Średnia ocena modelu na podstawie opinii »
użytkowników publikowanych w dziale »
opinie kierowców - oceń swoje auto »
eeeee
brak opinii

Audi RS7

Audi RS7

Audi RS 7 to najbardziej sportowe wcielenie modelu A7 Sportback, będące dziełem działu Audi Sport GmbH (dawniej quattro GmbH).

To samochód, który łączy elegancję pięciodrzwiowego coupé z praktycznością liftbacka i osiągami rodem z supersamochodów.

Od momentu debiutu w 2013 roku Audi RS 7 stało się jednym z symboli całego segmentu czterodrzwiowych Gran Turismo, konkurując bezpośrednio z Mercedesem-AMG GT 63 4-Door Coupé i BMW M8 Gran Coupé.

Audi RS 7 od początku charakteryzuje się muskularnym nadwoziem, poszerzonymi nadkolami, agresywnymi zderzakami i unikalnym grillem Singleframe o sportowej stylistyce. Wnętrze łączy luksus z detalami typowymi dla Audi Sport – znajdziemy tu sportowe fotele, przeszycia w kontrastowych kolorach, włókno węglowe czy Alcantarę.

Mimo sportowego charakteru samochód zachowuje funkcjonalność Audi A7 – oferuje pięciodrzwiowe nadwozie z praktycznym bagażnikiem i przestrzenią dla czterech dorosłych pasażerów.

Najważniejszym punktem RS 7 są jednak jego osiągi. Każda generacja napędzana była potężnym silnikiem V8 biturbo, współpracującym z automatyczną skrzynią Tiptronic i napędem na cztery koła quattro. Dzięki temu RS 7 oferuje brutalne przyspieszenie, pewność prowadzenia i stabilność niezależnie od warunków pogodowych.

Model ten stał się synonimem sportowej wszechstronności – może służyć jako luksusowe auto na co dzień, rodzinny Gran Turismo, a jednocześnie zapewniać emocje porównywalne z rasowymi superautami.

Audi RS7 (2013–2018)

Pierwsza generacja RS 7 zadebiutowała w 2013 roku, bazując na A7 po faceliftingu. Od razu zyskała miano jednego z najszybszych i najbardziej spektakularnych liftbacków na rynku.

Pod maską znalazł się 4.0 V8 TFSI biturbo o mocy 560 KM i 700 Nm momentu obrotowego. Dzięki 8-biegowej automatycznej skrzyni Tiptronic i napędowi quattro samochód rozpędzał się od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h, ale w opcjonalnych pakietach Dynamic i Dynamic Plus zwiększano ją do 280 lub 305 km/h.

RS 7 wyróżniało się muskularnym nadwoziem – szerszymi zderzakami, dużymi wlotami powietrza, czarnymi akcentami stylistycznymi i 20- lub 21-calowymi felgami. Standardem były reflektory LED, a opcją – innowacyjne Matrix LED. Wnętrze wykończono luksusowo, ale z naciskiem na sport – pojawiły się sportowe fotele RS, kierownica z perforowanej skóry i liczne detale w aluminium lub karbonie.

W 2014 roku zaprezentowano wersję RS 7 Performance, w której moc silnika wzrosła do 605 KM, a moment obrotowy do 750 Nm w funkcji overboost. Przyspieszenie do „setki” spadło do 3,7 sekundy, czyniąc RS 7 jednym z najszybszych samochodów w historii Audi.

Pierwsza generacja RS 7 została świetnie przyjęta – klienci doceniali połączenie luksusu, praktyczności i niesamowitych osiągów. Auto uchodziło za idealny kompromis między codziennym Gran Turismo a samochodem sportowym.

Audi RS 7 (2019-)

Druga generacja RS 7 zadebiutowała we wrześniu 2019 roku, bazując na A7 C8. W porównaniu z poprzednikiem auto stało się jeszcze bardziej muskularne – poszerzono nadwozie o 40 mm, nadano mu szersze nadkola i bardziej agresywną stylistykę. Charakterystycznym elementem są reflektory Matrix LED (opcjonalnie laserowe) oraz ciągła listwa świetlna z tyłu.

Pod maską znalazł się zmodernizowany 4.0 V8 TFSI biturbo, generujący 600 KM i 800 Nm momentu obrotowego. Standardem jest 8-biegowa automatyczna skrzynia Tiptronic i napęd quattro z aktywnym rozdziałem momentu. Sprint do 100 km/h zajmuje 3,6 sekundy, a prędkość maksymalna – zależnie od pakietu – wynosi 250, 280 lub 305 km/h.

Nowością stała się technologia mild hybrid (48 V), która pozwala obniżyć spalanie i emisję CO₂. Silnik wyposażono również w system dezaktywacji cylindrów COD (Cylinder on Demand), co poprawia efektywność podczas spokojnej jazdy.

Wnętrze drugiej generacji RS 7 przeszło cyfrową rewolucję - zegary zastąpił wirtualny kokpit z dedykowanym trybem RS, a konsolę centralną zdominowały dwa ekrany systemu MMI Touch Response. Pojawiły się także ekskluzywne wykończenia – od karbonu po Alcantarę – oraz sportowe fotele RS z opcją wentylacji i masażu.

Audi zadbało też o układ jezdny - standardem jest adaptacyjne zawieszenie RS, a opcjonalnie dostępne jest zawieszenie pneumatyczne lub sportowy układ Dynamic Ride Control (DRC). Auto wyposażono w ceramiczne hamulce o średnicy tarcz 440 mm oraz dynamiczny układ kierowniczy.

Druga generacja RS 7 to samochód jeszcze bardziej wszechstronny – luksusowy, cyfrowy i nowoczesny, a jednocześnie zdolny konkurować osiągami z supersamochodami.

Od 2022 roku dostępna jest też wersja RS 7 Sportback Performance – jeszcze bardziej ekstremalna odmiana, w której moc silnika podniesiono do 630 KM, a moment obrotowy do 850 Nm. Osiągi poprawiono – sprint do 100 km/h trwa 3,4 s. Zmieniono także przełożenia skrzyni biegów, zastosowano lżejsze materiały (m.in. karbonowe elementy) i nowe detale wykończenia.

Ceny nowych modeli

Ostatnie 16 wiadomości związane z Audi RS7:

Audi RS 6 Avant i RS 7 Sportback performance 2024

Audi-RS6-Avant-RS7-Sportback-performance-2024Modele Audi ze znaczkiem RS to kumulacja najbardziej zaawansowanej technologii i najwyższych osiągów, jakie mogą osiągać drogowe auta z Ingolstadt. Inżynierowie Audi poszli jednak ...

czytaj dalej

Audi RS 7 Sportback performance mocniejsze niż kiedykolwiek

Audi-RS-7-Sportback-performanceNowe Audi RS 7 Sportback performance jest pełne dodatkowych elementów wyostrzających jego wygląd i zapewniających jeszcze bardziej emocjonujące wrażenia z jazdy. Potężny ...

czytaj dalej

Audi RS 6 Avant performance i RS 7 Sportback performance

Audi-RS6-RS7-2023Mocniejsze i szybsze niż kiedykolwiek wcześniej: nowe Audi RS 6 Avant performance i nowe RS 7 Sportback performance, wprost pękają w szwach od dodatków, które wyostrzają ich ...

czytaj dalej

Tworzenie modeli RS, czyli jak Audi Sport GmbH wykuwa ich charakter

Audi-RS-FamilyModele typu RS tworzone przez Audi Sport GmbH, to najbardziej usportowiona awangarda danej rodziny modelowej. Na ich silny charakter składają się stylistyczne zróżnicowanie, ...

czytaj dalej

Nowe Audi RS 7 Sportback

Audi-RS7-SportbackAudi RS 7 Sportback drugiej generacji jest jeszcze bardziej wyjątkowe niż jego poprzednik. Audi Sport GmbH podczas wystawy motoryzacyjnej International Motor Show (IAA) we ...

czytaj dalej

Audi Sport świętuje 25 lat modeli Audi RS

Audi-RS25 lat temu na rynku pojawił się pierwszy model Audi RS, rozpoczynając tym samym historię sukcesów tego typu samochodów. W 1994 było to Audi RS 2 Avant. Audi RS zawsze budziły ...

czytaj dalej

Pozostałe artykuły ...

Audi - archiwum artykułów