MotoNews.pl

Audi A3 e-tron

poniedziałek, 11 kwietnia 2011

« poprzedni | news | następny »
Audi A3 e-tron 9

Audi przedstawiło swój nowy pojazd koncepcyjny z rodziny e-tron’ów o nazwie A3 e-tron. Bazuje on, jak sama nazwa wskazuje, na modelu A3, a konkretnie na jego wariancie Sportback. Napęd stanowi silnik elektryczny o mocy maksymalnej 136 KM (100 kW) i maksymalnym momencie obrotowym 270 Nm. Jednostka napędowa waży około 65 kg i jest w stanie generować moc ciągłą 83 koni mechanicznych (60 kW). Moc ta jest przekazywana na przednią oś za pośrednictwem jednobiegowej przekładni.

Audi A3 e-tron korzysta także z baterii litowo-jonowych umieszczonych w podłodze przedziału bagażowego i pod tylną kanapą. Baterie ważą 300 kg i mogą zgromadzić 26,5 kWh energii o napięciu 380 wolt. Tych, którzy zmartwili się, że przez sposób, w jaki zamontowano baterie uszczuplona została przestrzeń do przewożenia bagaży uspokajamy, że mimo to Audi A3 e-tron oferuje przestrzeń bagażową o pojemności 265 l.

Zasięg elektrycznego Audi po jednokrotnym naładowaniu wynosi 140 km. Pojazd przyspiesza z miejsca do 100 km/h w 11,2 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 233 km/h. Kierowca może wybrać jeden z trzech trybów jazdy – dynamiczny, w którym A3 e-tron pracuje pełną mocą, ale przez to energii starcza na przejechanie krótszego dystansu, auto, najbardziej wyważony lub tryb wydajny, w którym pojazd uzyskuje maksymalny zasięg.

Baterie Audi A3 e-trona można naładować podłączając je na 9 godzin do domowego gniazdka lub na 4 godziny do gniazdka 400 V.

Zdjęcia: Audi, opracowanie: BM

Waszym zdaniem:

  1. ganimedes:
    13 kwietnia 2011 o godz. 22:01

    Niech zmienią typ baterii. Przecież już testowali w A2 litowo-metalowo-polimerowe pozwalające przejechać 600km i szybko naładować. VW takie same (litowo-jonowe) zastosował w prototypie Bulli, ale zasięg w jego przypadku to 300km. Czy przy takiej różnicy w samych autach może być taka różnica w zasięgu?

Dodaj komentarz