MotoNews.pl

Nowy Mercedes-Benz GLC Coupe

poniedziałek, 25 marca 2019

« poprzedni | news | następny »
Mercedes-Benz-GLC-Coupe 13

Potrafi przyciągnąć uwagę: zaledwie kilka tygodni po premierze kompleksowo zaktualizowanego SUV-a GLC Mercedes-Benz prezentuje odnowionego GLC Coupe. W swoim najnowszym wcieleniu ten cieszący się powodzeniem model umiejętnie łączy sportowy charakter coupéz funkcjonalnością SUV-a. Efekt: samochód dla indywidualistów, którzy szczególną wagę przywiązują do wyszukanego wzornictwa, maksymalnego poczucia wolności i pionierskiej techniki. Innowacyjne rozwiązania, inteligentne systemy wspomagające oraz nowa gama silników sprawiają, że GLC Coupé jest wzorem dynamizmu, bezpieczeństwa i wydajności.

Mercedes-Benz GLC Coupe

GLC Coupé imponuje swoją wyrazistą stylizacją, innowacyjnymi układami wspomagania jazdy, gamą nowych silników i najnowszą generacją systemu audio-nawigacyjnego MBUX z licznymi możliwościami sterowania. Lista systemów wsparcia wzbogaciła się m.in. o funkcje ostrzegania przy wsiadaniu, tworzenia korytarza awaryjnego i rozpoznawania końca zatoru drogowego. Nowością jest również system Trailer Maneuvering Assist, który pomaga kierowcy podczas cofania z przyczepą.

Fascynujący tył coupé: elegancka stylizacja

Design GLC Coupé definiują dynamiczne proporcje i eleganckie linie karoserii. Nie zabrakło też nawiązań do off-roadowych możliwości modelu – jak choćby dominujący przedni pas, wyraziste przetłoczenia oraz standardowo montowane chromowane detale, m.in. osłony podwozia z przodu i z tyłu. Charakter coupé przejawia się w przysadzistej sylwetce z opadającą linią dachu i zaokrągloną tylną szybą. Z przodu szczególną uwagę zwraca wyraźnie wyprofilowana osłona chłodnicy z diamentowym wypełnieniem – typowo dla modeli coupé przedzielona pojedynczą listwą, jak również mocno zaakcentowane wloty powietrza oraz nowy kształt oferowanych w standardzie reflektorów LED High Performance.

Opadająca płaszczyzna dachu, idealnie wpisany w sylwetkę kontur bocznych okien i przetłoczenie pomiędzy nadkolami, a także chromowana listwa zdobiąca wysoko poprowadzoną linię szyb, muskularne tylne nadkola i wyprofilowana na kształt spojlera pokrywa bagażnika – GLC Coupé udowadnia, że cechy coupé można harmonijnie połączyć z atrybutami SUV-a. Dynamiczne proporcje i duży prześwit podkreślają jego wszechstronne możliwości – zarówno na asfalcie, jak i na nieutwardzonych drogach.

Nowy Mercedes-Benz GLC Coupe

Wnętrze: inteligencja i wygoda

Nieskazitelny luksus oraz przyjazna dla użytkownika obsługa – oto wnętrze Coupé w skrócie. Duży, jednoczęściowy panel konsoli elegancko „spływa” od środkowych otworów wentylacyjnych aż do podłokietnika. Kokpit sprawia szlachetne wrażenie i charakteryzuje się wyjątkową jakością wykonania. Nowością jest wnętrze w kolorze „szary magma”. Zupełnie nowa jest też wielofunkcyjna kierownica, dostępna w dwóch wersjach. Instrumenty do obsługi aktywnego asystenta odległości Active Distance Assist DISTRONIC oraz panele dotykowe Touch Control do sterowania zestawem wskaźników i systemem multimedialnym, jak również akustyczna informacja zwrotna, wyznaczają nowe standardy.

Wygodę obsługi dodatkowo zwiększa wielofunkcyjny panel dotykowy na konsoli środkowej, który zastępuje obrotowy kontroler. Zestaw wskaźników ma teraz postać 12,3-calowego ekranu, a system multimedialny dysponuje większym centralnym wyświetlaczem, i to dotykowym: zależnie od wersji jego przekątna wynosi 7 cali (rozdzielczość 960 x 540 pikseli) lub 10,25 cala (1920 x 720 pikseli). Oprócz tego najnowsza generacja systemu inforozrywki Mercedes-Benz User Experience (MBUX) wyróżnia się intuicyjną logiką obsługi i rozbudowanymi możliwościami opcji sterowania.

Istnieje pięć różnych sposobów interakcji z systemem informacyjno-rozrywkowym GLC Coupé:

  • Sterowanie dotykowe za pośrednictwem centralnego wyświetlacza
  • Obsługa za pomocą paneli dotykowych na wielofunkcyjnej kierownicy
  • Korzystanie z panelu dotykowego na konsoli środkowej
  • Sterowanie gestami dzięki opcjonalnemu asystentowi wnętrza MBUX
  • Obsługa głosowa, aktywowana hasłem „Hej Mercedes”

Opcjonalna kontrola komfortu ENERGIZING „scala” różne systemy samochodu z zakresu komfortu, tworząc optymalną atmosferę podróżowania. Łączy ona funkcje nastrojowego oświetlenia i klimatyzacji oraz masażu, podgrzewania i wentylacji siedzeń, a do tego wykorzystuje ścieżkę dźwiękową. Inteligentny trener ENERGIZING COACH korzysta z danych pojazdu i otoczenia, aby zarekomendować kierowcy jeden z programów – zależnie od sytuacji oraz preferencji użytkownika.

Lista najnowocześniejszych systemów wspomagających bezpieczeństwo i komfort wzbogaciła się m.in. o funkcje ostrzegania przy wysiadaniu, tworzenia korytarza awaryjnego oraz wykrywania korka. Paleta nowości obejmuje też system Trailer Maneuvering Assist, który pomaga kierowcy w manewrowaniu z przyczepą. Wykorzystuje on czujniki w głowicy haka holowniczego i pierścień magnetyczny do pomiaru kąta pomiędzy holującym samochodem a przyczepą. Zestaw kamer 360° zapewnia optymalną widoczność we wszystkich kierunkach i oferuje znacznie lepszą niż wcześniej jakość obrazu.

Nowy Mercedes-Benz GLC Coupe

Zwiększona wydajność: nowe silniki

W chwili wprowadzenia na rynek GLC Coupé będzie dostępny z nowymi silnikami, a w dalszej części roku do oferty dołączą kolejne jednostki. Wszystkie warianty wysokoprężne już teraz spełniają wymagania normy Euro 6d (RDE – Real Driving Emissions, czyli emisje mierzone w rzeczywistych warunkach, etap II), która wchodzi w życie w 2020 r. Efekt ten osiągnięto dzięki wyizolowanej konfiguracji układu oczyszczania spalin, zamontowanego bezpośrednio na silniku. Składa się on z katalizatora oksydacyjnego (DOC), filtra cząstek stałych z funkcją katalizatora SCR (sDPF) oraz katalizatora SCR z wtryskiem AdBlue®. Uzupełnia go dodatkowy konwerter selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) z katalizatorem nieprzereagowanego amoniaku (ASC) w układzie wydechowym.

Silniki benzynowe są zelektryfikowane – współpracują z 48-woltową pokładową instalacją elektryczną (EQ Boost). Za realizację funkcji hybrydowych, takich jak boost („zastrzyk” momentu obrotowego przy przyspieszaniu) lub odzyskiwanie energii, odpowiada tu rozrusznikoalternator z napędem pasowym. Pozwala to na oszczędności paliwa zarezerwowane dotąd dla wysokonapięciowych układów hybrydowych. Oprócz zmniejszenia zużycia benzyny i emisji CO2 technika ta korzystnie wpływa na komfort oraz osiągi.

Gama silnikowa nowego GLC Coupé w skrócie:

GLC 200 4MATIC GLC 300 4MATIC GLC 200d 4MATIC GLC 220d 4MATIC GLC 300d 4MATIC
Układ/liczba cylindrów R4 R4 R4 R4 R4
Moc (kW/KM)Silnik spalinowy 145/197

 

190/258 120/163 143/194 180/245
Moc silnika elektr. (kW)Odzyskiwanie energiiBoost 10 10
Maksymalny moment obr.Silnik spalinowy (Nm) 320 370 360 400 500
Maksymalny moment obr.Silnik elektryczny (Nm) 150 150
Zużycie paliwa w cyklu łączonym (l/100 km) 7,1-7,4 7,1-7,4 5,2-5,5 5,2-5,5 5,8
Emisje CO2 w cyklu łączonym (g/km) 161-169 161-169 137-145 137-145 151-153

Nowy GLC Coupé w skrócie:

  • Ekspresyjne wzornictwo: stylowy wygląd nowej generacji GLC Coupé wpisuje się w design oparty na języku zmysłowej przejrzystości i łączy elastyczność SUV-a ze sportowym stylem coupé. Mocniej nachylone słupki A pozwoliły obniżyć płaszczyznę dachu. Charakter modelu podkreślają m.in. efektowna, diamentowa osłona chłodnicy, dostępna w kolorze srebrnym (wersja standardowa) lub czarnym (w połączeniu z pakietem Night), oraz chromowane wykończenie osłon podwozia. Wzrok przyciągają również seryjnie montowane reflektory diodowe LED High Performance z charakterystycznym świetlnym „autografem”. Eleganckie linie zbiegają się w kompaktowym tylnym pasie, wyróżniającym się nowym wzornictwem dyfuzora z dolną osłoną i końcówkami układu wydechowego, a także w pełni LED-owymi tylnymi lampami.
  • MBUX – innowacyjna telematyka: połączenie ekranu dotykowego, nawigacji z rozszerzoną rzeczywistością, inteligentnej obsługi głosowej (aktywowanej za pomocą przycisku lub hasła „Hej Mercedes”) i funkcji łączności sprawia, że GLC Coupé wyznacza wzorce w dziedzinie nowoczesności interfejsów użytkownika oraz przejrzystości ich obsługi.
  • Zawieszenie: jako alternatywa dla standardowego, sportowego zawieszenia z adaptacyjnym tłumieniem dostępne jest opcjonalne zawieszenie DYNAMIC BODY CONTROL z bezstopniową regulacją amortyzatorów (dla stalowych sprężyn na przedniej i tylnej osi). Tłumienie jest tu kontrolowane indywidualnie dla każdego koła w zależności od sytuacji na drodze, prędkości jazdy i stanu nawierzchni, we współpracy z aktualnym ustawieniem charakterystyki silnika, przekładni oraz układu kierowniczego. Dostępne jest również pneumatyczne zawieszenie AIR BODY CONTROL, które jeszcze bardziej zwiększa komfort i potęguje sportowy charakter.
  • Zaawansowane systemy wspomagające: aktywna kontrola odległości Active Distance Assist DISTRONIC i asystent kierowania Active Steer Assist zapewniają jeszcze bardziej komfortowe wsparcie przy zachowaniu bezpiecznej odległości i utrzymaniu toru jazdy. Prędkość pojazdu jest regulowana automatycznie z uwzględnieniem najbliższych zakrętów lub skrzyżowań. Active Steer Assist pomaga w tworzeniu korytarza ratunkowego i zmianie pasa ruchu. Ryzyko potencjalnych kolizji dodatkowo zmniejsza funkcja monitorowania ruchu przy skręcie układu Active Brake Assist, który może zainicjować hamowanie, jeśli kierowca nie zauważy pojazdów nadjeżdżających z przeciwka.
  • Układ napędowy: do napędu GLC Coupé służą silniki z gamy najnowszych 4-cylindrowych jednostek benzynowych i wysokoprężnych Mercedes-Benz. Motory wysokoprężne już teraz spełniają wymagania normy Euro 6d, a benzynowe są zelektryfikowane dzięki współpracy z 48-woltową pokładową instalacją elektryczną (EQ Boost).

Nowa generacja GLC Coupé łączy styl i wszechstronność, a jego wiodącą pozycję podkreślają wyrafinowane funkcje. Mercedes-Benz ma obecnie znakomitą reprezentację w segmencie SUV-ów, obejmującą aż siedem modeli (GLA, GLC, GLC Coupé, GLE, GLE Coupé, GLS, Klasa G).

Zdjęcia: Mercedes-Benz

Dodaj komentarz