MotoNews.pl

Volkswagen Snowareg, czyli Touareg na gąsienicach

27 grudnia 2012

Kategoria | Premiery
VW Snowareg 8

Volkswagen Touareg wielokrotnie potwierdzał już swoją przydatność w warunkach terenowych i to nawet tych najbardziej ekstremalnych, biorąc udział w takich słynnych rajdach, jak Baja 500, Baja 1000, Pikes Peak, czy najbardziej znany na naszym kontynencie Rajd Dakar. W wersji dostępnej w salonach sprzedaży oferowany jest z obszerną gamą silnikową pozwalającą na wybór jednostki napędowej o mocy w zakresie od 204 do 360 KM i maksymalnym momencie obrotowym od 360 do 800 Nm. Są jednak takie krainy, w których standardowy Touareg to zbyt mało. Jedną z nich jest skuta lodem i zawiana śniegiem, zimowa Szwecja, gdzie czasem nawet zimowe opony z łańcuchami nie pozwalają na bezpieczne przemieszczanie się samochodem, a stan taki trwa znacznie dłużej niż tylko kilka tygodni. Dlatego inżynierzy z tamtejszego oddziału Volkswagena pokusili się o stworzenie specjalnej wersji Touarega, która radziłaby sobie w tych wyjątkowo trudnych warunkach. Pomyśleli i wymyślili „Snowarega”.

„Snowareg” to zasadniczo Volkswagen Touareg, w którym zwykłe koła zastąpiono gąsienicami podobnymi do tych, jakie można spotkać w profesjonalnych pojazdach śnieżnych. Wykorzystano w nich gumowe elementy wyprodukowane przez firmę Mattracks z Minnesoty, a zawieszenie Touarega odpowiednio zmodyfikowano.

Model, na którym bazuje Snowareg napędza 4,2-litrowy silnik TDI V8 o mocy 340 KM i maksymalnym momencie obrotowym 800 Nm), który teoretycznie potrafi rozpędzić pojazd z miejsca do 100 km/h w 5,8 sekundy (choć raczej nie próbowalibyśmy osiągnąć takiego wyniku na zaśnieżonej powierzchni i na gąsienicach). Według zapewnień przedstawicieli szwedzkiego oddział Volkswagena Snowareg poradzi sobie świetnie nie tylko na śniegu i lodzie, lecz także na zwykłym asfalcie oraz w terenie porośniętym trawą. Niestety Snowareg ma jedną, podstawową wadę – jego prędkość maksymalna to zaledwie niecałe 65 km/h. Producent zadbał jednak o to, by podróż, choć wolno, upływała nam w miłej atmosferze – „Snowareg” ma na swojej liście wyposażeniowej system stereo Dynaudio, panoramiczny dach, dwustrefową klimatyzację i podgrzewane fotele.

Zdjęcia: Autoblog.com, opracowanie: BM