Volkswagen rozpoczął 2010 rok wzrostem sprzedaży

Volkswagen rozpoczął 2010 rok wzrostem sprzedaży22.02.2010
Koncern Volkswagen sprzedał w styczniu o 41,3 procent więcej samochodów niż rok wcześniej. Klientom przekazano w tym miesiącu 538.500 aut (styczeń 2009: 381.100). W porównaniu ze światowym rynkiem (+22,3 procent), ...

...koncern znacznie wyprzedził konkurencję. Marka Volkswagen na początku roku zanotowała wzrost o 46,2 procent. Powodem dobrego wyniku jest przede wszystkim nowa, proekologiczna paleta modeli.

„Jesteśmy bardzo zadowoleni z udanego początku roku. Świadczy on o doskonałej palecie modeli. Dobry wynik nie powinien jednak nas zwieść, przed nami stoją wyzwania 2010 roku. Sytuacja na międzynarodowym rynku motoryzacyjnym pozostaje napięta” – powiedział Członek Zarządu koncernu ds. sprzedaży, Christian Klingler. „Jednak wciąż są jeszcze bardzo dynamiczne rynki, jak na przykład Chiny” – dodał Klingler.

Bardzo dobre wyniki koncernu
W styczniu bieżącego roku na europejskim rynku marki koncernu sprzedały 242.800 samochodów (2009: 183.100) i zanotowały tym samym wyraźny wzrost o 32,6 procent. W Europie Zachodniej wzrost ten wyniósł 39,1 procent – do 218.900 sztuk (2009: 157.400).

W Niemczech koncern przekazał odbiorcom 71.800 samochodów (2009: 53.300; +34,6 procent). „Premia za złomowanie w styczniu przyczyniła się do dużego wzrostu zainteresowania samochodami. Przewidujemy, że sytuacja w ciągu roku będzie się stopniowo pogarszać, przy czym chcielibyśmy zwiększyć udział w rynku” – powiedział Christian Klingler.

W USA koncern uzyskał w styczniu wysoki wzrost sprzedaży, wynoszący 40,1 procent (24.600 sztuk, 2009: 17.600). Przedsiębiorstwo osiągnęło zatem także znacznie lepszy wynik, niż cały rynek (+ 6,3 procent). W Chinach sprzedaż koncernu Volkswagen na początku roku po raz kolejny wyraźnie wzrosła. Dostarczając 166.900 samochodów (2009: 83.900; + 98,8 procent) przedsiębiorstwo prawie podwoiło swoją sprzedaż.

Wzorcowy początek 2010 roku dla marki Volkswagen na świecie
Marka Volkswagen bardzo dobrze rozpoczęła nowy rok: sprzedano w styczniu 359.300 samochodów (245.800; + 46,2 procent). Wśród modeli Volkswagena najchętniej kupowany na świecie był Golf – 45.600 (29.300; + 55,8 procent) – i wyraźnie uplasował się na pierwszym miejscu. Tuż za nim było Polo ze sprzedażą 40.200 sztuk (22.000; + 82,8 procent).

Na największym pojedynczym rynku w Chinach marka znacznie umocniła swoją pozycję. W styczniu klienci odebrali tam 135.200 Volkswagenów (70.300; + 92,4 procent).

W Niemczech Volkswagen sprzedał 44.100 samochodów osobowych (29.500; + 49,5 procent).

Źródło: Volkswagen