MotoNews.pl

Test KIA Cee’d 1,6 CRDI Business Line

niedziela, 13 maja 2018

« poprzedni | auto test | następny »
Kategoria | Testy samochodów
Marka, model | ,
KIA-Ceed-16-CRDI-Business-Line 1

Testowana Kia Cee’d to druga odsłona popularnego samochodu segmentu C koreańskiego producenta. Wersja jaką mamy przyjemność sprawdzić to Business Line w wersji kombi z wysokoprężnym silnikiem o pojemności 1,6 litra.

KIA Cee’d 1,6 CRDI

Na pierwszy rzut oka nie widać dużej różnicy między tą wersją wyposażenia, a wersją L (średnia wersja). W każdej z tych wersji otrzymamy auto wyposażone w takie wygody jak progresywny układ wspomagania kierownicy z regulacją siły wspomagania, światła do jazdy typu projekcyjnego czy system audio z Bluetooth i sterowaniem z koła kierownicy. Różnice tkwią w szczegółach.

Wygląd zewnętrzny

Z zewnątrz różnic jest bardzo mało. W testowanej wersji wyposażenia w standardzie znajdziemy światła tylne wykonane w technologii LED, przyciemniane szyby oraz 16 calowe aluminiowe felgi. Ciekawy, agresywny wygląd samochodu podkreślają dzienne światła LED tworzące dolny obrys lamp oraz spojler na tylnej klapie z trzecim, ledowym światłem stopu.

Komfort i wnętrze

System audio, nawigacja i klimatyzacja

Business Line już fabrycznie oferuje nawigację z ekranem dotykowym. System na wyświetlaczu konsoli centralnej pokazuje czytelne instrukcje wraz z zaznaczeniem rekomendowanego pasa. Minusem tej nawigacji jest brak wyświetlania wskazówek na wyświetlaczu pomiędzy zegarami i szkoda, że taki element systemu został pominięty.

System audio składa się z 6 głośników, które grają dość przyzwoicie. Pożyteczną funkcjonalnością jest podnoszenie poziomu głośności wraz ze zwiększaniem prędkości. Niestety brak odtwarzacza płyt CD bywa dość uciążliwy.

Na konsoli centralnej znajduje się panel od dwustrefowej automatycznej klimatyzacji oraz przełączniki od podgrzewania przednich foteli. Przydatne, zwłaszcza zimą jest również podgrzewane koło kierownicy. Obszyta skórą wielofunkcyjna kierownica ze wstawkami z fortepianowej czerni pewnie leży w dłoniach, a przyciski sterowania radiem są łatwe do obsłużenia kciukiem podczas jazdy.

Do wykonania deski Kia wykorzystała materiały przyjemne w dotyku, estetycznie wyglądające, a całość jest dobrze spasowana. Wykończenie deski wstawkami w kolorze czarnego fortepianu nadaje dużą elegancję całości, ale też szybko przyciąga kurz i każde dotknięcie od razu widać.

Fotele i przestrzeń bagażowa

Na uwagę z pewnością zasługują fotele. Fotel kierowcy z elektryczną regulacją odcinka lędźwiowego sprawia, że podróżowanie na dłuższych trasach nie przyprawia o dyskomfort pleców. Siedzenia są dobrze wyprofilowane i dobrze trzymają pasażerów. Ciekawa jest też stylistyka wykończenia foteli – ciemne kolory z wstawkami z szarej eko skóry. Warto przy tym zauważyć, że chociaż te wstawki bardzo szybko się brudzą, to jednak bez problemu można je wyczyścić.

Na medal zasługuje z kolei aranżacja przestrzeni bagażnika. Mamy tutaj płaską podłogę, która po złożeniu tylnej kanapy tworzy równą powierzchnię, aż do przednich foteli, szyny z „belką” transportową ułatwiającą przesuwanie ładunku, możliwość założenia materiałowej kratki, a pod podłogą bagażnika liczne schowki.

Schowki

Największe różnice znajdziemy w samej kabinie Kii Cee’d. Przestrzeń pasażerska została bardzo dobrze przemyślana pod względem wygody i ilości schowków. Znajdziemy tu duże schowki w drzwiach przednich i tylnych, kieszenie za przednimi fotelami, specjalny schowek na okulary w podsufitce oraz duży chłodzony schowek przed pasażerem. Pomiędzy przednimi fotelami zostały umieszczone uchwyty na kubki, natomiast przed lewarkiem zmiany biegów znajduje się schowek z podłączeniem na dwa gniazda 12V oraz wejście USB i AUX. Moim zdaniem bardzo dobre posuniecie zapobiegające plątaniu się zbędnych kabli, a sam schowek jest wystarczająco głęboki żeby telefon czy inne przedmioty z niego nie wypadały podczas jazdy.

Osiągi i spalanie

Wysokoprężny silnik o pojemności 1,6 litra i mocy 136KM w zupełności wystarczy do normalnego podróżowania Cee’dem, a przyspieszenie do 100km/h zajmuje nieco ponad 10 sekund. Podczas testów jeżdżąc w cyklu mieszanym silnik spalał 6,3l/100km. Na pochwałę zasługuje bardzo dobre zestrojenie silnika ze skrzynią biegów, która przy prędkościach autostradowych pozwala na utrzymanie obrotów poniżej 3000. Elastyczność jednostki można śmiało kreślić jako dobrą.

KIA Cee’d – Podsumowanie

Druga generacja Cee’da w wersji Business Line to bardzo wygodne, ekonomiczne i dobrze przemyślane auto. Nienaganna stylistyka zarówno samej karoserii jak i wnętrza sprawia, że samochód sprawdzi się nie tylko jako rodzinny, ale też nie przyniesie wstydu na spotkaniach biznesowych. Bardzo dobrze przemyślany cennik modelu cee’d czyni z niego ciekawego konkurenta dla innych producentów samochódów segmentu C.

Dane techniczne testowanego modelu:

Wnętrze

  • Skórzane wykończenie kierownicy, drążka zmiany biegów
  • Funkcja podgrzewania koła kierownicy i foteli przednich z możliwością stopniowania
  • Elektryczne, progresywne wspomaganie układu kierowniczego
  • Regulacja kolumny kierownicy w dwóch płaszczyznach
  • Funkcja sterowania radiem w kole kierownicy
  • KiaFlexSteer
  • Bluetooth z zestawem głośnomówiącym
  • Elementy wnętrza wykończone materiałem w kolorze fortepianowym
  • Pełnowymiarowa konsola centralna z podłokietnikiem
  • Gniazdo 12V w konsoli centralnej
  • Regulacja podświetlenia deski rozdzielczej
  • Tempomat z programowalnym ogranicznikiem prędkości
  • Komputer pokładowy: pokonany dystans, zużycie paliwa, czas jazdy, zasięg
  • Wskaźnik podpowiedzi wyboru optymalnego przełożenia skrzyni biegów
  • Elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne
  • Siatka do mocowania przedmiotów w bagażniku
  • Sortownik pod podłogą bagażnika
  • Gniazdo zasilania 12V w bagażniku
  • Automatyczne ryglowanie zamków po ruszeniu
  • Składany kluczyk z funkcją zdalnego sterowania centralnym zamkiem
  • Alarm obwodowy
  • Elektrycznie składane lusterka zewnętrzne
  • Klamki wewnętrzne chromowane
  • Elektrycznie sterowane szyby drzwi przednich i tylnych
  • Funkcją bezpieczeństwa z automatycznym trybem pracy: góra/dół dla szyb przednich i tylnych

Bezpieczeństwo

  • Hamulce tarczowe przód i tył
  • ABS – System zapobiegający blokowaniu się kół podczas hamowania
  • ESC – System stabilizacji toru jazdy
  • VSM – System podpowiedzi ruchu kierownicy
  • HAC – System wspomagający pokonywanie podjazdów
  • ESS – System automatycznego włączania świateł awaryjnych podczas gwałtownego hamowania
  • Poduszki powietrzne czołowe dla kierowcy i pasażera
  • Poduszki powietrzne boczne dla kierowcy i pasażera
  • Pełnowymiarowe kurtyny powietrzne
  • System dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera

Nadwozie

  • Aluminiowe obręcze kół z oponami w rozmiarze 205/55 R16
  • Barwione szyby
  • Przyciemniane szyby z tyłu
  • Atrapa chłodnicy wykończona w kolorze czarnym o wysokim połysku Piano Black
  • Zderzaki lakierowane w kolorze nadwozia
  • Chromowane obramowanie szyb bocznych
  • Tylny spojler wraz ze światłem stop wykonanym w technologii LED
  • Lusterka zewnętrzne lakierowane w kolorze nadwozia
  • Elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne
  • Podgrzewane lusterka zewnętrzne
  • Elektrycznie składane lusterka zewnętrzne z funkcją kierunkowskazów
  • Oświetlenia podłoża wykonane w technologii LED
  • Światła mijania typu projekcyjnego
  • Funkcja statycznego doświetlania zakrętów
  • Tylne lampy wykonane w technologii LED
  • Przednie lampy przeciwmgielne

Siedzenia

  • Wykończenie wnętrza Premium Sport
  • Kieszenie w oparciach foteli przednich
  • Regulacja wysokości siedziska fotela kierowcy
  • Elektryczna regulacja odcinka lędźwiowego fotela kierowcy
  • Regulacja wysokości fotela pasażera
  • Składana oraz dzielona asymetrycznie 6:4 tylna kanapa
  • Centralny podłokietnik tylnej kanapy z uchwytami na kubki
  • System mocowania fotelików dziecięcych ISOFIX
  • Pasy bezpieczeństwa z napinaczami (przód) oraz czujnikami obecności pasażera (przód/ tył)

Multimedia

  • Radioodtwarzacz z funkcją sterowania w kole kierownicy, system audio z 6 głośnikami, antena dachowa (KiaNaviSystem)
  • Bluetooth z zestawem głośnomówiącym
  • Złącza USB, AUX, iPod

Udogodnienia

  • Lampka do czytania w podsufitce oraz schowek na okulary
  • Automatycznie włączane światła mijania z czujnikiem zmierzchu
  • Czujniki parkowania tyłem
  • System kontroli ciśnienia w ogumieniu
  • Klimatyzacja automatyczna
  • System automatycznego odparowywania przedniej szyby
  • Automatyczne wycieraczki z czujnikiem deszczu

Wymiary

  • 1485mm wysokości
  • 2035mm szerokości z lusterkami
  • 4505mm długości
  • Pojemność bagażnika – 528l (złożona tylna kanapa 1642l)

Silnik i osiągi

  • Silnik wysokoprężny
  • Pojemność – 1582cm3
  • Maksymalna moc – 136KM
  • Maksymalny moment obrotowy – 280Nm
  • Prędkość maksymalna – 194km/h
  • Skrzynia manualna 6 stopniowa
  • Przyspieszenie 0-100km/h – 10,5sek
  • Średnie zużycie paliwa (dane producenta) – 4,0l
Tekst i zdjęcia: Filip Wykowski – MotoNews.pl

Waszym zdaniem:

  1. Mariusz:
    25 lipca 2018 o godz. 16:03

    Miałem taką KIĘ i bardzo dobrze mi się nią jeździło – dynamiczna, zwrotna, z fajnym wyposażeniem. Niestety kilka miesięcy temu koleś wjechał we mnie na skrzyżowaniu i było po samochodzie. Postanowiłem sprawdzić auto pokontraktowe, o których teraz tyle się mówić. ZDecydowałem się na Opla Insignię z 2014 r. od Master1.pl i powiem Wam, że daje radę. Naprawdę nie spodziewałem się, że używany samochód może być tak zadbany. Jednak jak auto jest serwisowane przez firmę leasingową to ciężko jest mu coś zarzucić przy kupnie, żeby zbić cenę ;-).

Dodaj komentarz