Nowy VW Passat dostępny w polskich salonach

Nowy VW Passat dostępny w polskich salonach25.11.2010
Z liczbą ponad 15 milionów sprzedanych egzemplarzy Volkswagen Passat jest jednym z najpopularniejszych samochodów na świecie. Na rynek wchodzi właśnie nowy Passat. To już siódma generacja tego, sprzedawanego od 1973 roku modelu.

Passat zawsze był odzwierciedleniem postępu technicznego. I to dotyczy również siódmej generacji, która oferowana będzie od razu w wersji Limousine i Variant. Spektrum innowacyjnych technologii wprowadzonych do Passata osiągnęło taki poziom, jaki dotychczas spotykany był tylko w samochodach klasy wyższej i luksusowej.

Nowy VW Passat dostępny w polskich salonach 1 Nowy Passat jest oferowany z funkcją rozpoznawania zmęczenia kierowcy. W system ten wyposażone są seryjne samochody w wersji Comfortline i Highline. Ponadto jako pierwszy Volkswagen Passat, będzie posiadał funkcję awaryjnego hamowania w mieście. System ten jest częścią udoskonalonej automatycznej regulacji odległości. Przy prędkości poniżej 30 km/h system reaguje na stojące pojazdy i w razie potrzeby inicjuje manewr hamowania. W ten sposób może pomóc uniknąć najechania na tył innego samochodu lub zminimalizować skutki takiego zderzenia.

Lepsza widoczność
O światła drogowe kierowca nie musi już się troszczyć; jeżeli pozwala na to ruch innych pojazdów, są one zawsze włączone. W połączeniu z seryjnymi reflektorami H7, Passat automatycznie zmienia światła w zależności od tego, czy przed nim lub z naprzeciwka jedzie samochód. Ten opcjonalny asystent świateł drogowych nazywa się Light Assist. Jeżeli Passat posiada reflektory bi-ksenonowe, światła drogowe są zapalone przez cały czas i przesłaniane tylko w pewnych miejscach tak, aby nie oślepiać innych uczestników ruchu. Ten wariant asystenta świateł drogowych nosi nazwę Dynamic Light Assist.

Oba systemy uaktywniają się przy prędkości powyżej 60 km/h. Podobnie jak Phaeton czy Touareg, Passat ostrzega kierowcę przed pojazdami znajdującymi się w martwym polu (Side Assist). Dzięki umieszczonej z przodu kamerze nowy Volkswagen rozpoznaje znaki drogowe i wyświetla je na ekranie komputera pokładowego. Oprócz znaków ograniczenia prędkości system rozpoznaje również (w miarę technicznych możliwości) zakazy wyprzedzania i informuje o nich kierowcę.

Nowy VW Passat dostępny w polskich salonach 2 Wyższa jakość
Najnowsze technologie oraz jeszcze lepsza jakość wykończenia i materiałów wyróżniają Passata spośród konkurencji. Wysokiej jakości materiałów, nowych foteli, poszycia drzwi i nastrojowego oświetlenia we wnętrzu nie można nie zauważyć. Zmodyfikowana konsola środkowa oraz nowe aplikacje na tablicy rozdzielczej nadają wnętrzu szlachetności.

Lepsze wyciszenie
Nowy Passat jest ekstremalnie cichy. Materiały wygłuszające, wbudowane w kokpit i drzwi, tłumią odgłosy zewnętrzne oraz odgłosy silnika. Ponadto w przedniej szybie, i opcjonalnie w przednich szybach bocznych, zastosowano nową folię izolującą akustycznie, która jeszcze lepiej wygłusza wnętrze.

Większe bezpieczeństwo
Postęp widać również w dziedzinie bezpieczeństwa. Już poprzednik nowego Passata otrzymał 5 gwiazdek w teście zderzeniowym EuroNCAP. Takie elementy, jak sygnalizacja niezapiętych pasów na tylnej kanapie oraz przednie zagłówki z dodatkową regulacją w poziomie (seryjne od Comfortline) jeszcze bardziej poprawiają bezpieczeństwo. Nowe zagłówki dla kierowcy i przedniego pasażera redukują na przykład ryzyko urazu odcinka szyjnego kręgosłupa. Ponadto nowe systemy wspomagania kierowcy, takie jak na przykład Side Assist, również w znacznym stopniu wpływają na poprawę bezpieczeństwa.

Bardziej ekologiczny
Nowy Passat wyznacza standardy również w dziedzinie ekologii. Każdy z dziesięciu silników (o mocy od 77 kW/105 KM do 220 kW/300 KM) jest oszczędniejszy.

Nowy VW Passat dostępny w polskich salonach 3I to nawet o 18 procent. Najmniejszy turbodiesel - 1.6 TDI o mocy 105 KM - zużywa tylko 4,2 l/100 km, co odpowiada 109 g/km CO2. Passat BlueTDI (103 kW/140 KM; zużycie paliwa 4,6 l/100 km) spełnia wymagania normy emisji spalin Euro6 (kategoria N). Downsizing i technologie takie jak system Start-Stop zapewniają redukcję spalania także w przypadku silników benzynowych.

Silnik 1.4 TSI (90 kW/122 KM) może służyć za wzór oszczędności. W wersji BlueMotion Technology spala zaledwie 5,9 l paliwa na 100 km. Wszystkie wartości dla Passata Varianta kształtują się na podobnym poziomie (maksymalnie +0,1 litra w porównaniu z Limousine). Trzeba pamiętać, że każdy z tych modeli jest bezpiecznym, komfortowym i mocnym samochodem doskonale nadającym się do długich podróży. I do tego bardzo oszczędnym, dysponującym wręcz ekstremalnym zasięgiem. W przypadku Passata 1.6 TDI z BlueMotion Technology, przy 70-litrowym zbiorniku i spalaniu 4,2 litra, zasięg na jednym baku wynosi 1.666 kilometrów. Dobrze, że system rozpoznający zmęczenie kierowcy najpóźniej po czterech godzinach ciągłej jazdy przypomni o konieczności zrobienia krótkiej przerwy.

Szersza oferta wyposażenia standardowego
Warto zwrócić uwagę, że wyposażenie standardowe jest bogatsze w porównaniu z poprzednim modelem, dodatkowo w w ofercie znalazł się pakiet, który zawiera: tempomat, czujniki parkowania z przodu i z tyłu z wizualizacją na ekranie radia, boczne poduszki powietrzne dla zewnętrznych siedzeń z tyłu, system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania pojazdu Keyless Access oraz zestaw telefoniczny "Start" (cena: 990 zł).

Nowy VW Passat dostępny w polskich salonach 4 Trendline:

  • Fotele przednie z regulacją wysokości (w B6 była regulacja tylko fotela kierowcy)
  • Hamulec postojowy, elektromechaniczny z funkcją AutoHold
  • Komputer pokładowy MFA Plus
  • Szyby elektrycznie sterowane z przodu i z tyłu Światła do jazdy dziennej
  • Zegarek analogowy w środkowej części deski rozdzielczej

Comfortline:

  • Czujnik deszczu
  • Czujnik zmierzchu - automatyczne włączenie świateł z funkcją Coming / Leaving Home
  • Dywaniki materiałowe z przodu i z tyłu
  • Gałka drążka zmiany biegów obszyta skórą
  • Kierownica obszyta skórą
  • Lusterko boczne po stronie kierowcy automatycznie przyciemniane
  • Lusterko wsteczne, automatycznie przyciemniane
  • Sygnalizator zmęczenia kierowcy - sygnał dźwiękowy i wizualizacja na ekranie MFA
  • Obręcze ze stopu metali lekkich "Perugia" 7 J x 16

Ceny
Ceny wahają się w zakresie od 90 090 zł brutto za Passata z silnikiem 1.4 TSI o mocy 90 KM i maksymalnym momencie obrotowym 122 Nm, z 6-biegową przekładnią z wyposażeniem standardowym Trendline do 144 390 zł brutto za model z silnikiem 2.0 TDI CR BMT o mocy 125 KM i maksymalnym momentem obrotowym 170 Nm, z napędem 4MOTION i 6-stopniową skrzynią DSG z wyposażeniem Highline.

Źródło: Volkswagen