MotoNews.pl

Nowy Ford Kuga z najlepszym zużyciem paliwa w swojej klasie

16 marca 2020

Marka, model | ,
Kuga-Vignale-Plug-In-Hybrid

Ford ogłosił, że całkowicie nowy SUV Kuga będzie zapewniał najlepsze w swojej klasie zużycie paliwa, a jego zasięg poprawi się średnio o nawet 28% względem poprzednika.

Kuga Vignale EcoBlue-Hybrid

Nowy Ford Kuga

Nowy Ford Kuga jest najwszechstronniej zelektryfikowanym pojazdem Forda w historii i pierwszym, który oferuje systemy hybrydowych układów napędowych miękkie, pełne i Plug-in. Zaawansowane układy napędowe są wspierane przez udoskonaloną aerodynamikę i rozwiązania redukujące masę samochodu.

System hybrydowy Plug-in w modelu Kuga pomógł w uzyskaniu najlepszego zużycia paliwa, najniższej emisji CO2 i największego czysto elektrycznego zasięgu jazdy w klasie średniej wielkości samochodów SUV, z możliwością pokonania 72 kilometrów w trybie jazdy bez emisji spalin (NEDC).

Kuga Vignale Plug-In-Hybrid

 

Porównując poszczególne, całkowicie nowe układy napędowe modelu Kuga z ich odpowiednikami pod względem mocy maksymalnej i konfiguracji układów napędowych z gamy poprzedniej generacji, uzyskano poprawę zużycia paliwa nawet o 28 procent (NEDC).* Włączając w to całkowicie nowe hybrydowe układy napędowe Kuga Plug-In Hybrid z możliwością jazdy przy zerowej emisji zanieczyszczeń w czysto elektrycznym trybie napędowym. Średnie zużycie paliwa całej gamy zostało poprawione o 31 procent.

Kuga Plug-In Hybrid i Kuga EcoBlue Hybrid (miękka hybryda 48 V) wprowadzają po raz pierwszy zelektryfikowane układy napędowe do gamy modelu Kuga, wersje te będą dostępne w sprzedaży jeszcze w tym roku. Wkrótce pojawi się także Kuga Hybrid z pełnym hybrydowym, samoczynnie ładującym się systemem napędowym. Dostępne są również zaawansowane silniki wysokoprężne Ford EcoBlue i benzynowe EcoBoost.

Kuga Vignale Plug-In-Hybrid

Wbudowana konstrukcyjnie wydajność

Nowy Ford Kuga jest pierwszym SUV-em opartym na nowej, globalnej, elastycznej przednionapędowej architekturze Forda, która wspiera lepszą aerodynamikę służącą zmiejszeniu zużycia paliwa i ogranicza masę w porównaniu do modeli poprzedniej generacji nawet o 80 kg przy porównywaniu równoważnych wariantów układu napędowego.

Szerokie zastosowanie aluminium pozwoliło na zmniejszenie masy całej konstrukcji modelu Kuga. Użycie aluminiowych wahaczy zawieszenia pozwoliło zaoszczędzić 6,8 kg, kompozytowo-aluminiowa belka zderzaka zmniejszyła masę o 6,1 kg, a lżejszy układ hamulcowy pozwolił odchudzić samochód o kolejne 0,8 kg.

Sprawność aerodynamiczna jest lepsza w porównaniu z poprzednim modelem, mimo zwiększenia wymiarów samochodu. Zoptymalizowane osłony podwozia, uszczelki drzwi i relingi dachowe montowane w jednej płaszczyźnie z powierzchnią dachu przyczyniają się do zmniejszenia oporu powietrza o prawie 4 procent.

Zróżnicowanie układów napędowych

Kuga 2.5 PHEV Plug-In Hybrid:

Łączy 2,5-litrowy silnik spalinowy pracujący w cyklu Atkinsona, silnik elektryczny i generator z akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 14,4 kWh,

Akumulator może być ładowany poprzez gniazdko ładowania umieszczone w przednim błotniku, jest też automatycznie doładowywany w czasie jazdy dzięki rekuperacji energii polegającej na zamianie dotychczas traconej energii kinetycznej na energię elektryczną w czasie hamowania,

Kierowca może decydować, kiedy i jak korzystać z zasilania akumulatorowego, dokonując wyboru jednego z trybów jazdy: EV Auto, EV Now, EV Later i EV Charge. Gdy akumulator osiągnie minimalny stan naładowania, Kuga automatycznie powraca do trybu EV Auto, wspomagając silnik benzynowy silnikiem elektrycznym z wykorzystaniem odzyskanej energii w celu optymalizacji zużycia paliwa.

Kuga Vignale EcoBlue-Hybrid

 

Kuga 2.0 MHEV EcoBlue Hybrid:

Udoskonalono silnik wysokoprężny EcoBlue 150 KM, o pojemności 2,0-litrów, dodając 48-woltową instalację miękkiej hybrydy,

W tym rozwiązaniu, standardowy alternator został zastąpiony zintegrowanym rozrusznikiem z funkcja alternatora (BISG), napędzanym paskiem, który umożliwia magazynowanie energii odzyskiwanej podczas wytracania prędkości, którą następnie można wykorzystywać do ładowania zestawu chłodzonych powietrzem akumulatorów litowo-jonowych o napięciu znamionowym 48 V,

BISG działa również jako silnik elektryczny wykorzystujący zmagazynowaną w akumulatorach energię, by zapewnić wspomaganie momentu obrotowego silnika podczas normalnej jazdy i przyspieszania, a także do zasilania elektrycznego osprzętu pojazdu. 48-woltowa instalacja elektryczna umożliwia wykorzystanie systemu Auto Start-Stop w częstszych sytuacjach, co zapewnia dodatkowe oszczędności paliwa.

Kuga Vignale EcoBlue-Hybrid

Kuga 1.5 EcoBoost:

Dostępny w wersjach 120 KM i 150 KM, 1,5-litrowy silnik benzynowy EcoBoost jest wyposażony w pierwszy w branży motoryzacyjnej system dezaktywacji jednego z cylindrów w silniku trzycylindrowym, pozwalający na dezaktywację tego cylindra przy niewielkim obciążeniu silnika.

Kuga 1.5 i 2.0 EcoBlue:

Silniki wysokoprężne o pojemności 1,5‑ litra EcoBlue o mocy 120 KM oraz 2.0-litrów o mocy 190 KM optymalizują zużycie paliwa i emisję spalin między innymi dzięki zastosowaniu wysokociśnieniowego wtrysku paliwa i zintegrowanego kolektora dolotowego.

Kuga ST-Line X Plug-In-Hybrid

 

Kuga 2.5 HEV Hybrid:

Zapowiadana pod koniec tego roku wersja wykorzystuje w pełni hybrydowy układ napędowy z automatycznym ładowaniem regeneracyjnym, co umożliwia jazdę z napędem czysto elektrycznym. Układ zawiera 2,5-litrowy silnik benzynowy pracujący w obiegu Atkinsona, silnik elektryczny, generator, akumulator litowo-jonowy oraz opracowaną przez Forda automatyczną skrzynię biegów łączącą oba źródła mocy.

Ford zobowiązuje się do zelektryfikowania wszystkich przyszłych samochodów osobowych wprowadzanych na rynek, a do końca przyszłego roku wprowadzi w Europie 18 zelektryfikowanych pojazdów.

Kuga ST-Line X Plug-In-Hybrid

Wiodąca w klasie oszczędność

Kuga Plug-In Hybrid zapewnia zużycie paliwa od 1,2 l/100 km i emisję CO2 od 26 g/km w cyklu NEDC (od 1,4 l/100 km i od 32 g/km w cyklu WLTP) przy czysto elektrycznym zasięgu jazdy 72 km w cyklu NEDC (56 km w cyklu WLTP).

  • Kuga EcoBlue Hybrid zapewnia zużycie paliwa od 4,3 l/100 km i emisję CO2 od 111 g/km w cyklu NEDC (od 5,0 l/100 km i od 132 g/km w cyklu WLTP).
  • Kuga 1,5-litrowy EcoBoost zapewnia zużycie paliwa od 5,5 l/100 km i emisję CO2 od 125 g/km w cyklu NEDC (od 6,6 l/100 km i od 150 g/km w cyklu WLTP).
  • Kuga 1,5-litrowy diesel EcoBlue zapewnia zużycie paliwa od 4,2 l/100 km i emisję CO2od 109 g/km w cyklu NEDC (od 5,1 l/100 km i od 133 g/km w cyklu WLTP).
  • Kuga 2,0-litrowy diesel EcoBlue zapewnia zużycie paliwa od 4,8 l/100 km i emisję CO2 od 127 g/km w cyklu NEDC (od 5,9 l/100 km i od 155 g/km WLTP).

*Porównując model 2019 Kuga 120 KM z 2,0-litrowym silnikiem TDCi i sześciobiegową przekładnią automatyczną oraz model 2020 Kuga 120 KM z 1,5-litrowym silnikiem EcoBlue i ośmiobiegową przekładnią automatyczną.

Zdjęcia: Ford, informacja mototarget.pl