Volkswagen zaprezentował swoją wizję w pełni elektrycznej sportowej limuzyny w klasie wyższej średniej podczas ID. Treffen w Locarno po szwajcarskiej stronie Lago Maggiore w dniach 8-9 września. Prototyp ID.X Performance imponuje napędem na wszystkie koła, dużą mocą dwóch silników, obniżonym i usztywnionym zawieszeniem oraz agresywną stylizacją nadwozia i wnętrza.
„Prezentacja ID.X Performance dla entuzjastów ID. z całej Europy daje nam również szansę na bliższe poznanie członków ID. Drivers Club. Andreas Reckewerth i jego zespół inżynierów zmaksymalizowali potencjał platformy MEB, łącząc sportowe osiągi z eleganckimi liniami limuzyny. Oprócz prototypu podczas ID. Treffen zaprezentowaliśmy również produkcyjne modele, takie jak ID.7, którego przedsprzedaż rozpoczęła się zaledwie kilka dni temu” – powiedziała Maria Soni Reissfelder, odpowiedzialna za marketing i sprzedaż gamy Volkswagen ID.
![Volkswagen ID.X Performance](https://img.motonews.pl/news/2023/13457_1.jpg)
Prototyp na bazie nowego Volkswagena ID.7 stworzyli Andreas Reckewerth, szef biura technologicznego platformy MEB i jego zespół.
„Platforma MEB oferuje wiele możliwości rozwoju pojazdu, bez ograniczeń dla kreatywności. Od początku chcieliśmy zbudować prototyp właśnie na ID.7 i naszym głównym celem była poprawa osiągów. W ten sposób możemy pokazać nasze możliwości” – powiedział Andreas Reckewerth, szef biura technologicznego platformy MEB.
Moc i wyrazisty wygląd. Wystarczy spojrzeć na ID.X Performance, by domyślić się. Że pod agresywnie stylizowanym nadwoziem kryją się nieprzeciętne możliwości. Nadwozie ma wiele cech znanych z aut sportowych – zarówno przedni splitter, jak i tylny dyfuzor są wykonane z włókna węglowego. Inżynierowie zwiększyli rozstaw kół o 80 milimetrów i obniżyli sportowe zawieszenie o 60 milimetrów, zmieniając sprężyny na znacznie sztywniejsze. Wraz z nowym źródłem napędu ma to znaczący wpływ na osiągi i właściwości jezdne, dzięki czemu pojazd prowadzi się jeszcze lepiej.
![Volkswagen ID.X Performance](https://img.motonews.pl/news/2023/13457_2.jpg)
Prototyp wyposażono w 20-calowe aluminiowe felgi z centralną nakrętką i wyścigowymi oponami o szerokości 265 mm. Z tyłu wykonany z karbonu spoiler zapewnia niezbędną siłę docisku. Przyciemniane klosze tylnych świateł podkreślają sportowy wygląd wyczynowej wersji elektrycznej limuzyny. We wnętrzu pojazdu pasażerowie mają do dyspozycji kubełkowe fotele z włókna węglowego, które zapewniają optymalne podparcie nawet przy bardzo dynamicznej jeździe. Czerwone akcenty podkreślają sportowy charakter wnętrza.
Dwa silniki o łącznej mocy 558 KM z funkcją boost. W prototypie ID.X Performance Volkswagen zdecydował się na napęd na cztery koła. Wśród jego licznych zalet są szczególnie niskie straty oraz możliwość krótkotrwałego przeciążenia po włączeniu funkcji boost.
![Volkswagen ID.X Performance](https://img.motonews.pl/news/2023/13457_3.jpg)
Moment obrotowy jest kontrolowany przez menedżera dynamiki, który zarządza również działaniem blokady mechanizmu różnicowego tylnej osi. Jego działaniem można sterować przy pomocy osobnego wyświetlacza o przekątnej ekranu 17 cm, umieszczonego w konsoli środkowej. Prototyp może być ładowany z mocą dochodzącą do 200 kW.
Społeczność fanów elektrycznych Volkswagenów. Marka z Wolfsburga zaprezentowała prototyp ID.X Performance spotkaniu ID. Treffen, które odbyło się w Locarno w dniach 5-9 września. Entuzjaści pojazdów elektrycznych spotkali się po szwajcarskiej stronie Lago Maggiore, aby porozmawiać o swojej pasji i wziąć udział we wspólnych wycieczkach.
![Volkswagen ID.X Performance](https://img.motonews.pl/news/2023/13457_4.jpg)
Spotkanie jest inicjowane i organizowane przez użytkowników Volkswagenów ID., będących jednocześnie członkami ID. Drivers Club. Podczas obecnej edycji imprezy ustanowiono nowy rekord frekwencji z ponad 130 pojazdami. Zespół marki Volkswagen był na nim obecny wraz z wieloma ekspertami, z którymi można było porozmawiać o rozwoju elektromobilności.
Oprócz ID.X Performance, Volkswagen zaprezentował w Locarno również inne modele z rodziny ID. Volkswagen już w zeszłym roku zachwycił licznych fanów pojazdów elektrycznych w Locarno, prezentując prototypy ID. XTREME i ID. Xcite.