MotoNews.pl

Peugeot RCZ już wkrótce na rynku

18 marca 2010

Marka, model | ,
Peugeot RCZ 8

Wiosna zbliża się do nas wielkimi krokami, a wraz z nią termin wejścia na rynek Peugeota RCZ, który po raz pierwszy, jeszcze w formie pojazdu koncepcyjnego, pokazał się szerokiej publiczności podczas motoryzacyjnego show we Frankfurcie 3 lata temu. Dwa lata temu na genewskiej wystawie samochodowej Peugeot ogłosił decyzję o przystąpieniu do produkcji nowego modelu, a wkrótce pojawi się on w salonach sprzedaży.

Sportowe kompaktowe coupe mogące pomieścić cztery osoby skierowane jest do nowoczesnych klientów, zwłaszcza tych, którzy mają wyższe wymagania i chcą wyróżnić się z tłumu. RCZ to pierwszy ekskluzywny pojazd w ofercie Peugeota, a w najbliższych latach dołączyć do niego mają zupełnie nowe modele z tej serii.

RCZ jest atletyczny, elegancki i aerodynamiczny, a linia nadwozia daje poczucie, iż pod maską kłębi się potężna energia. We wnętrzu dominują płynne linie, wygodne fotele i mieszanka tradycyjnych oraz nowoczesnych materiałów wykończeniowych. Konstruktorzy zadbali także o praktyczny wymiar – po złożeniu tylnego siedzenia pojemność bagażowa pojazdu zwiększa się z 384 do 760 litrów.

Dzięki zmniejszonego wadze, dobrym właściwościom aerodynamicznym i nowoczesnemu napędowi kierowca może się cieszyć dobrymi osiągami przy relatywnie niskiej szkodliwości dla środowiska. W pierwszej fazie sprzedaży RCZ będzie oferowany z dwoma silnikami: 1,6-litrowym THP o mocy 156 KM i maksymalnym momencie obrotowym 240 Nm, (emisja CO2 na poziomie 155 g/km) oraz 2-litrowym HDi FAP o mocy 163 KM i maksymalnym momencie obrotowym 340 Nm (emisja CO2 na poziomie 139 g/km). Obie jednostki współpracować będą z 6-biegową skrzynią manualną. Od lata w ofercie silnikowej znajdą się także: 1,6-litrowy THP o mocy 156 Km i maksymalnym momencie obrotowy 240 Nm (CO2: 168 g/km), współpracujący z automatyczną przekładnią 6-biegową i 1,6-litrowy THP o mocy 200 KM i maksymalnym momencie obrotowym 275 Nm, współpracujący z 6-biegową przekładnią ręczną. Ten ostatni silnik to nowość Peugeota, 4-cylindrowa jednostka, bardzo ekonomiczna pod względem zużycia paliwa i o ograniczonej emisji CO2.

Na stoisku Peugeota wystawionym podczas zakończonego w zeszłym tygodniu show w Genewie znalazła się także hybrydowa wersja RCZ z napędem na wszystkie koła, wykorzystująca technologię HYbrid4. Moc tego pojazdu to 200 KM, przy emisji CO2 na poziomie 95 g/km.

Zdjęcia: Peugeot