MotoNews.pl

Audi RS 5 w Genewie

24 lutego 2010

Kategoria | Premiery
Marka, model | ,
Audi RS5 6

Nowe Audi RS 5 zadebiutuje podczas Geneva Auto Show. Jego 4,2-litrowy silnik V8 o mocy 450 KM zapewnia świetną jazdę przy jednoczesnym niezwykle ekonomicznym zużyciu paliwa. Siedmiobiegowa przekładnia S tronic i innowacyjny dyferencjał centralny w układzie quattro przenoszą napęd na wszystkie koła (opcjonalnie dostępny jest sportowy dyferencjał umieszczany na osi tylnej, aktywnie dystrybuujący moment obrotowy między tylne koła).

Jednostka V8, będąca bliskim “krewnym” V10 napędzającego sportowe R8, posiada wtrysk bezpośredni FSI i dostarcza imponującego momentu obrotowego – niemal jak jednostka używana w wyścigach motoryzacyjnych – o wartości 430 Nm w zakresie 4000 do 6000 obr./min. 4.2 FSI przyspiesza coupe ważące 1725 kg od 0 do 100 km/h w 4,6 sekundy i osiąga prędkość maksymalną (ograniczoną elektronicznie) 250 km/h, którą na życzenie klienta można zwiększyć do 280 km/h. Ośmiocylindrowa jednostka zużywa przy tym 10,8 l benzyny na 100 km. Siedmiobiegowa skrzynia S tronic stanowiąca standardowe wyposażenie RS5 również zwiększa wydajność silnika. Wzmocniono ją specjalnie by sprostała mocy jednostki V8 i może pracować zarówno w trybie całkowicie automatycznym, jak i być obsługiwana przez kierowcę za pomocą specjalnej dźwigni lub manetek umieszczonych przy kierownicy. Tryb automatyczny posiada trzy stopnie: auto, comfort i dynamic. Jeśli pojazd jest wyposażony w system nawigacji MMI kierowca ma do dyspozycji czwarty tryb, w którym może wybrać własne ustawienia.

Zawieszenie ma sportową konfigurację i jest obniżone o 20 mm w porównaniu z Audi A5. Standardowe wyposażenie to także opony 265/35 z 19-calowymi felgami z lekkich stopów, opcjonalnie dostępne są opony 275/30 i 20-calowe felgi.

Układ hamulcowy składa się z wentylowanych tarcz o średnicy 365 mm umieszczonych przy osi przedniej. Opcjonalnie można wyposażyć Audi R5 w tarcze ceramiczne wzmacniane włóknem węglowym, o średnicy 380 mm. Są bardzo lekkie, mocne i trwałe. Elektroniczny program stabilizacji (ESP) posiada tryb sportowy i można go całkowicie wyłączyć.

Na pasażerów we wnętrzu czekają sportowe fotele obite skórą i Alcantarą lub (na życzenie) fotele kubełkowe albo wentylowane i luksusowe fotele komfortowe. Kierownicę pokryto perforowaną skórą. Wykończenia utrzymano w czerni, z intarsjami z włókna węglowego i aluminium.

Audi RS5 wejdzie do sprzedaży wiosną tego roku. Cena podstawowa na rynku europejskim to około 77 700 euro.

Zdjęcia: Audi