MotoNews.pl

Gran Turismo Omologato, czyli to co Ferrari robi najlepiej

12 kwietnia 2010

Kategoria | Premiery
Marka, model | ,
Gran Turismo Omologato, czyli to co Ferrari robi najlepiej

Pod koniec tego miesiąca Ferrari pokaże w Pekinie nowe 599GTO, czyli samochód, który ma w sobie najlepsze cechy Ferrari. Tę informację najlepiej zacząć od prostego stwierdzenia: 599 GTO to najszybszy drogowy samochód Ferrari w dotychczasowej historii marki. Pojazd powstał w oparciu o wyścigowe 599XX, dedykowane najlepszym klientom Ferrari. Nowe 599 GTO zostanie wyprodukowane w limitowanej ilości, oczywiście 599 sztuk.

GTO to jeden z tych skrótów który powoduje u fanów motoryzacji dreszcz i przenosi ich myślami do wspaniałych motoryzacyjnych wspomnień. 250 GTO to wspaniały bolid z wczesnych lat 60-tych, który zdominował wyścigi GT. Z kolei GTO z 1984 to bohater wielu filmów i jeden z pierwowzorów współczesnego supersamochodu.

Ferrari twierdzi, iż przy budowie nowego GTO, zawieszenie w połączeniu z elektroniką było projektowane i budowane tak, by dać kierowcy możliwość prowadzenia na granicy możliwości, jednocześnie dając bardzo dobre czucie pojazdu. Oczywiście przy projekcie Ferrari uwzględniło swoje doświadczenia z F1. Nie będzie więc przesadą, jeśli stwierdzimy, że 599GTO przenosi na cywilne drogi jedną z bardziej zaawansowanych technologii w motoryzacji. Okrążenie na torze Fiorano nowe Ferrari pokonało w czasie 1,24 min i póki co jest to najszybszy samochód testowany na tym torze.

Serce ma 12 sześciolitrowych komór w układzie V. Tłoki są rozwarte pod kątem 65 stopni. Moc 670 KM osiągana jest nieco powyżej 8000 obr./min. To daje ważącej 1495 kg konstrukcji stosunek masy do mocy na poziomie 2,23 kg/KM. Setka pojawia się na liczniku po 3,35 s a prędkość maksymalna wynosi 335 km/h. Moc przenoszona jest na koła za sprawą sześciobiegowej skrzyni rodem z F1, której każda redukcja zabiera 60 milisekund. Samochód został wyposażony w system VRE (Virtual Race Engineer), który dostarcza kierowcy informacji na temat aktualnych osiągów auta.

O hamowanie dba ceramiczny system hamulcowy drugiej generacji, który w sposób wydajniejszy odprowadza ciepło, pozwalając na zachowanie odpowiednich parametrów hamowania, nawet przy bardzo dużych obciążeniach. Koła mają 20-cali, a opony dostarcza Michelin. Ciekawostką może być fakt, iż przednia opona jest szersza niż tylna.

599 GTO zostanie pokazany na targach w Pekinie pod koniec kwietnia.

Zdjęcia: Ferrari Źródło: Moto Target