MotoNews.pl

Maria Szarapowa testuje nowe Porsche Boxster Spyder

09 lipca 2015

Kategoria | Rynek
Marka, model | ,
Porsche Boxster Spyder 5

Maria Szarapowa zanotowała asa jeszcze przed tegorocznym Wimbledonem: w drodze na imprezę poprzedzającą turniej WTA w Londynie ambasadorka marki Porsche odwiedziła Porsche Centrum Mayfair i odbyła jazdę testową nowym Porsche Boxster Spyder. To sportowy samochód dla purystów – najlżejszy i najmocniejszy Boxster w historii. Jego premiera odbyła się podczas nowojorskich targów motoryzacyjnych w kwietniu br.

Na cztery dni przed najważniejszym tegorocznym turniejem Wielkiego Szlema sportowa gwiazda z Rosji zafundowała sobie wyjątkowe doznania z jazdy – przetestowała nowy topowy model w gamie dwuosobowego roadstera Porsche. Boxster Spyder zachowuje niezależny charakter poprzednika, który zdążył już dorobić się statusu motoryzacyjnej ikony. Tak jak wcześniej, klasyczny dach z tkaniny jest tu otwierany i zamykany ręcznie, a oferta obejmuje wyłącznie wersja z manualną skrzynią biegów. I jak na prawdziwego roadstera przystało, Boxster Spyder oferuje wrażenia z jazdy tradycyjnym autem sportowym w połączeniu z najnowszymi standardami wydajności. Oznacza to obniżone o 20 mm zawieszenie, hamulce pochodzące z modelu 911 Carrera oraz 3,8-litrowy, 6-cylindrowy silnik o mocy 375 KM (276 kW). W efekcie sprint od 0 do 100 km/h zajmuje jedynie 4,5 s.

Po przejażdżce nowym roadsterem ulicami londyńskiej dzielnicy Mayfair Maria Szarapowa nie kryła emocji:

„Naprawdę ekscytująca maszyna!” – powiedziała pięciokrotna zwyciężczyni turniejów wielkoszlemowych. „Nowy Boxster Spyder jeździ jak klasyczny sportowy wóz, ale jednocześnie daje poczucie nowoczesności i wyrafinowania. To fantastyczny samochód i muszę go mieć!”.

Charakterystyczny design Porsche Boxster Spyder odwołuje się do legendarnych sportowych i wyścigowych modeli niemieckiej marki. Przykładowo, dwa wybrzuszenia za fotelami, ciągnące się wzdłuż długiej tylnej pokrywy, nawiązują do stylizacji 718 Spyder z lat 60. Sterowany częściowo ręcznie, lekki dach nadaje się do codziennego użytku i przywodzi na myśl roadstery z przeszłości, a niepowtarzalną sylwetkę podkreślają przetłoczenia wlotów powietrza po bokach karoserii.

Zdjęcia: Porsche