MotoNews.pl

Giancarlo Fisichella za kierownicą Alfy Romeo 4C

17 września 2013

Kategoria | Rynek  Sport
Marka, model | ,
Alfa Romeo 4C 11

Alfa Romeo opublikowała film przedstawiający, jak bawił się kierowca Formuły 1 – Giancarlo Fisichella za kierownicą Alfy Romeo 4C podczas jazdy na torze Balocco. Tor ten zbudowano na potrzeby testowania prototypów Alfa Romeo, jednak obecnie korzystają niego wszystkie firmy grupy Fiata i nie tylko one. Fisichella prezentuje nam na wideo, jak świetnymi własnościami jezdnymi może się pochwalić nowa Alfa Romeo 4C.

Producent zachęca do kupna 4C hasłem „just drive!”, czyli „po prostu jedź!”. Alfa Romeo 4C ma umożliwić marce powrót na rynek lekkich, sportowych coupe. 4C wyróżnia się wyjątkowymi osiągami, niezwykłą łatwością prowadzenia i ponadprzeciętną aerodynamiką oraz stylem nawiązującym do najlepszych tradycji marki i będącym połączeniem funkcjonalności z piękną formą. Sylwetka 4C przywodzi na myśl najpiękniejsze coupe włoskiego producenta: Alfę Romeo 33 Stradale. Podobnie, jak ten model, 4C zostało zaprojektowane tak, by sprostać najbardziej ekstremalnym wymaganiom technicznym i funkcjonalnym.

Zaprojektowane przez inżynierów Alfy Romeo i zbudowane w fabryce Maserati w Modenie coupe oferuje użytkownikom dwa kubełkowe fotele i najnowocześniejsze materiały, takie jak włókno węglowe i aluminium oraz napęd na tylną oś zapożyczony z modelu 8C Competizione, a także inne technologie przejęte z najnowszych modeli Alfy Romeo. Pod maską pracuje nowy silnik benzynowy 1750 Turbo z wtryskiem bezpośrednim połączony z zaawansowaną technologicznie skrzynią biegów „Alfa TCT” z podwójnym suchym sprzęgłem oraz systemem Alfa Romeo D.N.A. wzbogaconym o nowy tryb „Race”.

Długość ok. 4 metrów i rozstaw osi w odległości 2,4 m pozwalają podkreślić kompaktowe wymiary 4C, a jednocześnie zaakcentować jego dynamiczny charakter. Alfa Romeo 4C wyróżnia się stosunkiem masy do mocy poniżej 4 kg/KM. Pojazd rozpędza się z miejsca do 100 km/h w 4,5 sekundy i może rozwinąć prędkość maksymalną 258 km/h. Jego masę rozłożono między osią przednią a tylną w stosunku 40:60.

Zdjęcia: Alfa Romeo, opracowanie: BM