Volkswagen Passat CC wjeżdża do Europy

Volkswagen Passat CC wjeżdża do Europy10.03.2008
Po światowej premierze w USA Volkswagen zaprezentował Passata CC także w Europie na wystawie w Genewie. Passat CC łączy w sobie dynamikę sportowego samochodu i komfort limuzyny Cechy szczególne: sylwetka coupe i czworo drzwi; ...

...doskonały komfort i dynamika w czystej postaci; sportowe wnętrze i przestronność nie pozostawiająca wiele do życzenia.

Volkswagen Passat CC wjeżdża do Europy 1 Z połączenia tych przeciwieństw powstał samochód, którego koncepcja i stylistyka trzymają się z dala od głównych światowych trendów. Passat CC jest wyposażony w nowoczesne rozwiązania techniczne, zarówno te wspierające kierowcę, jak i poprawiające dynamikę jazdy. Należą do nich między innymi system ostrzegający przed przypadkowym opuszczeniem pasa ruchu "Lane Assist" oraz nowa "adaptacyjna regulacja zawieszenia". Niemniej innowacyjny jest system pomagający przy parkowaniu "Park Assist" oraz "automatyczna regulacja oraz "automatyczna regulacja odległości ACC" z układem skracającym drogę hamowania "Front Assist".

Volkswagen będzie oferował Passata CC wyłącznie z najnowocześniejszymi silnikami z bezpośrednim wtryskiem. Silniki benzynowe (TSI i FSI) mają moc 118 kW / 160 KM, 147 kW / 200 KM i 220 kW / 300 KM. Wszystkie spełniają normę EU-4. Oferowane w Europie silniki TDI spełniają wchodzącą w życie w 2009 roku normę EU-5. Jednostki napędowe z Common-Rail (TDI) rozwijają 103 kW/ 140 KM i 125 kW / 170 KM.

Volkswagen Passat CC wjeżdża do Europy 2 Czterodrzwiowe coupe ma długość 4.796 milimetrów, czyli o 31 milimetrów więcej, niż klasyczny Passat. Z szerokością 1.856 milimetrów (plus 36 milimetrów) Passat CC plasuje się już w górnym segmencie klasy średniej. Analogicznie do szerokości zmienił się także rozstaw kół. Z przodu wynosi on 1.553 milimetry (plus 11 milimetrów), z tyłu 1.557 milimetrów (plus 16 milimetrów). Jeśli chodzi o wysokość nowego Volkswagena, jest ona charakterystyczna dla samochodów sportowych – tylko 1.420 milimetrów (minus 50 milimetrów).

Passat CC należy do samochodów Premium klasy średniej, w tym przypadku sportowych limuzyn i coupe. Głównymi rynkami zbytu Passata CC będzie Ameryka Północna, Europa i Japonia. Samochód montowany w niemieckim zakładzie Volkswagena w Emden będzie wprowadzony w drugim kwartale tego roku najpierw na rynek europejski. Od czwartego kwartału będą go mogli kupić także klienci z USA i Kanady, później z Japonii.

Volkswagen Passat CC wjeżdża do Europy 3 Zestawienie atrakcji technicznych
„Lane Assist“: aktywny system ostrzegający przed przypadkowym opuszczeniem pasa ruchu samodzielnie skręci, gdy tylko Passat CC w sposób niezamierzony przekroczy linię na jezdni. Jest to wielki plus zarówno dla komfortu, jak i bezpieczeństwa. Prawie 14 procent wszystkich wypadków, w których pasażerowie doznają obrażeń ciała, spowodowanych jest przez zjechanie z pasa ruchu. "Lane Assist" z pewnością przyczyni się do poprawy tej statystyki. Jeżeli kierowca włączy kierunkowskaz sygnalizując zmierzoną zmianę pasa, "Lane Assist" pozostanie nieaktywny.

Nowa "adaptacyjna regulacja zawieszenia": system ten łączy sportowy charakter coupe i komfort limuzyny z najwyższej półki. Razem z charakterystyką amortyzatorów regulowane jest także dostrojenie wspomagania układu kierowniczego. "Adaptacyjna regulacja zawieszenia" obejmuje trzy programy: "normal", "sport" i "komfort". Nowy system także w trybie "normal" znacznie poprawia komfort i dynamikę. Na części rynków "adaptacyjna regulacja zawieszenia" jest montowana seryjnie we wszystkich wersjach o mocy powyżej 125 kW / 170 KM.

Volkswagen Passat CC wjeżdża do Europy 4 "Park Assist": Kolejnym nowoczesnym rozwiązaniem technicznym jest system ułatwiający parkowanie "Park Assist". Po wciśnięciu odpowiedniego przycisku wprowadzi on automatycznie Passata CC w lukę parkingową. Kierowca może zaparkować nie dotykając kierownicy, a jedynie dodając gaz i hamując.

"Automatyczna regulacja odległości ACC": Przy włączonym ACC Passat CC automatycznie hamuje i przyspiesza w ustawionym wcześniej przez kierowcę zakresie prędkości. Dzięki "Front Assist" system ten zapobiega także wjechaniu w tył innego pojazdu. Za pomocą czujników radarowych kontroluje on odległość do jadącego przed Passatem CC innego uczestnika ruchu. W razie wystąpienia zaprogramowanych przedtem sytuacji niebezpiecznych "Front Assist" prewencyjnie ustawia układ hamulcowy w stan gotowości skracając w ten sposób drogę hamowania (AWV).

Ponadto Passat CC oferuje całą gamę innych innowacyjnych detali. Są wśród nich pozorne drobnostki, które jednak mają wielkie znaczenie, jak na przykład wyjątkowe prowadzenie bocznych szyb w pozbawionych ramek drzwiach. Równie atrakcyjna jest klimatyzacja siedzeń (aktywne klimatyzowane siedzenia). Dotychczas funkcja ta była zastrzeżona dla luksusowej limuzyny – Phaetona. Latem klimatyzacja siedzeń znacznie poprawia komfort długich podróży.

Volkswagen Passat CC wjeżdża do Europy 5 Innym doskonałym przykładem perfekcji w każdym, najmniejszym nawet detalu, jest opracowany na nowo, seryjny system "Mobility Tire". Statystycznie każdy kierowca co 100.000 kilometrów "łapie gumę". Szacuje się, że w Passacie CC z "Mobility Tire" dystans wzrośnie do 500.000 km, ponieważ mieszanka gumowa o wysokiej elastyczności w oponach otacza wbijające się ciała obce i dzięki temu opona – nawet po usunięciu ciała obcego – pozostaje szczelna. O bezpieczeństwo dbają także poduszki powietrze, elektroniczny program kontroli stabilności jazdy ESP i nadzwyczaj sztywne nadwozie.

Źródło: Volkswagen