Citroen C5 X to samochód osobowy segmentu D (klasa średnia) produkowany przez francuskiego producenta od 2021 roku w Shenzhen w Chinach.
Model został zaprezentowany w kwietniu 2021 roku i był częściowo inspirowany koncepcyjnym studium Citroen Cxperience Concept zaprezentowanym w 2016 roku podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu. Jest też nietypowym przedstawicielem swojej klasy, ponieważ posiada nadwozie typu sedan kombi z dużą klapą bagażnika i jest pozycjonowany wyżej niż klasyczne modele segmentu D.
Citroen C5 X zbudowany jest na trzeciej z kolei wersji platformy EMP2 rozwijanej od 2013 roku przez Grupę PSA, a obecnie przez Stellantis. C5 X w momencie rynkowego debiutu mógł być napędzany silnikami benzynowymi PureTech 130 i PureTech 180 o mocy od 131 do 181 KM lub hybrydami typu plug-in Hybrid 180 (od 2023 roku) i Hybrid 225 o mocy systemowej 181 i 224 KM.
Wersja hybrydowa C5 X jako pierwsza na świecie oferuje aktywne zawieszenie Citroen Advanced Comfort, które łączy w sobie progresywne ograniczniki hydrauliczne z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami.
Jesienią 2022 roku Citroen C5 X został przetestowany pod kątem bezpieczeństwa pojazdu przez Euro NCAP, jednak otrzymał on od tej organizacji tylko cztery z możliwych pięciu gwiazdek, a obniżenie oceny wynikało z niewielkich uchybień w systemach bezpieczeństwa czynnego.