MotoNews.pl

Nowe modele Porsche 718 GTS 4.0

20 stycznia 2020

Kategoria | Premiery  Rynek Premium
Marka, model | ,
2020-Porsche-718-Boxster-GTS-40 1

Do gamy samochodów sportowych Porsche z silnikiem umieszczonym centralnie dołączają dwa zdecydowanie sportowe modele o bogatej specyfikacji: 718 Cayman GTS 4.0 oraz 718 Boxster GTS 4.0. Obydwa dwumiejscowe pojazdy korzystają z tego samego 4-litrowego boksera o 6 cylindrach i mocy 294 kW (400 KM), który został już zastosowany w 718 Spyder i 718 Cayman GT4. W połączeniu z manualną przekładnią o sześciu przełożeniach oraz sportowym układem wydechowym jednostka odznacza się niezrównanym sposobem dostarczania mocy i zapewnia wyjątkowo satysfakcjonujące wrażenia z jazdy. W obu przypadkach sprint do 100 km/h trwa 4,5 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 293 km/h.

Za sprawą standardowego sportowego zawieszenia Porsche Active Suspension Management (PASM), a także zmniejszonego o 20 mm prześwitu i Porsche Torque Vectoring (PTV) z mechaniczną blokadą tylnego dyferencjału nowa generacja GTS-ów osiąga niezwykłą równowagę pomiędzy dynamicznym prowadzeniem a komfortem na co dzień. Atletyczny charakter samochodów sportowych z centralnie umieszczonym silnikiem podkreśla również standardowy pakiet Sport Chrono z udoskonaloną aplikacją Porsche Track Precision. Czarne, kontrastujące elementy karoserii i ciemne wnętrze z elementami z Alcantary® tworzą wizerunek typowy dla rodziny modeli GTS.

2020 Porsche 718 Boxster GTS 40 2

Porsche 718 Boxster GTS 4.0

Ceny nowego Porsche 718

Porsche 718 Cayman GTS 4.0 będzie oferowane w cenie 407 tys. zł, a 718 Boxster GTS 4.0 – 410 tys. zł (kwoty obejmują VAT). Oba modele będą dostępne w Porsche Centrach od końca marca 2020 r.

Podobnie jak w przypadku modeli 718 Spyder i 718 Cayman GT4, mocarna 4-litrowa jednostka napędowa odznacza się wyjątkową efektywnością. Przyczynia się do tego adaptacyjne sterowanie pracą cylindrów, które przy niewielkich obciążeniach na zmianę wyłącza jeden z dwóch rzędów cylindrów, a także bezpośredni wtrysk paliwa z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami oraz kanały dolotowe o zmiennej długości. Silnik imponuje również wyśmienitymi rezerwami mocy i natychmiastową reakcją. Bezproblemowo rozkręca się do 7800 obr./min, a za sprawą standardowego sportowego układu wydechowego z aktywną regulacją cieszy też akustycznymi walorami bogatej ścieżki dźwiękowej 6-cylindrowego boksera. Modele 718 GTS 4.0 wyposażono w dwudrożny sportowy układ wydechowy ze zintegrowanym filtrem cząstek stałych, pochodzący z 718 Spyder i 718 Cayman GT4. Dzięki „rozwidlonej” konstrukcji zapewnia on przestrzeń dla kontrastującej dolnej sekcji w kolorze czarnym, którą opracowano specjalnie dla modeli GTS.

2020 Porsche 718 Boxster GTS 40 3

Porsche 718 Boxster GTS 4.0

Również podwozie stanowi zapowiedź ekscytujących wrażeń z jazdy – zapewnia wyjątkowo precyzyjne prowadzenie, zwinne reakcje na skręt i responsywne zachowanie w zakrętach. Jednocześnie dynamiczne prowadzenie łączy się tu z komfortem jazdy odpowiednim do codziennego użytku. Do standardowej specyfikacji należy zawieszenie Porsche Active Suspension Management (PASM), seryjnie występujące z prześwitem zmniejszonym o 20 mm. Opcjonalnie sportowe zawieszenie PASM może być obniżone o 10 mm. Standardowe wyposażenie obejmuje też inne zorientowane na osiągi komponenty, takie jak system Porsche Stability Management (PSM) z osobno uruchamianym trybem PSM Sport, pakiet Sport Chrono wraz z udoskonaloną aplikacją Porsche Track Precision, Porsche Active Drivetrain Mounts (PADM) oraz Porsche Torque Vectoring (PTV) z mechaniczną blokadą tylnego mechanizmu różnicowego.

Oba nowe samochody sportowe Porsche z centralnie umieszczonym silnikiem wyposażono w 20-calowe obręcze kół z lekkich stopów w kolorze czarnym, z satynowym wykończeniem, oraz opony przeznaczone do aut o wysokich osiągach (w rozmiarze 235/35 ZR 20 z przodu i 265/35 ZR 20 z tyłu). Za nimi kryje się ulepszony układ hamulcowy, który otrzymał nawiercane krzyżowo tarcze i czerwone zaciski. Jako opcja dostępny jest układ hamulcowy Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).

2020 Porsche 718 Cayman GTS 40 1

Porsche 718 Cayman GTS 4.0

Szczególnie sportowy statusu samochodów GTS odzwierciedlają ciemne, kontrastujące detale. Ich lista obejmuje listwę spojlera, wypełnienie wlotów powietrza przedniego zderzaka Sport Design, moduły przednich świateł przeciwmgłowych i tylnych lamp oraz dolną część przeprojektowanego tylnego zderzaka.

We wnętrzu sportową, elegancką atmosferę podkreślają elementy obite ciemną Alcantarą®: środkowe panele standardowych foteli sportowych Plus, koło kierownicy, dźwignia zmiany biegów oraz podłokietniki drzwi. W modelu 718 Cayman GTS 4.0 materiał ten pokrywa również słupki A i podsufitkę. Opcjonalny pakiet wnętrza GTS dodaje kolejny kolor: do wyboru są odcienie Carmine Red lub Chalk. Akcenty obejmują obrotomierz, pasy bezpieczeństwa, wszystkie ozdobne szwy oraz haftowane logo „GTS” na zagłówkach i napis „PORSCHE” na dywanikach z czarnym obszyciem. Elementy dekoracyjne oraz wykończenie konsoli środkowej wykonano z włókien węglowych.

2020 Porsche 718 Cayman GTS 40 2

Porsche 718 Cayman GTS 4.0

Modele 718 GTS 4.0 są standardowo wyposażone w system multimedialny Porsche Communication Management (PCM) z 7-calowym ekranem dotykowym o wysokiej rozdzielczości oraz pakiet Sport Chrono z udoskonaloną aplikacją na smartfon Porsche Track Precision. Podobnie jak rozwiązania wykorzystywane w motorsporcie, podczas sesji torowych na wyświetlaczu PCM podaje ona informacje dotyczące osiągów i zapisuje je do późniejszej analizy. Na życzenie dostępny jest moduł nawigacyjny online z informacjami o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, obsługą głosową i usługami Porsche Connect, a także nagłośnienie przestrzenne BOSE® lub wysokiej klasy system audio firmy Burmester.

718 Boxster GTS 4.0, 718 Cayman GTS 4.0: zużycie paliwa w cyklu łączonym 10,8 l/100 km; emisje CO2 w cyklu łączonym 246 g/km

Wartości zużycia i emisji CO2 obliczono zgodnie z nową Ogólnoświatową Zharmonizowaną Procedurą Badania Lekkich Pojazdów (WLTP – Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure). Obecnie nadal muszą być określane wynikające z tego wartości NEDC; nie można ich jednak porównywać z wartościami obliczonymi na podstawie wcześniej stosowanego cyklu NEDC.

2020 Porsche 718 Cayman GTS 40 3

Porsche 718 Cayman GTS 4.0

Zdjęcia: Porsche