MotoNews.pl

Ofensywa produktowa Saaba

20 września 2010

Kategoria | Premiery
Marka, model | , , ,
Saab 9-3 ePower

Saab był bardzo zajęty od czasu swoich ponownych narodzin jako niezależna firma siedem miesięcy temu. Nie tylko wypuścił na rynek nowego sedana 9-5, lecz także skonsolidował całą infrastrukturę w Szwecji, zwiększył produkcję, przebudował globalną sieć sprzedaży i nawiązał nowe, strategiczne partnerstwa biznesowe.

Teraz producent obiecuje, że w kolejnych 12 miesiącach czeka nas rynkowy debiut nowych produktów: modelu 9-5 Sport Wagon i terenowego 9-4X. Natomiast na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym Saab pokaże swoje nowe, proekologiczne produkty.

Miejsce w centrum stoiska szwedzkiego producenta zajmie model 9-3 ePower, elektryczna wersja Saaba 9-3 SportWagon. To pierwszy krok marki w kierunku stworzenia pojazdu z całkowitym napędem elektrycznym. Na bazie prototypu pokazanego w stolicy Francji powstanie 70 egzemplarzy tego samochodu, które w przyszłym roku posłużą do przeprowadzenia testów drogowych w Szwecji.

Saab 9-3 ePower: kombi średniej wielkości, które nie emituje zanieczyszczeń
Saab Automobile zrobił duży krok na przód w rozwoju marki tworząc elektryczną wersję modelu 9-3 SportWagon, zaprojektowana tak, by nie emitowała zanieczyszczeń i oferowała większy zasięg niż jakikolwiek produkowany dotychczas pojazd elektryczny.

ePower korzysta z baterii litowo-jonowej o dużej gęstości, pozwalającej na przejechanie do 200 km po jednokrotnym naładowaniu oraz z silnika elektrycznego o mocy184 KM, przyspieszającego pojazd od 0 do 100 km/h w 8,5 sekundy.

Na początku przyszłego roku Saab rozpocznie program testów na terenie Szwecji. Siedemdziesiąt Saabów 9-3 ePower zostanie zaopatrzonych w specjalne „czarne skrzynki”, które pozwolą monitorować zachowanie samochodów przy różnych stylach i warunkach jazdy. Testy mają dać odpowiedź na pytanie, czy model ten ma potencjał, by stać się sportową wersją elektrycznego Saaba.

Niski poziom emisji: diesle w Saabie 9-3
Saaba 9-3 1.9 TTiD w wersji na rok 2011 napędzają teraz bardziej zaawansowane diesle biturbo, a w sedanie wszystkie trzy wersje silników charakteryzują się niską emisją CO2 na poziomie 119 g/km (redukcja o 10%). SportWagon emituje 122 g CO2 na km, a kabriolet 137 g CO2/km.

Dwa nowe silniki dla Saaba 9-5
Oferta silnikowa nowego Saaba 9-5 poszerzyła się o dwa nowe silniki. 2-litrowy diesel bi-turbo o mocy 190 KM dołączy do obecnej jednostki turbo o mocy 160 KM. Saab wprowadzi także 1,6-litrowy silnik benzynowy turbo o mocy 180 KM.

Zdjęcia: Saab, opr. BM