MotoNews.pl

Mercedes-Benz Klasy E Coupe oraz Kabriolet

01 czerwca 2020

Mercedes-Benz-Klasa-E-Coupe

Mercedes-Benz Klasy E Coupe oraz Kabriolet – oto najbardziej emocjonujący przedstawiciele rodziny modeli segmentu aut luksusowych. Teraz, za sprawą licznych udoskonaleń, samochody te stają się jeszcze atrakcyjniejsze. Wyróżnia je „doszlifowana” w sportowym tonie stylizacja, w tym odświeżony przedni pas. W pełni LED-owe reflektory mają smuklejszy wygląd, a tylne lampy LED otrzymały przeprojektowane wkłady.

Jednocześnie dwudrzwiowe odmiany oferują kluczowe rozwiązania znane ze zmodernizowanej Klasy E. Należą do nich zelektryfikowane, a zatem efektywniejsze silniki benzynowe i wysokoprężne z alternatorem zintegrowanym z rozrusznikiem (ISG), nowa generacja systemów wsparcia oraz system informacyjno-rozrywkowy MBUX (Mercedes-Benz User Experience).

Klasa E Coupé i Kabriolet zadebiutują w salonach jesienią 2020 r.

Emocjonalny urok obu tych samochodów marzeń jest teraz jeszcze silniejszy. Klasa E Kabriolet z klasycznym miękkim dachem oferuje przestronność i komfort na dalekich trasach dla maksymalnie czterech osób. I to przez cały rok: opcjonalnie można ją wyposażyć w elektrycznie sterowany układ ograniczania zawirowań powietrza w kabinie AIRCAP oraz ogrzewanie okolic karku AIRSCARF. Nieskrępowaną użyteczność zapewnia też akustycznie izolowane poszycie dachowe, którego wielowarstwowa struktura zapewnia komfortowe warunki niezależnie od pory roku i zmniejsza poziom hałasu w kabinie. Dzięki temu podróżujący mogą swobodnie rozmawiać nawet podczas jazdy z wyższymi prędkościami. Wyraziste proporcje coupé, zmysłowe wzornictwo oraz komfort dla czterech osób sprawiają, że nowa Klasa E Coupé łączy piękno i klasyczne zalety gran turismo z najnowocześniejszą techniką.

Nowa Klasa E otrzymała najnowszą generację systemów wspomagających Mercedes-Benz, zapewniających szczególnie wysoki poziom bezpieczeństwa czynnego. Coupé i Kabriolet mogą szybko i inteligentnie reagować w obliczu braku reakcji kierowcy. Funkcja wykrywania trzymania dłoni w kierownicy działa teraz pojemnościowo, zwiększając łatwość prowadzenia podczas jazdy w trybie częściowo zautomatyzowanym. M.in. dlatego nowa Klasa E została wyposażona w całkowicie nową, inteligentną kierownicę. Powierzchnie odpowiadające za obsługę mają czarne wykończenie o wysokim połysku, a elementy ozdobne i oprawa zyskały srebrne wykończenie. Funkcje zestawu wskaźników i systemu operacyjnego obsługuje się za pomocą dotykowych paneli, które nie korzystają już z techniki optycznej, lecz pojemnościowej.

Nowa Klasa E została też wyposażona w najnowszą generację systemu multimedialnego MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Standardowo obejmuje on dwa umieszczone obok siebie duże ekrany o przekątnej 10,25”, tworzące wysublimowany, panoramiczny kokpit. Na życzenie dostępne są dwa wyświetlacze o przekątnej 12,3”.

Klasa E po liftingu

E jak efektywność: Klasa E po liftingu robi znaczący krok naprzód w dziedzinie elektryfikacji układu napędowego. Także nowe dwudrzwiowe odmiany korzystają z topowej wersji 4-cylindrowego silnika wysokoprężnego (OM 654 M) o mocy 195 kW (265 KM), którą po raz pierwszy wyposażono w alternator zintegrowany z rozrusznikiem (ISG). Z tego względu wykorzystano też 48-woltową pokładową instalację elektryczną. Funkcja rekuperacji i możliwość „żeglowania” z wyłączonym silnikiem sprawiają, że jednostka jest jeszcze bardziej oszczędna.

Zastosowana tu druga generacja ISG jest teraz zintegrowana z przekładnią, a nie z silnikiem. Oznacza to, że łatwiej łączyć ją z różnymi motorami. Dostępny bezzwłocznie dodatkowy „zastrzyk” siły napędowej, znany jako EQ Boost, może zapewnić do 15 kW mocy i 180 Nm momentu obrotowego.

48-woltowa technika wraz z ISG jest również domeną 6-cylindrowego rzędowego silnika benzynowego (M 256), po raz pierwszy dostępnego teraz w Klasie E. Jednostka znana już z CLS-a, Klasy S i GLE zapewnia elektryczny „zastrzyk” do 16 kW i 250 Nm, podkreślając sportowy charakter Coupé i Kabrioletu. Ich dynamikę dodatkowo podnosi standardowo montowany napęd na wszystkie koła 4MATIC. Systematyczna elektryfikacja napędu stanowi główny czynnik wyjątkowej efektywności Klasy E – i jest dowodem na zorientowaną na przyszłość strategię firmy.

Zdjęcia: Mercedes-Benz