Volkswagen Scirocco R-Cup na EuroSpeedway Lausitz

Volkswagen Scirocco R-Cup na EuroSpeedway Lausitz04.06.2010
Po udanej premierze Scirocco R-Cup w Hockenheim, w najbliższy weekend kierowcy będą rywalizować na torze EuroSpeedway Lausitz, gdzie odbędzie się druga runda tego najbardziej przyjaznego dla środowiska markowego pucharu.

Kibice będą mogli śledzić przebieg wyścigu na żywo nie tylko na trybunach nowoczesnego toru EuroSpeedway, ale także na iPhone, dzięki aplikacji „Volkswagen Scirocco R-Cup mobile”. Scirocco R-Cup na torze w Lausitz obiecuje wiele emocji – z jednej strony dzięki stawce 25 kierowców, w której ponownie znajdą się legendy sportów motorowych, z drugiej strony dzięki innowacyjnemu systemowi Push-to-pass. System ten, uruchamiany przyciskiem na kierownicy, pozwala podwyższyć na dziesięć sekund ciśnienie doładowania w silnikach Scirocco, a tym samym zwiększyć ich moc o 37 kW (50 KM), czyli z 165 kW (225 KM) do 202 kW (275 KM).

„Z przyjemnością obserwowałem, jak różną taktykę stosowali kierowcy podczas inauguracyjnego wyścigu w Hockenheim wykorzystując system Push-to-pass” – powiedział Dyrektor Volkswagen Motorsport Kris Nissen. „System ten można stosować zarówno podczas manewrów wyprzedzania, jak i obrony pozycji. Widzowie na trybunach i w telewizji mogą oglądać prawdziwy sport motorowy i emocjonującą rywalizację. Dzięki informacji w tylnym bocznym oknie można dokładnie zobaczyć, ile razy dany kierowca użył przycisku Push-to-pass.”

Uczestnicy Scirocco R-Cup przekonali się do systemu Push-to-pass
Również kierowcy są zachwyceni funkcją Push-to-pass, niespotykaną w innych wyścigach samochodów turystycznych. „To jest doskonały pomysł” – pochwalił Maciek Steinhof, który wygrał inauguracyjny wyścig Scirocco R-Cup. „Teraz taktyka w wyścigu odgrywa o wiele większą rolę, co czyni go bardziej interesującym dla kierowców oraz dla widzów.” Kris Heidorn z Wunstorf, drugi w klasyfikacji generalnej i pierwszy w klasyfikacji debiutantów z Hockenheim dodaje: „Trzeba dokładnie dozować użycie systemu. Nie można wykorzystać tej możliwości za szybko, ale także zbyt późno. W każdym bądź razie kierowca wyraźnie wyczuwa te dodatkowe 50 koni. System Push-to-pass jest rzeczywiście świetnym wynalazkiem”.

Zależnie od długości wyścigu, charakterystyki i liczby okrążeń przed zawodami ustala się, jak często kierowcy mogą użyć dodatkowej mocy na treningach i w samym wyścigu. Testy na EuroSpeedway wykazały, że dziesięć aktywacji po dziesięć sekund i przerwa co najmniej 20 sekund dadzą dużo swobody dla zastosowania własnej taktyki i pozwolą na dodatkowe manewry wyprzedzania.

Zawsze na żywo: aplikacja Volkswagen Scirocco R-Cup mobile” na iPhone
Aplikacja „Volkswagen Scirocco R-Cup mobile” jest dostępna bezpłatnie w App-Store i przez cały sezon wyjątkowej serii wyścigów Scirocco R udostępnia aktualne wiadomości, najnowsze wyniki, relacje video, zdjęcia, rezultaty, punktację oraz wiele innych danych. Użytkownicy iPhone będą zatem informowani na bieżąco o istotnych faktach związanych z pucharem Scirocco R.

Źródło: Volkswagen, Kulczyk Tradex