VW up! i Beetle z najwyższą notą EuroNCAP

VW up! i Beetle z najwyższą notą EuroNCAP28.11.2011
Europejska organizacja ochrony konsumentów Euro NCAP (European New Car Assesment Programme) poddała testom nowego up! i Beetle oceniając ochronę pasażerów, bezpieczeństwo dzieci, ochronę pieszych oraz systemy poprawiające bezpieczeństwo.

Wyniki są doskonałe: pięć gwiazdek dla obu nowych Volkswagenów. Oba samochody uzyskały maksymalne noty pod względem bezpieczeństwa pasażerów na wszystkich miejscach siedzących, niezależnie od wzrostu kierowcy i pasażera. Oceniane były rezultaty testów zderzenia czołowego i bocznego, testu zderzenia ze słupem oraz tak zwanego testu whiplash, w którym badane jest obciążenie odcinka szyjnego kręgosłupa przy uderzeniu w tył samochodu. Również testy z manekinami dzieci w wieku 18 miesięcy i 3 lat potwierdziły optymalną ochronę w obu Volkswagenach.

Bardzo dobre wyniki uzyskały up! i Beetle w dziedzinie wyposażenia mającego wpływ na bezpieczeństwo. Euro NCAP szczególnie dobrze oceniło seryjną sygnalizację zapięcia pasów na wszystkich miejscach siedzących i seryjne ESP. Dodatkowo Euro NCAP uwzględniło rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo czynne. W rezultacie up! oprócz swoich pięciu gwiazdek otrzymał także Advanced Award za funkcję awaryjnego hamowania w mieście. Tym samym małe auto Volkswagena zdecydowanie wyprzedziło swoich bezpośrednich konkurentów - pięciu gwiazdek i wyróżnienia Advanced Award nie otrzymał dotychczas żaden samochód tej klasy. Volkswagen up! jest zatem najlepszy w klasie także w kwestiach bezpieczeństwa.

Funkcja awaryjnego hamowania w mieście (element wyposażenia dodatkowego) aktywuje się automatycznie przy prędkości między 5 a 30 km/h. Za pomocą czujnika laserowego (umieszczonego w górnej części przedniej szyby) monitoruje obszar o promieniu 10 m przed up! rozpoznając ewentualne zagrożenie kolizją. Jeżeli wystąpi ryzyko uderzenia w nieruchomy lub poruszający się w tym samym kierunku obiekt, a kierowca nie zareaguje, zwiększone zostanie ciśnienie w układzie hamulcowym. Drugi stopień działania systemu to zwiększenie czułości hydraulicznego asystenta hamulców. Zależnie od sytuacji, na trzecim etapie system zainicjuje automatyczne hamowanie z pełną siłą aż do zupełnego zatrzymania pojazdu lub w przypadku, gdy kierowca wciśnie pedał hamulca niewystarczająco mocno – zwiększy siłę działania hamulców. W zależności od prędkości jazdy i sytuacji funkcja hamowania awaryjnego, poprzez automatyczne przyhamowanie, pozwala zmniejszyć skutki wypadku lub nawet całkowicie uniknąć zderzenia.


Źródło: Volkswagen, EuroNCAP

Nasi użytkownicy czytali również:

Wyróżnienia Euro NCAP dla ID. Buzza Cargo i dla Caddy Cargo
Wyróżnienia Euro NCAP dla ID. Buzza Cargo i dla Caddy Cargo
Nowy Volkswagen Crafter już za kilka tygodni
Nowy Volkswagen Crafter już za kilka tygodni
Światowa premiera Volkswagena ID. Buzz GTX
Światowa premiera Volkswagena ID. Buzz GTX

Rynek Premium, samochody luksusowe, tuning:

Volkswagen-ID7-Tourer-2024
Volkswagen ID.7 Tourer - światowa premiera elektrycznego kombi
Volkswagen-ID4-ID5-2024
Volkswagen odświeża modele ID.4 i ID.5
Volkswagen-Tiguan-2024
Światowa premiera nowej generacji Volkswagena Tiguana