizacji toru jazdy i kontroli trakcji ASC + TCL, system wspomagania nagłego hamowania BA, system ostrzegania o nagłym hamowaniu ESS, sześć poduszek powietrznych, światła do jazdy dziennej, elektrycznie regulowane lusterka i szyby przednie, fotel kierowcy z regulacją wysokości, wspomaganie kierownicy, zdalnie regulowany zamek centralny, czterogłośnikowy zestaw audio oraz klimatyzację manualną. W droższych kompletacjach dodatkowo otrzymamy m.in. światła przeciwmgielne, skórzaną kierownicę i dźwignię zmiany biegów, automatyczną klimatyzację, system bezkluczykowego dostępu do pojazdu, tempomat i zestaw głośnomówiący Bluetooth.

W miejskim Mitsubishi komfortowo będą podróżowały cztery osoby, które mogą zabrać ze sobą 235 litrów bagażu. Wnętrze Space Stara wykończone zostało czarnymi dość twardymi plastikami, których monotonię przełamują elementy w kolorze srebrnym. Na trójramiennej kierownicy osadzono przyciski do sterowania tempomatem, systemem audio lub telefonem. Analogowe zegary prędkościomierza i obrotomierza są duże i czytelne. Konsolę centralną pokrytą czarnym fortepianowym lakierem zaprojektowano z uwzględnieniem maksymalnej ergonomii, dzięki czemu obsługa radia czy klimatyzacji jest prosta i intuicyjna.

Sercem niewielkiego hatchbacka może być trzycylindrowa jednostka o pojemności 1.0 litra i mocy 71 KM lub silnik o tej samej nieparzystej liczbie cylindrów, pojemności 1.2 litra i mocy 80 KM. Mniejszy benzynowy silnik umożliwia rozpędzenie ważącego ok. 850 kg pojazdu do 100 km/h w 13,6 sekundy i osiągnięcie prędkości maksymalnej 172 km/h. W mocniejszej jednostce wskazówka prędkościomierza pokaże 100 km/h po 11,7 sekundach i zatrzyma się na 180 km/h. Wartości te wystarczą do sprawnego poruszania się w warunkach miejskich. Poza metropolią w niewielkich silnikach pozbawionych turbo odczuwalny jest brak mocy i słaba elastyczność. Średnie zapotrzebowanie na paliwo wg. danych producenta wynosi ok. 4-4.3 l/100km. Zawieszenie (z przodu kolumny McPhersona, z tyłu belka skręta) zestrojone zostało bardzo miękko, co przy szybko pokonywanych zakrętach skutkuje dużymi i nieprzyjemnymi wychyleniami nadwozia. Naturalnym środowiskiem eksploatacji Space Stara jest miasto. Krótki zwis przedni i tylny, duża powierzchnia szyb gwarantująca dobrą widoczności i wynosząca zaledwie 9,2 m średnica zawracania to atuty, które zostaną docenione właśnie w ciasnych miejskich uliczkach.

Ceny Space Stara zaczynają się od 38 990 zł i osiągają pułap 48 000 zł za topową wersję z bezstopniową skrzynią CVT.

Tekst i zdjęcia: Dariusz Wołoszka, Info-Expert

Info-Ekspert

Dodaj komentarz