MotoNews.pl

Nowy Jeep Cherokee

11 kwietnia 2014

Kategoria | Rynek
Marka, model | ,
Jeep Cherokee 9

Jeep Cherokee, SUV marki Jeep klasy średniej, ewoluował w całkowicie nowy pojazd stanowiący doskonały wyraz podstawowych wartości marki: swobody, autentyczności, przygody i pasji, oferujący Klientom nową interpretację stylu życia „Jedź, dokąd chcesz i rób, co Ci się podoba” – kojarzonego z tą legendarną marką rodem z USA.

Jeep Cherokee, który trafił do sprzedaży w roku 1984, trzy dekady temu, dał początek kategorii SUV-ów średniej wielkości. Całkiem nowy kompaktowy SUV marki Jeep, pierwszy pojazd tego typu i wielkości, odniósł tak wielki sukces, że szybko na rynku pojawiło się kilka konkurencyjnych samochodów. Najważniejszą cechą Jeepa Cherokee z roku 1984 było całkowicie nowe samonośne nadwozie, nadające pojazdowi doskonałą sztywność, obniżając wagę i zmniejszając zużycie paliwa.

Jeep Cherokee nowej generacji to całkowicie świeże spojrzenie na kategorię stworzoną przez Jeepa przed 30 laty; do jego cech charakterystycznych należy atletyczna, lecz elegancka stylistyka, pierwsza w segmencie SUV średniej wielkości dziewięciobiegowa automatyczna skrzynia biegów, udoskonalone własności jezdne i wyższa dynamika jazdy szosowej, doskonała sprawność napędu Jeep 4×4, kunsztowne wykończenie wnętrza, szereg innowacyjnych technologii, większa efektywność, bogaty zestaw wyposażenia łączności i rozrywki, komfort oraz „pięciogwiazdkowy” poziom bezpieczeństwa uhonorowany tytułem najbezpieczniejszego SUV-a roku 2013 w swojej kategorii, przyznanym przez Euro NCAP.

Skonstruowany do jazdy w dowolnych warunkach terenowych nowy Jeep Cherokee stanowi syntezę stylistycznej innowacji z markową tradycją oraz legendarnym potencjałem napędu 4×4 oraz najnowszymi rozwiązaniami technicznymi. Elementy te znajdują swój pełny wyraz w wersji modelowej Cherokee Limited oraz jej swoistym alter ego – „terenowym ekspercie” Trailhawk.

Dzięki eleganckiej i atletycznej linii nadwozia nowy Jeep Cherokee pozostaje wierny tradycji marki, wprowadzając ją zarazem w nową erę dzięki nowoczesnej stylistyce, która zdradza charakter stuprocentowego Jeepa. Wnętrze nowego Jeepa Cherokee to przykład kunsztownego rzemiosła, prostych w obsłudze rozwiązań technologicznych oraz przemyślanych, inteligentnych funkcji.

Nowa generacja Cherokee oferowana jest zarówno w konfiguracji napędu 4×2, jak i 4×4, aby zapewnić wzorcowe własności trakcyjne w terenie w dowolnych warunkach jazdy. Nowy średniej wielkości SUV oferuje trzy innowacyjne systemy napędu 4×4 do wyboru: Jeep® Active Drive I, Jeep® Active Drive II oraz Jeep® Active Drive Lock. System Jeep® Active Drive I posiada w pełni automatyczny jednobiegowy moduł transferu mocy (PTU), który zapewnia płynną jazdę (niezależnie, od tego, czy korzysta się z napędu 4×4) przy dowolnej prędkości jazdy. Jeep® Active Drive II posiada dwubiegowy moduł transferu mocy PTU, pozwalający na kontrolę rozdziału momentu obrotowego, oraz reduktor terenowy. Układ Jeep® Active Drive Lock, dostępny tylko w modelach z silnikami benzynowymi, łączy wszystkie zalety systemu Jeep Active Drive II z dodatkową możliwością blokowania tylnego mechanizmu różnicowego w celu zwiększenia mocy dostępnej na kołach przy niskich prędkościach jazdy.

Jest to również pierwszy SUV średniej wielkości z odłączanym napędem osi tylnej, umożliwiającym ograniczenie tarcia i zmniejszenie strat energii, (gdy funkcjonalność 4×4 nie jest potrzebna) oraz obniżenie zużycia paliwa. Funkcja odłączenia napędu tylnej osi pozwala na płynne przełączanie między napędem 4×2 a 4×4, umożliwiając nieprzerwane zarządzanie przekazywanym na koła momentem obrotowym bez ingerencji kierowcy.

Nowa oferta pojazdów Jeep Cherokee będzie dostępna u dealerów w Europie w kwietniu (w wersji wyposażenia Longitude, Limited oraz Trailhawk). W ofercie silników dostępny jest nowy dwulitrowy silnik wysokoprężny Multijet II z turbodoładowaniem oraz silnik benzynowy V-6 Pentastar o pojemności 3,2 litra. Efektywny turbodiesel jest dostępny w dwóch wersjach o mocy odpowiednio 170 lub 140 KM i momencie obrotowym 350 Nm. 170-konna wersja dwulitrowego silnika dostępna jest z dziewięciostopniową automatyczną skrzynią biegów, natomiast wersja o mocy 140 KM oferowana jest w parze z sześciostopniową przekładnią manualną. W obu wersjach dwulitrowego turbodoładowanego silnika wysokoprężnego zastosowano technologię „Start/Stop” umożliwiającą obniżenie zużycia paliwa i ograniczenie emisji CO2. W europejskiej gamie modelowej ofertę jednostek napędowych uzupełnia silnik benzynowy V-6 Pentastar o pojemności 3,2 litra, mocy 272 KM i momencie obrotowym 315 Nm, z nową dziewięciostopniową, automatyczną skrzynią biegów.

Na rynkach Rosji oraz Bliskiego Wschodu oferowana będzie ponadto wersja modelowa Sport napędzana silnikiem Tigershark MultiAir L4 o pojemności 2,4 litra, połączonym z nową dziewięciostopniową, automatyczną skrzynią biegów.

Zdjęcia: Jeep