MotoNews.pl

Ford szykuje premierę nowej generacji Transita

12 września 2018

Ford-Transit-2018

Ford wzmocni pozycję lidera na europejskim rynku pojazdów użytkowych, prezentując najnowszą generację połączonych i zelektryfikowanych samochodów rodziny Transit na wystawie pojazdów użytkowych IAA w Hanowerze w Niemczech w dniach 20-27 września 2018 roku.

Nowy Ford Transit

  • Ford będący między innymi najlepiej sprzedającą się w Europie marką pojazdów użytkowych zaprezentuje nową rodzinę samochodów Transit z wbudowaną łącznością i zaawansowaną elektryfikacją w ramach targów Hannover CV Show
  • Nowy 2-tonowy Transit, który będzie tu miał swoją światową premierę, zapewnia lepszą ekonomię spalania i większą ładowność, a także pierwszą na rynku 48-woltową, lekką technikę hybrydową (mHEV)
  • Innowacyjny hybrydowy furgon z ładowaniem zewnętrznym Transit Custom (PHEV) pojawi się po raz pierwszy w ostatecznej formie produkcyjnej przed rynkową premierą zaplanowaną na rok 2019
  • Ford zaprezentuje zaawansowane rozwiązania telematyczne i usługi transmisji danych dla połączonych samochodów użytkowych, by pomóc klientom flotowym w optymalizacji wydajności i wykorzystania tych pojazdów
  • Nowy Ranger Raptor – najwytrzymalsza i najmocniejsza wersja najlepiej sprzedającego się pickupa w Europie – szturmuje Hanower po wirtualnym debiucie na Gamescomie

Ford dąży do upowszechnienia korzyści płynących z łączności w całej gamie pojazdów użytkowych w Europie. Na targach w Hanowerze zaprezentowana zostanie szeroka gama modeli wyposażonych w modemy pokładowe, poczynając od nowego 2-tonowego Transita, który będzie miał swój globalny debiut na tych targach, poprzez inne nowe produkty opracowane przez Forda z myślą o optymalizacji działania flot samochodów dostawczych.

Innowacje Forda w pojazdach użytkowych rozciągają się na całą gamę zelektryfikowanych pojazdów, w tym na hybrydowy, ładowany z zewnętrznego źródła (PHEV) model Transit Custom, który debiutuje w formie produkcyjnej, oraz na nowego Transita z pierwszym w jego segmencie rynkowym 48-woltowym lekkim napędem hybrydowym (mHEV).

„Hanower zapowiada nadejście nowej ekscytującej rodziny pojazdów użytkowych Transit, które zostały “zrodzone, by się łączyć” – powiedział Hans Schep, dyrektor generalny, działu samochodów użytkowych, Ford of Europe. „Zaawansowana łączność i nasze nowatorskie, zelektryfikowane pojazdy stworzą klientom Forda nowe możliwości zwiększania efektywności transportu.”

Nowy Transit, to większa produktywność przy oszczędnościach generowanych przez mHEV. Nowy 2-tonowy Ford Transit będzie wyposażany w oszczędniejsze silniki, otrzyma zwiększoną ładowność, wbudowaną łączność i zaawansowane rozwiązania wsparcia kierowcy, gdy pojawi się na rynku w połowie 2019 roku. Nowy model będzie się wyróżniał elegancką nową konstrukcją przodu, całkowicie nowym wnętrzem oraz powiększoną przestrzenią ładunkową.

Oprócz zmodernizowanych 2-litrowych silników EcoBlue zapewniających niskie koszty eksploatacji, nabywcy nowego Transita będą mogli wybrać 48-woltowy system hybrydowy mHEV współpracujący z manualną skrzynią biegów, by jeszcze bardziej ograniczyć zużycie paliwa, szczególnie w jeździe miejskiej, która wymaga częstego zatrzymywania się i ruszania.

System mHEV odzyskuje energię przy zmniejszaniu prędkości, magazynując ją następnie w 48-woltowym akumulatorze litowo-jonowym. Zgromadzoną energię system wykorzystuje do wspomagania silnika i zasilania elektrycznych urządzeń pomocniczych.

Transit Custom PHEV – zerowa emisja bez obawy o zasięg jazdy

Innowacyjny Ford Transit Custom PHEV otrzyma zaawansowany system hybrydowy, którego zadaniem jest zapewnienie bezemisyjnego zasięgu jazdy na trasach do 50 kilometrów. Samochód wyposażony jest w wielokrotnie nagradzany silnik benzynowy EcoBoost o pojemności 1,0 ‑litra, którego rolą jest przedłużanie zasięgu jazdy. Silnik EcoBoost ładuje pokładowe akumulatory trakcyjne, gdy wymagane są dłuższe podróże między postojami, w czasie których możliwe jest ładowanie z zewnętrznego źródła, zapewniając działanie z niezwykłą wydajnością i elastycznością. Łączny zasięg samochodu bez ładowania i tankowania wynosi ponad 500 kilometrów.

Pokazany w Hanowerze w swojej ostatecznej formie produkcji, samochód PHEV otrzymał kompaktowy, chłodzony cieczą akumulator litowo-jonowy umieszczony pod podłogą przestrzeni ładunkowej, zachowując pełną objętość tej przestrzeni niezmienioną w stosunku do oferowanej w standardowej wersji furgonu. Pojazd otrzymał całkowicie nowy wystrój wnętrza zapożyczony z najnowszej wersji Transit Custom, wraz z dedykowanymi wyświetlaczami informacyjnymi dla wariantu PHEV.

Ford Telematics i Ford Data Services – pomoc flotom w zarządzaniu ich pojazdami

W Hanowerze Ford anonsuje dwa nowe rozwiązania dla flot pojazdów, opracowane przez Ford Smart Mobility. Rozwiązania te zostały stworzone dzięki połączeniu ogromnej ilości danych zebranych od flot wszelkiej wielkości działających w wielu branżach oraz dogłębnej wiedzy i doświadczenia Forda w zakresie pojazdów i przetwarzania dotyczących ich informacji.

Ford Telematics zapewni operatorom flotowym internetową aplikację dostarczającą rozwiązania, które pomogą flotom poprawić wykorzystanie pojazdu, zmaksymalizować dostępność pojazdu, zoptymalizować koszty eksploatacji i zarządzanie pracą kierowców.

Niezależnie od tego Ford Data Services umożliwi operatorom flotowym korzystanie z własnych dostawców usług zewnętrznych w celu uzyskania dostępu do danych pojazdów zwykle zarezerwowanych dla producenta, a dostarczanych bezpośrednio z pojazdu do “chmury” w celu stworzenia własnych, zindywidualizowanych rozwiązań flotowych.

Nowy Ranger Raptor szturmuje Hanower

Po spektakularnym debiucie na targach Gamescom w Kolonii, nowy Ranger Raptor po raz pierwszy pojawia się w Hanowerze przed publicznością motoryzacyjną. Opracowany przez Ford Performance dla prawdziwych entuzjastów samochodów terenowych, nowy pickup trafi do europejskiej sieci sprzedaży w połowie 2019 roku z przeznaczeniem dla klientów poszukujących szczególnego poziomu emocji. Pickup napędzany wersją Bi-turbo 2-litrowego silnika wysokoprężnego Ford EcoBlue, będzie dysponował mocą 213 KM i 500 Nm momentu obrotowego.

Majestatycznemu wyglądowi, który uzyskano dzięki niesamowitym rozmiarom i ekstremalnej stylizacji Rangera, towarzyszy unikalne podwozie Ford Performance, zoptymalizowane pod kątem jazdy z wysokimi prędkościami po bezdrożach i zdolności do jazdy w dowolnym terenie.

Zdjęcia: Ford, informacja mototarget