MotoNews.pl

Nowy Peugeot 208 Futuristic & Young

26 lutego 2019

Peugeot-208-2019 22

Nowa generacja Peugeot 208 doskonale wpisuje się w strategię wzbogacania wyposażenia gamy Peugeot, a jego zdecydowana stylistyka wnosi powiew młodości i energii. Nowy Peugeot 208 to nie tylko nowatorska stylistyka, ale także inne nowości, jak nowej generacji system Peugeot i-Cockpit© 3D oraz liczne systemy wspomagania prowadzenia, które pochodzą z wyższych segmentów rynku.

Nowy Peugeot 208

CMP/e-CMP: modularna i wydajna platforma

Nowy PEUGEOT 208 powstał na bazie najnowszej generacji platformy Groupe PSA, określanej skrótem CMP (Common Modular Platform). Przeznaczona dla segmentów B i C, nowa płyta podłogowa uzupełnia dotychczasową ofertę platformy EMP2 (Efficient Modular Platform).

Jak wskazuje nazwa, platforma CMP jest modularna pod względem wymiarów i dostosowania do różnych jednostek napędowych. Tym samym jest przystosowana do różnych rodzajów napędu i pozwala przyszłym klientom na wybór silnika spalinowego (benzynowego, wysokoprężnego) lub elektrycznego. Jednym z głównych założeń i celów konstruktorów była efektywność rozwiązania. Nowa platforma przyczynia się do ograniczenia emisji CO2 nowego PEUGEOT 208 dzięki takim zabiegom jak:

  • zmniejszenie masy (o 30 kg w porównaniu do platformy PF1),
  • poprawienie aerodynamiki (wyrównanie płaszczyzny podwozia i zastosowanie regulowanych wlotów powietrza),
  • zmniejszenie oporów toczenia (opony klasy A i ograniczenie oporów wywołanych tarciem mechanicznym elementów układu jezdnego),
  • optymalizacja układów napędowych (poprawa wydajności procesu spalania, downsizing, ograniczenie oporów tarcia w układach mechanicznych, zmiana przełożeń skrzyni biegów i powszechne zastosowanie systemu Stop&Start).

Platforma CMP zapewnia również wyższy komfort i bezpieczeństwo:

  • większy komfort akustyczny i termiczny w kabinie, zmniejszenie drgań elementów,
  • dostępność systemów wspomagania prowadzenia godną wyższych segmentów i niespotykaną dotąd w segmencie B.

Nowy PEUGEOT e-208: e-motion

Dostępny od chwili wprowadzenia na rynek w 100% elektryczny napęd nowego PEUGEOT e-208 zapewnia dynamiczne przyspieszenie i ekscytującą przyjemność z jazdy:

  • silnik o mocy 100 kW (136 KM) oraz moment obrotowy 260 Nm (dostępne przy każdej prędkości) umożliwiają natychmiastową reakcję samochodu,
  • w czasie jazdy panuje cisza i nie ma wibracji,
  • na centralnym ekranie wyświetlają się animowane grafiki, pokazujące np. tryb działania układu napędowego w czasie rzeczywistym.

Nowy PEUGEOT e-208 oferuje trzy tryby jazdy:

  1. eco – zapewniający maksymalny zasięg,
  2. normal – dla optymalnego komfortu podczas codziennego użytkowania,
  3. sport – ukierunkowany na osiągi i doznania z jazdy, maksymalną moc i moment obrotowy (przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,1 s).

Dostępne są również dwa tryby hamowania, włączane za pomocą dźwigni zmiany biegów i sterujące odpowiednimi trybami ładowania akumulatora:

  • umiarkowanym, zapewniającym doznania zbliżone do jazdy samochodem z silnikiem spalinowym,
  • wzmocnionym, zapewniającym hamowanie silnikiem kontrolowane pedałem gazu.

Nowy PEUGEOT e-208 oferuje komfort termiczny na najwyższym poziomie w porównaniu z konkurencją dzięki zastosowaniu:

  • elementu grzejnego dużej mocy (5 kW), zasilanego akumulatorem wysokonapięciowym,
  • pompy ciepła i automatycznej regulacji temperatury w kabinie, które zapewniają taki sam komfort jak w samochodach z silnikiem spalinowym. Układ nie ogranicza zasięgu samochodu dzięki większej sprawności energetycznej w porównaniu do tradycyjnej klimatyzacji lub układu ogrzewania,
  • podgrzewanych siedzeń (w zależności od wersji),
  • wstępnego chłodzenia lub nagrzewania samochodu, programowanego za pomocą ekranu dotykowego lub aplikacji MyPeugeot® na smartfona. Oprócz komfortu funkcja ta pozwala zoptymalizować zasięg samochodu (szybsze uzyskanie żądanej temperatury po rozruchu) i wcześniej uzyskać optymalną temperaturę pracy akumulatora.

Przestrzeń w kabinie i objętość bagażnika są identyczne jak w wersji z silnikiem spalinowym. Akumulatory o łącznej objętości 220 litrów są rozmieszczone pod podłogą nowego PEUGEOT 208.

Know-how marki PEUGEOT zobowiązuje – układ jezdny nowego PEUGEOT e-208 wykorzystuje specjalnie opracowane rozwiązania techniczne i ustawienia (optymalne rozłożenie masy). Pozwoliło to na uzyskanie właściwości dynamicznych nowego PEUGEOT 208 porównywalnych z wersjami spalinowymi.

Nowy PEUGEOT e-208 jest wyposażony w akumulator dużej pojemności, która wynosi 50 kWh i umożliwia zasięg do 340 km, zgodnie z protokołem homologacyjnym WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures) i 450 km według NEDC (New European Driving Cycle). Połączony z układem chłodzenia kabiny, system regulacji termicznej poprzez obieg cieczy chłodzącej pozwala na szybkie ładowanie akumulatora, wydłuża jego żywotność i zapewnia optymalny zasięg. Akumulator ma 8-letnią gwarancję lub przebieg 160 tys. km po których zachowa minimum 70% pojemności.

Tryby ładowania są zróżnicowane i dostosowane do różnych sytuacji w codziennym użytkowaniu samochodu. Dostępne są trzy tryby ładowania akumulatora:

  • z klasycznego gniazda domowego lub, w celu pełnego naładowania w ciągu 16 godzin, ze wzmocnionego gniazda Green Up™ Legrand® przy użyciu przewodu dostarczonego z samochodem,
  • ze stacji Wall Box, która pozwala na pełne naładowanie akumulatora w ciągu 5 godzin i 15 minut prądem trójfazowym (11 kW) lub w ciągu 8 godzin prądem dwufazowym (7,4 kW),
  • z publicznej stacji ładowania – układ chłodzenia akumulatora pozwala na zastosowanie ładowarek o mocy 100 kW i naładowanie akumulatora do 80% w ciągu 30 minut.

Nowy PEUGEOT e-208 umożliwia programowanie czasu włączenia ładowania za pośrednictwem ekranu nawigacji online lub poprzez aplikację MyPeugeot® na smartfona. System umożliwia również uruchomienie i wyłączenie ładowania w każdej chwili oraz sprawdzenie stanu naładowania akumulatora.

NOWY PEUGEOT 208 – zgodność z normą Euro 6.d

Nowy PEUGEOT 208 dysponuje szeroką gamą silników spalinowych najnowszej generacji, które spełniają normy Euro 6.d w przypadku silników benzynowych i Euro 6.d-Temp dla jednostek wysokoprężnych. Unikatowa w segmencie B oferta silników PureTech o mocy 100 i 130 KM jest dostępna z 8-stopniową automatyczną skrzynią EAT8.

Silniki benzynowe to 3-cylindrowe jednostki o pojemności skokowej 1,2 l:

  • PureTech 75 S&S z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach,
  • PureTech 100 S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach lub automatyczną skrzynią EAT8,
  • PureTech 130 S&S z automatyczną skrzynią EAT8.

Silniki wysokoprężne to 4-cylindrowe jednostki o pojemności skokowej 1,5 l:

  • BlueHDi 100 S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach.

Na rynkach, na których obowiązują mniej restrykcyjne normy ochrony środowiska, będą dostępne również silniki z manualną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach lub automatyczną skrzynią EAT6.

Nowy PEUGEOT 208 znajdzie się w sprzedaży na jesieni 2019 roku. Jego prezentacja odbędzie się podczas nadchodzącego Salonu Samochodowego w Genewie. Już niedługo w wybranych krajach będzie można zarezerwować samochód w wersji spalinowej i elektrycznej online na specjalnej stronie internetowej. Przyszli klienci będą pierwszymi składającymi zamówienia i wpłacającymi zaliczkę online. Będą mogli również wybrać salon, w którym dokończą konfigurację samochodu i podpiszą zamówienie na nowego PEUGEOT 208.

Zdjęcia: Peugeot