MotoNews.pl

Premiera nowego Forda Galaxy podczas Festiwalu Prędkości w Goodwood 2015

czwartek, 25 czerwca 2015

« poprzedni | news | następny »
Kategoria | Premiery
Marka, model | ,
Ford Galaxy 7

Nowy Ford Galaxy zapewnia siedmiu osobom luksusowe warunki podróżowania, oferując zaawansowane rozwiązania techniczne i wysokiej jakości materiały, które zwiększają komfort jazdy i przyczyniają się do obniżenia hałasów
w przedziale pasażerskim.

Ford Galaxy oferuje zaawansowanych rozwiązania i usprawnienia techniczne:

  • Tylne zawieszenie typu „integral link” oferuje płynne i ciche działanie, zapewniając wyższą jakość tłumienia nierówności.
  • Opracowany przez Forda adaptacyjny układ kierowniczy zapewnia bardziej precyzyjne kierowanie przy wyższych prędkościach i ułatwia manewrowanie przy niskich prędkościach.
  • System przednich foteli wielokonturowych przeciwdziała zmęczeniu oraz bólom mięśni podczas długotrwałych podróży.

Nowy Ford Galaxy zapewnia pasażerom siedzącym z tyłu wyższy komfort podróżowania za sprawą dedykowanego systemu klimatyzacji oraz zoptymalizowanych siedzeń o zmniejszonym przekroju oraz ergonomicznym wyprofilowaniu.

Wyższy komfort akustyczny to zasługa zastosowania zoptymalizowanej konstrukcji nadwozia oraz szyb bocznych wykonanych ze szkła o zwiększonych właściwościach dźwiękochłonnych. Ford zastosował również specjalną podsufitkę, która dodatkowo eliminuje niepożądane hałasy.

Nowy Ford Galaxy zapewnia większą wszechstronność dzięki pierwszej w segmencie funkcji składania i rozkładania siedzeń w trzecim rzędzie za pomocą jednego przycisku, a także wspiera kierowcę podczas jazdy w mieście i drogami szybkiego ruchu za sprawą zaawansowanych rozwiązań technicznych, takich jak inteligentny ogranicznik prędkości, system zapobiegania kolizjom z funkcją wykrywania pieszych czy przednia kamera szerokokątna.

Wśród zaawansowanych jednostek napędowych – wydzielających nawet o 24 procent mniej CO2 – znalazł się nowy silnik diesel 2,0 litra TDCi Bi-turbo o mocy 210 KM. W Fordzie Galaxy debiutuje też inteligentny napęd na cztery koła AWD, który poprawia trakcję i przyczepność, przenosząc w płynny sposób moment obrotowy z przednich kół do wszystkich czterech kół.

Zaawansowane rozwiązania techniczne i lepsze materiały wykończeniowe, zapewniające wyższy komfort podróżowania
Tylny układ zawieszenia typu „integral link” zapewnia najwyższy komfort jazdy, zachowując przy tym odpowiednią sztywność poprzeczną, niezbędną do utrzymania wysokiej precyzji prowadzenia i znakomitych własności jezdnych. Układ umożliwia większy skok koła podczas najeżdżania na nierówności, co skutkuje lepszą charakterystyką tłumienia drgań przenoszonych do kabiny oraz cichszą pracą całego układu zawieszenia. Nowy Ford Galaxy może być również wyposażony w układ zawieszenia samopoziomującego, które automatycznie utrzymuje optymalną wysokość podczas jazdy, zapewniając najwyższy komfort i najlepszą charakterystykę prowadzenia.

Adaptacyjny układ kierowniczy ułatwia manewrowanie przy niskich prędkościach jazdy i na ograniczonej przestrzeni oraz zapewnia bardziej precyzyjne i intuicyjne kierowanie przy wyższych prędkościach. System optymalizuje reakcje układu kierowniczego, nieustannie zmieniając jego przełożenie w zależności od prędkości jazdy.

System foteli wielokonturowych z funkcją 11-punktowego masażu ma przeciwdziałać zmęczeniu oraz bólom mięśni podczas długotrwałych podróży. Prace nad konstrukcją foteli objęły konsultacje medyczne, a poza elektryczną regulacją w 8 kierunkach oferują one również system podgrzewania i wentylacji oraz funkcję dyskretnego masażu ud, pośladków oraz odcinka lędźwiowego, która realizowana jest przez 11 poduszek napełnianych powietrzem. Aby ułatwić wysiadanie, po otwarciu drzwi z poduszek bocznych siedziska wypompowywane jest powietrze. Kolejną nowością jest system elektrycznej regulacji położenia kolumny kierowniczej oraz podgrzewane koło kierownicy.

Osiągnięcie idealnej temperatury w kabinie odbywa się teraz sprawniej dzięki zastosowaniu nowoczesnego układu wentylacji i klimatyzacji. Nowy układ zapewnia lepszy przepływ powietrza, potrafi schłodzić wnętrze do niższych temperatur i pracuje ciszej. Pasażerowie tylnych rzędów foteli mogą wybrać własne nastawy temperatury dzięki osobnemu obiegowi powietrza i dedykowanym panelom sterowania. Przed nadmiernym nagrzaniem i nasłonecznieniem w upalne dni kabinę nowego Forda Galaxy chronią przyciemniane szyby, które nie przepuszczają promieniowania ultrafioletowego oraz zatrzymują znaczną część energii cieplnej.

Materiały wygłuszające zastosowane w osłonach podwozia, nadkolach oraz przednich i tylnych panelach drzwiowych, a także zmodyfikowana konstrukcja nadwozia przyczynia się do znacznego ograniczenia poziomu hałasu jaki dociera do wnętrza kabiny. Szybę czołową oraz okna boczne wykonano ze szkła o zwiększonych właściwościach dźwiękochłonnych, dzięki czemu jeszcze skuteczniej tłumiony jest odgłos pędu powietrza oraz inne hałasy dobiegające z zewnątrz. Tkana struktura podsufitki zastosowanej we wnętrzu Forda Galaxy umożliwia przenikanie fal dźwiękowych do umieszczonej pod nią pianki wygłuszającej, która zapobiega przedostawaniu się do kabiny niepożądanych hałasów przez dach.

Funkcjonalny samochód rodzinny
Konfiguracja przestrzeni pasażerskiej i bagażowej w nowym Fordzie Galaxy jest bardzo łatwa, bowiem w tylnej części bagażnika umieszczono panel sterowania, który za pomocą jednego przycisku umożliwia składanie wszystkich pięciu foteli drugiego i trzeciego rzędu, udostępniając w ten sposób aż 2339 litrów przestrzeni ładunkowej. Nowością w segmencie jest też funkcja automatycznego podnoszenia oparć foteli trzeciego rzędu, za co również odpowiada ten sam panel sterowania.

Podłoga bagażnika jest zupełnie płaska, co zdecydowanie ułatwia załadunek dużych lub ciężkich bagaży. Dzięki systemowi przesuwania i składania foteli dwóch ostatnich rzędów przedział bagażowy można konfigurować w dowolny sposób, niezależnie od tego czy użytkownik zaplanował jedynie podwiezienie dzieci do szkoły czy dojazd na lotnisko z mnóstwem walizek. Dodatkowo, pod podłogą bagażnika ukryto 20 litrowy schowek nowego systemu Cargo Management, który znacznie ułatwia transport wyższych przedmiotów.

Ponadto podróżni mogą korzystać z uchwytów na butelki półtoralitrowe w drzwiach oraz dodatkowych schowków pod siedzeniami, gdzie z powodzeniem można przewozić laptopa, książki czy innych niezbednych przedmiotów. Miejsce na kolejny schowek wygospodarowano w górnej części panelu wskaźników, a w konsoli środkowej znajdziemy wnękę na telefon komórkowy lub przenośny odtwarzacz muzyki. Dorośli użytkownicy docenią szerokokątne lusterko, które pozwala, bez odwracania się, zobaczyć jak ich pociechy zachowują się podczas podróży.

Dzięki zmniejszeniu przekroju foteli oraz ich ergonomicznemu wyprofilowaniu, wnętrze nowego Forda Galaxy jest jeszcze bardziej przestronne. W porównaniu z obecnie dostępną generacją, nowa wersja oferuje o 10 mm więcej miejsca nad głowami pasażerów drugiego i trzeciego rzędu. Nowy model w trzecim rzędzie foteli przewyższa pod tym względem wszystkich konkurentów, górując nad niektórymi nawet o 40 mm. Dzięki zastosowaniu tradycyjnie otwieranych tylnych drzwi, więcej miejsca udało się również wygospodarować na wysokości ramion i łokci. Ponadto, osoby podróżujące w trzecim rzędzie mają teraz do dyspozycji podłokietniki ze schowkami podręcznymi oraz uchwyty na napoje.

Dostęp od ostatniego rzędu foteli nowego Forda Galaxy jest niezwykle prosty. Wystarczy jedno pociągnięcie, aby przesunąć siedziska i pochylić oparcia foteli drugiego rzędu. Nie bez znaczenia pozostaje również fakt, iż próg podłogi został tu poprowadzony nisko, co znacznie ułatwia wsiadanie i wysiadanie. Dzięki zastosowaniu podwójnej uszczelki, wewnętrzne panele drzwiowe pozostają czyste, a pasażerowie nie muszą ocierać się ubraniami o zabrudzoną karoserię pojazdu.

Inteligentne rozwiązania techniczne ułatwiają prowadzenie samochodu
Nowy Ford Galaxy jest wyposażony w szereg systemów i rozwiązań wspomagających kierowcę, zarówno podczas jazdy miejskiej, jak i autostradowej:

  • Inteligentny ogranicznik prędkości, który ma zadanie monitorować mijane znaki ograniczenia prędkości i samoczynnie dostosowywać prędkość pojazdu do obowiązujących na danym obszarze limitów, tym samym chroniąc kierowcę przed ewentualnością zapłaty mandatu.
  • System zapobiegania kolizjom z funkcją wykrywania pieszych, który ma na celu ograniczenie skutków kolizji czołowej lub potrącenia pieszego, a w niektórych przypadkach może nawet pomóc kierowcy uniknąć takiego zdarzenia.
  • System diodowych reflektorów adaptacyjnych ze światłami drogowymi zapewniającymi maksymalne doświetlenie drogi bez ryzyka oślepiania, który wykrywa pojazdy jadące z przeciwka oraz poruszające się tym samym pasem, a następnie wygasza wybrany sektor reflektorów LED, który może oślepić kierowcę innego pojazdu, zapewniając jednocześnie maksymalne oświetlenie pozostałego obszaru drogi.
  • Przednia kamera ułatwia manewrowanie na skrzyżowaniach lub parkingach o ograniczonej widoczności. System wykorzystuje kamerę z kątem widzenia wynoszącym 180 stopni i wyświetla obraz na ośmiocalowym ekranie dotykowym o wysokiej rozdzielczości, który umieszczono w konsoli środkowej.

Rozwiązania techniczne dostępne w nowym Fordzie Galaxy ułatwiają również parkowanie:

  • System wspomagający parkowanie prostopadłe pozwala zaparkować pojazd prostopadle pomiędzy innymi pojazdami bez konieczności dotykania kierownicy. Podobnie działa system wspomagający parkowanie równoległe.
  • System pomagający kierowcom podczas wyjazdu z równoległego miejsca parkingowego. System odpowiednio obraca kołem kierownicy, natomiast kierowca obsługuje pedał gazu
    i hamulca.
  • System wspomagający parkowanie bokiem, emitujący dźwiękowe ostrzeżenia oraz wyświetlający na monitorze odległość do przeszkód znajdujących się wokół pojazdu
  • System monitorujący ruch poprzeczny ostrzega kierowcę podczas wyjazdu tyłem z parkingu przed innymi pojazdami, które mogą nadjechać z poprzecznego kierunku.

Inne technologie wspomagające kierowcę oferowane w nowym Fordzie Galaxy to: sygnalizacja pojawienia się innego pojazdu w martwym polu widzenia kierowcy, system rozpoznawania znaków drogowych, system kontroli pasa ruchu, system utrzymywania pojazdu na pasie ruchu oraz funkcja monitorowania koncentracji kierowcy.

Za pomocą prostych, naturalnych komend głosowych funkcje systemu SYNC 2 pozwalają w łatwy sposób sterować ustawieniami telefonu, systemu rozrywkowego, klimatyzacji i nawigacji satelitarnej. Narzędzie to jest niezwykle przydatne podczas wakacyjnych wyjazdów i rodzinnych eskapad. System potrafi również wyszukiwać lokalne atrakcje oraz punkty POI. Ponadto dzięki funkcji wzywania pomocy w nagłych wypadkach Emergency Assistance system Ford SYNC 2 po wypadku łączy osoby znajdujące się w pojeździe z operatorami lokalnych służb ratunkowych w języku właściwym dla danego regionu.

Ford Galaxy będzie też po raz pierwszy oferowany z drzwiami bagażnika otwieranymi i zamykanymi elektrycznie i bezdotykowo, które umożliwiają łatwe otwarcie bagażnika bez potrzeby używania rąk. W celu aktywowania systemu wystarczy tylko wykonać odpowiedni ruch stopą pod tylnym zderzakiem. Kolejnym udogodnieniem są oferowane standardowo podgrzewane lusterka zewnętrzne oraz elektryczny hamulec postojowy z układem wspomagania ruszania na wzniesieniu.

Dynamiczne osiągi
Dzięki połączeniu globalnej platformy, na której powstają modele segmentu C i D z zaawansowanymi rozwiązaniami technicznymi, nowa generacja Galaxy prowadzi się tak dobrze jak inne modele osobowe firmy Ford. Dolne wahacze tylnego zawieszenia typu „integral link” wykonane są ze stopu aluminium, co umożliwia redukcję masy o 2 kilogramy, a przednie aluminiowe przeguby i łożyska w obudowie zamkniętej zwiększają sztywność układu jezdnego
i poprawiają precyzję prowadzenia.

Amortyzatory i sprężyny zostały zmodyfikowane specjalnie z myślą o nowym Fordzie Galaxy, który nadal oferuje system zawieszenia adaptacyjnego, umożliwiający dostosowanie pracy podwozia i charakterystyki tłumienia do aktualnych potrzeb, poprzez wybór trybu „comfort”, „normal” lub „sport”. Kolejną nowością jest fakt, iż nastawy elektrycznego wspomagania układu kierowniczego EPAS dostosowywane są do wybranego trybu sztywności układu zawieszenia. Oferowane są także układy Torque Steer Compensation i Active Nibble Compensation, które niwelują niepożądane siły przekazywane na koło kierownicy oraz wszelkie wibracje.

Dzięki nowym, wydajnym i dynamicznym jednostkom napędowym jazda Fordem Galaxy sprawia ogromną przyjemność zarówno w mieście jak i na autostradzie. Samochód będzie można zamówić z nowym, 210-konnym, dwulitrowym silnikiem TDCi Bi-turbo, który zapewnia dynamiczne osiągi oraz generuje 450 Nm momentu obrotowego już od 2000 obr./min. Silnik zużywa średnio 5,5 litra paliwa na 100 kilometrów i emituje 144 gramy CO2 na kilometr – to o 24 procent mniej, niż w przypadku stosowanej dotychczas 2,2-litrowej, 200-konnej jednostki TDCi współpracującej z automatyczną skrzynią biegów. Ford Galaxy wyposażony w nowy silnik przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,9 sekundy.

„Nowy, dynamiczny silnik wysokoprężny TDCi wpisuje się w trend obniżania pojemności skokowej bez utraty mocy, jaki zaobserwować można na przykład w rodzinie benzynowych jednostek EcoBoost. Mniejsza pojemność pozwala ograniczyć zużycie paliwa i emisję szkodliwych substancji, a nowoczesne rozwiązania techniczne dbają o to, by nie ucierpiała na tym dynamika i osiągi” – wyjaśnia Andrew Brumley, główny specjalista ds. jednostek napędowych firmy Ford. „Sekwencyjny układ podwójnego turbodoładowania zapewnia stałą, płynną charakterystykę mocy, całkowicie eliminując zjawisko tzw. turbodziury, co w codziennym użytkowaniu bardzo chwalą sobie użytkownicy pojazdów z tym rozwiązaniem”.

Zmodernizowany silnik wysokoprężny 2.0 TDCi z turbosprężarką o zmiennej geometrii dostępny będzie w trzech wariantach mocy (120, 150 lub 180 KM). Nowa konstrukcja potrzebuje średnio 5 litrów paliwa na przejechanie 100 kilometrów, emitując przy tym 129 gramów CO2 na kilometr, czyli o 7 procent mniej, niż w przypadku poprzedników: 115-konnego silnika 1,6 litra TDCi oraz silników 2,0 TDCi o mocy 140 i 163 KM. W nowej jednostce zmodyfikowano blok silnika, zastosowano nową konstrukcję głowicy cylindrów oraz układu wtryskowego, a także zaimplementowano skuteczniejszy system redukcji emisji tlenków azotu.

Opracowany przez Forda napęd na wszystkie koła AWD będzie oferowany w połączeniu z silnikiem wysokoprężnym 2,0 l TDCi o mocy 150 i sześciobiegową skrzynią manualną oraz z jednostką 2,0 l TDCi o mocy 180 współpracującą z sześciobiegową przekładnią automatyczną PowerShift. Inteligentny napęd na wszystkie koła działa tylko wtedy, gdy wymaga tego sytuacja na drodze, dzięki czemu nie ma tak dużego wpływu na zużycie paliwa i emisję CO2, jak stały napęd AWD.

System co 16 milisekund bada przyczepność kół do nawierzchni – czyli dwadzieścia razy szybciej, niż zajmuje mrugnięcie powieką – aby w ciągu zaledwie 100 milisekund dostarczyć moc do odpowiedniego koła. Ponadto, system może wysłać do 100 procent dostępnego momentu obrotowego do kół przedniej lub tylnej osi.

Wśród jednostek benzynowych warto wspomnieć o nowych, oszczędnych silnikach 1,5 l EcoBoost 160 KM oraz 2,0 l EcoBoost 240 KM. Jednostka o pojemności 1,5 l zużywa 6,5 litra paliwa na 100 kilometrów i emituje 149 gramów CO2 na kilometr – to o 11 procent mniej, niż w przypadku konstrukcji 1,6 l EcoBoost o mocy 160 KM. Wszystkie jednostki napędowe Forda Galaxy spełniają wymogi normy Euro 6 dzięki nowoczesnym rozwiązaniom technicznym. Wśród nich znalazły się:

  • System inteligentnego ładowania akumulatora z odzyskiwaniem energii, który umożliwia częściowe odzyskanie energii wytwarzanej podczas hamowania lub stopniowego wytracania prędkości – system zmniejsza również obciążenie silnika i pozwala oszczędzić paliwo.
  • System Auto-Start-Stop, który automatycznie wyłącza i włącza silnik podczas postoju.
  • Aktywna żaluzja wlotu powietrza, która pozwala uzyskać optymalne parametry aerodynamiczne i bardziej wydajne chłodzenie jednostki napędowej.

Wyższy poziom bezpieczeństwa czynnego i biernego
Ford Galaxy został po raz pierwszy wyposażony w boczne poduszki powietrzne dla foteli drugiego rzędu, które stanowią teraz uzupełnienie standardowego systemu SRS, na który składają się przednie poduszki kierowcy i pasażera, poduszka kolanowa kierowcy, oraz boczne kurtyny powietrzne chroniące głowy osób podróżujących we wszystkich trzech rzędach foteli. Ponadto pojazd wyposażono w system przypominania o konieczności zapięcia pasów bezpieczeństwa dla wszystkich foteli.

Z kolei system MyKey pozwoli kierowcy zaprogramować kluczyk w taki sposób, aby inne osoby prowadzące samochód nie mogły odbierać przychodzących połączeń telefonicznych, przekraczać ustalonej prędkości maksymalnej, dezaktywować systemów bezpieczeństwa i układów wspomagających jazdę, czy przekraczać maksymalnej głośności systemu audio. Dodatkowo, jeśli osoba, której właściciel Forda Galaxy powierzył swoje auto nie zapnie pasów bezpieczeństwa, włączenie systemu audio nie będzie w ogóle możliwe.

Stabilność auta zapewnia system poprawiający stabilność na zakrętach oraz system zapobiegający wywróceniu pojazdu. Oba układy dostosowują moment obrotowy silnika i odpowiednio sterują układem hamulcowym, aby pomóc kierowcy w utrzymaniu wybranego toru jazdy. Natomiast dodatkowym rozwiązaniem chroniącym głowy pieszych podczas ewentualnego potrącenia jest zmodyfikowana konstrukcja wycieraczek.

Wyrafinowana stylistyka
Nowy Ford Galaxy wyróżnia się bardzo nowoczesną i wyrafinowaną stylizacją nadwozia. W przedniej części wzrok przykuwa trapezoidalny górny grill, umiejscowiony ponad szerokim, wyrazistym grillem dolnym. Smukłe klosze reflektorów przednich zachodzą na boki karoserii, płynnie przechodząc we wznoszącą się linię boczną, dzięki której stylizacja tej części nadwozia wydaje się bardziej zwarta, elegancka i dojrzała stylistycznie.

Bardzo nowoczesny jest również tył pojazdu, gdzie wprowadzono ciekawy pomysł stylistyczny, polegający na połączeniu tylnego okna z kloszami lamp. Tym sposobem wizualnie zwiększyła się powierzchnia przeszklona tej części nadwozia. Natomiast w jego bocznej części wąskie, smukłe słupki nie tylko zapewniają lepszą widoczność, ale także potęgują wrażenie ogromu powierzchni przeszklonej, podkreślając funkcjonalność siedmioosobowej kabiny Forda Galaxy.

Kabina nowego Forda Galaxy wyróżnia się stylistyczną dojrzałością i starannością wykonania. Wszystkie elementy tworzą harmonijnie skomponowaną całość – wyraziste kontury konsoli środkowej płynnie łączą się z płaszczyzną deski rozdzielczej, która z kolei, otulając przednią część kabiny, stapia się z panelami drzwiowymi. Wnętrze można wzbogacić o wstawki i elementy dekoracyjne z aluminium, pokryte ciemną metalizowaną powłoką oraz fortepianową lub matową czernią. Znakomitym uzupełnieniem funkcjonalnego i pojemnego wnętrza będzie pełnowymiarowe panoramiczne okno dachowe, które dodatkowo podkreśli jego przestronność.

W miejscu tradycyjnego zespołu zegarów może pojawić się 10-calowy cyfrowy ekran, na którym wyświetlane są animacje przedstawiające konwencjonalny analogowy prędkościomierz i obrotomierz. Użytkownik może zmieniać ustawienia wyświetlacza oraz grafiki 3D według własnego uznania lub w celu usprawnienia obsługi. Ekran posiada również funkcję automatycznego ściemniania, zależnie od stopnia nasłonecznienia kabiny.

Zdjęcia: Ford

Dodaj komentarz