MotoNews.pl

Test Skoda Kodiaq Scout 2.0 TDI

23 maja 2018

Kategoria | Testy samochodów
Marka, model | ,
Skoda-Kodiaq-Scout-20-TDI 1

Skoda Kodiaq to pierwszy 7-osobowy model marki i pierwszy czeski SUV w segmencie D. Terenowa Skoda debiutowała na rynku w 2016 roku i od razu spotkała się z dużym zainteresowaniem ze strony klientów. Ceny Kodiaqa zaczynają się od 93 750 zł. Za tę kwotę otrzymamy dużego SUV’a, z przepastną przestrzenią pasażerską oraz ogromnym 720-litrowym bagażnikiem.

Skoda Kodiaq  – wygląd zewnętrzny

Pierwsze co przykuwa uwagę w nowej wersji to gabaryty. Skoda Kodiaq to duże auto, które na pierwszy rzut oka mogłoby konkurować z modelami z wyższego segmentu. Czeski SUV jest o 15 cm krótszy od Superba kombi ale w rzeczywistości wygląda jak bezpośredni konkurent np. Audi Q7. W designie zewnętrznym uwagę zwracają nietypowo, wysoko umieszczone światła przeciwmgielne, potężne nadkola, wyraźne przetłoczenia biegnące wzdłuż całego nadwozia oraz charakterystyczne podcięcie na pokrywie bagażnika łączące poziome reflektory tylne.

Testowy wariant Scout posiada dodatkowo srebrne obudowy lusterek, relingi dachowe i nakładki na zderzaki oraz chromowane ramki okien bocznych. Standardem w tej wersji są również 19-calowe felgi w kolorze antracytowym, przyciemniane szyby tylne, większy o 7 mm (194 mm) prześwit, a co za tym idzie również większe kąty: rampowy (21,3°), natarcia (20,1°) i zejścia (22,8°)

Skoda Kodiaq  – wnętrze pojazdu

Duże nadwozie Skody Kodiaq skrywa przepastną przestrzeń pasażerską. Zarówno w pierwszym rzędzie jak i na tylnej kanapie miejsca jest bardzo dużo. Niezależnie od gabarytów podróżujących nikt nie będzie narzekał na brak miejsca nad głową czy deficyt przestrzeni na kolana. Komfort podróży podnoszą dodatkowo wygodne, optymalnie wyprofilowane fotele pokryte alcantarą i skórą. Tylna kanapa posiada regulację kąta pochylenia oparcia oraz możliwość regulacji wzdłużnej w zakresie 18 cm.

Ciekawą opcją (900 zł) jest pakiet Komfortowego Snu zawierający rozkładane oparcia zagłówków tylnej kanapy, rolety przeciwsłoneczne bocznych tylnych szyb i koc. Za 4 000 zł możemy dokupić do Kodiaqa trzeci rząd siedzeń. Dwa dodatkowe fotele, chowane w podłodze bagażnika sprawdzą się jako miejsce dla dzieci lub ze względu na ograniczoną ilość miejsca dla dorosłych podczas krótkich podróży. Nawet jeśli wykorzystamy wszystkie 7 miejsc, w Kodiaqu nadal do dyspozycji podróżujących pozostanie bagażnik o pojemności 270 litrów. To o 5 litrów więcej niż w Oplu Corsie. Po złożeniu dodatkowych foteli otrzymujemy przestrzeń bagażową o kubaturze aż 720 litrów.

Projekt przestrzeni pasażerskiej

Projekt przestrzeni pasażerskiej Skody Kodiaq to sprawdzone rozwiązania z innych modeli Skody. Trójramienna, wielofunkcyjna, wygodna kierownica, analogowe, czytelne zegary prędkościomierza i obrotomierza, intuicyjna konsola centralna czy opcjonalny multimedialny kombajn Columbus. W terenowej Skodzie znajdziemy również dwa schowki przed fotelem pasażera, oświetlenie ambiente, specjalne dekory, listwy imitujące drewno oraz szereg rozwiązań z serii Simply Clever: skrobaczkę do szyb przy wlewie paliwa, wysuwane, plastikowe osłony drzwi, dwie parasolki schowane w drzwiach przednich, uchwyt na kwity parkingowe czy latarkę w bagażniku.

Skoda Kodiaq  – silnik i właściwości jezdne

W ofercie jednostek napędowych Scouta znajdziemy dwa silniki benzynowe: 1.4 TSI 150KM i 2.0 TSI 180KM oraz dwa diesle 2.0 TDI 150KM i 2.0 TDI 190KM. Testowy egzemplarz wyposażony był w najmocniejszy silnik diesla. 190 KM i 400Nm momentu obrotowego pozwalają rozpędzić ważącego 1677 kg SUV’a do 100km/h w 8.6 sekundy i osiągnąć prędkość maksymalną 210 km/h. Silnik współpracuje z 7-stopniową automatyczną skrzynia biegów DSG. Jest to bardzo zgrany duet zapewniający optymalne osiągi oraz elastyczność w każdych warunkach przy niewielkim zapotrzebowaniu na paliwo.

W mieście z 60-litrowego zbiornika po każdych przejechanych 100 kilometrach ubywa od 8 do 9 litrów paliwa, a w trasie od 6 do 7 litrów. Kierowca ma możliwość wyboru jednego z siedmiu trybów jazdy: Eco, Comfort, Normal, Sport, Individual, Snow i Off-Road. Determinują one reakcję na naciśniecie pedału gazu, pracę zawieszenia, skrzyni biegów, wspomagania układu kierowniczego czy klimatyzacji.

Seryjny napęd 4×4 zapewnia większe bezpieczeństwo w warunkach zmniejszonej przyczepności i pozwala na bezpieczne zjechanie z utwardzonych dróg. Pakiet na bezdroża z dodatkowymi osłonami silnika, zawieszenia, przewodów hamulcowych i paliwowych zabezpieczy auto przed uszkodzeniem podczas pokonywania bezdroży. Zawieszenie Kodiaqa sprawnie niweluje wszelkie niedoskonałości nawierzchni i jest optymalnym kompromisem pomiędzy bezpieczeństwem a komfortem.

Test Skoda Kodiaq –  podsumowanie

Skoda Kodiaq to bardzo atrakcyjna oferta w segmencie dużych SUV’ów. Konkurencyjna cena, duża i funkcjonalna przestrzeń pasażerska, ogromny bagażnik, bogate wyposażenie, czy mnogość dostępnych wersji: bazowe w wariancie Active, Ambition i Style oraz wersje Sportline i Scout sprawiają, że każdy będzie mógł skonfigurować auto odpowiadające jego indywidualnym potrzebom. Dodatkowym atutem Kodiaqa, istotnym zarówno dla klientów flotowych jak i indywidualnych jest również niska utrata wartości. Po trzech latach i przejechaniu 60 tys kilometrów Skoda Kodiaq zachowa nawet 63% swojej pierwotnej wartości. To jeden z lepszych wyników w segmencie.

Skoda Kodiaq – dane techniczne:

Silnik – diesel

  •  Pojemność skokowa – 1968 cm3
  • Maksymalna moc kW (KM) przy (obr./min) – 140 (190) przy 3500
  • Maksymalny moment obrotowy Nm przy (obr./min) – 400 w zakresie od 1750 do 3250

Pojemność zbiornika paliwa:

  • 60 litrów

Wymiary

  • Długość (mm) – 4706
  • Wysokość (mm) – 1676
  • Szerokość bez lusterek (mm) –1882
  • Szerokość z lusterkami (mm) –2087
  • Rozstaw osi (mm) – 2791

Napęd

  • 4×4

Układ kierowniczy

  •  ze wspomaganiem

Koła i opony

  • Wymiary opon standardowych – 235/50
  • Standardowe obręcze kół – 19” (aluminiowe)

Masa(kg)

  • Masa własna pojazdu gotowego do jazdy – 1677
  • Dopuszczalna masa całkowita pojazdu – 2352

Pojemność bagażnika:

  • 720 l

Kompletacja wyposażenia

Testowany samochód to wersja wyposażenia Scout. Pojazd w tej wersji standardowo wyposażony jest między innymi w:

  • Automatycznie ściemniające się lusterko wewnętrzne z czujnikiem deszczu
  • Blokada przeciwuruchomieniowa (immobiliser)
  • Bluetooth (zestaw głośnomówiący)
  • Boczne poduszki bezpieczeństwa z przodu, kurtyny powietrzne
  • Czujniki parkowania – tył i przód z MANOEUVRE ASSIST
  • Dekor Scout na desce rozdzielczej
  • Dodatkowa nagrzewnica dla silników diesla
  • DOOR PROTECTION – dodatkowa ochrona krawędzi drzwi przednich i tylnych
  • DRIVING MODE SELECT – wybór profilu jazdy ( z funkcją OFF – ROAD – tryb wspomagania jazdy w trudnym terenie
  • Dwa schowki w desce rozdzielczej przed pasażerem z przodu
  • Dywaniki materiałowe z przodu i z tyłu
  • Elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu
  • Elektrycznie sterowane, podgrzewane, składane, automatycznie ściemniające się lusterka boczne z oświetleniem wokół drzwi, automatycznie ściemniające się lusterko wewnętrzne
  • ESC z ABS, MSR, ASR, EDS, HBA, DSR, RBS, MKB
  • Fotele kierowcy i pasażera z przodu regulowane na odcinku lędźwiowym
  • Fotele kierowcy i pasażera z przodu regulowane na wysokość
  • FRONT ASSIST – kontrola odstępu z funkcją awaryjnego hamowania
  • Funkcja Start – Stop i odzyskiwania energii
  • Gniazdo 12 V w komorze bagażnika
  • HHC – Hill Hold Control
  • KESSY FULL – bezkluczykowy system obsługi samochodu
  • Komputer pokładowy z kolorowym wyświetlaczem Maxi DOT
  • LIGHT ASSIST (Coming Home, Leaving Home, Tunnel Light) z czujnikiem deszczu
  • Listwy progowe wewnętrzne z przodu z napisem SCOUT
  • Listwy wokół szyb bocznych w kolorze chromu
  • Lusterka w kolorze srebrnym, klamki drzwi lakierowane w kolorze nadwozia
  • MANOEUVRE ASSIST – funkcja automatycznego hamowania podczas manewru cofania
  • Możliwość dezaktywacji czołowej poduszki pasażera
  • Obręcze kół ze stopów lekkich “CRATER” 19″ lekkich CRATER antracytowe 7J x 19” z oponami 235/50
  • Ogranicznik prędkości do wartości nastawionej przez kierowcę
  • Oświetlenie przestrzeni wokół nóg z przodu i z tyłu
  • Pakiet na bezdroża (dodatkowa osłona silnika, zawieszenia, przewodów hamulcowych i paliwowych oraz dodatkowe elementy ochronne)
  • Pakiet wewnętrznego oświetlenia LED: oświetlenie wewnętrzne Ambiente dla wersji Scout, oświetlenie lusterka w osłonie przeciwsłonecznej w technologii LED, dwie lampki do czytania w technologii LED
  • Parasole w schowku drzwi kierowcy i pasażera z przodu
  • PEDESTRIAN MONITOR – system hamowania awaryjnego w przypadku wykrycia pieszych przed pojazdem (AEB)
  • Pełne oświetlenie tylne w technologii LED (w tym kierunkowskazy i oświetlenie tablicy rejestracyjnej)
  • Podłokietnik dla pasażerów w drugim rzędzie siedzeń
  • Podłokietnik z przodu
  • Poduszka bezpieczeństwa dla kierowcy i pasażera
  • Poduszka chroniąca kolana kierowcy
  • Reflektory przednie w technologii Full LED z funkcją adaptacji świateł AFS, przednie światła przeciwmgłowe w technologii LED z funkcją CORNER
  • Relingi dachowe w kolorze srebrnym
  • Schowek na okulary (niedostępny dla okna dachowego)
  • Schowek pod fotelem kierowcy i pasażera (niedostępny dla elektrycznie sterowanego fotela pasażera)
  • Schowek przed pasażerem z przodu
  • Składane oparcia tylnej kanapy w drugim rzędzie siedzeń
  • Sportowe stalowe nakładki na pedały
  • Spryskiwacze reflektorów przednich
  • SUNSET – tylne szyby boczne i szyba pokrywy bagażnika o wyższym stopniu przyciemnienia
  • Tapicerka Alcantara (skóra/skóra ekologiczna/Alcantara) w kolorze czarnym
  • Tempomat z ogranicznikiem prędkości
  • TPM – system kontroli ciśnienia w oponach
  • Trójramienna skórzana kierownica wielofunkcyjna (obsługuje radio, , telefon GSM) z pakietem skórzanym
  • Uchwyt na bilet parkingowy
  • Uchwyty ISOFIX na zewnętrznych miejscach drugiego rzędu siedzeń z mocowaniem TopTether
  • Usługa Care Connect (połączenie alarmowe – manualne lub automatyczne wezwanie pomocy po wypadku; poszerzony zakres komunikacji serwisowej; zdalny dostęp do samochodu na 1 rok)
  • Zabezpieczenie przed zatankowaniem niewłaściwego paliwa
  • Zdalnie sterowany centralny zamek
  • Zestaw haczyków w bagażniku
  • Zestaw siatek w bagażniku

Wyposażenie dodatkowe:

  • ADAPTIVE CRUISE ASSIST – aktywny tempomat do 160 km/h
  • AUTO LIGHT ASSIST-funkcja automatycznego włączania i wyłączania świateł drogowych
  • Bezdotykowe otwieranie i zamykanie elektrycznie sterowanej pokrywy bagażnika
  • Bluetooth Premium z obsługą WLAN, rSAP, LTE (gniazdo karty SIM), z połączeniem z anteną zewnętrzną, Phone box – wzmacnianie sygnału GSM, bezprzewodowa ładowarka do smartfona)
  • CLIMATRONIC – trójstrefowa klimatyzacja automatyczna
  • DAB + (funkcja odbioru programów radiowych w formie cyfrowej)
  • DOC – zawiesz. adaptacyjne i DRIVING MODE SELECT dla napędu 4×4 w połącz. z funkcją OFF-ROAD,HHC, Hill Hold Control
  • Elektrycznie sterowane, podgrzewane, składane, automatycznie ściemniające się lusterka boczne z funkcją pamięci i oświetleniem wokół drzwi, automatycznie ściemniające się lusterko wewnętrzne
  • Elektrycznie sterowany fotel kierowcy z funkcją pamięci
  • Elektrycznie zwalniany odchylany zaczep holowniczy
  • Funkcja MirrorLink ze obsługą aplikacji SKODA Media Command dla systemów nawigacyjnych
  • Gniazdo 230V, USB w tylnej części podłokietnika
  • KESSY FULL -bezkluczykowy system obsługi samochodu z alarmem i funkcją SAFE
  • LANE ASSIST – asystent pasa ruchu i BLIND SPOT DETECT- funkcja monitorowania martwego pola
  • Listwy wokół szyb bocznych w kolorze chromu
  • Niezależny system ogrzewania ze zdalnym sterowaniem
  • Pakiet Control Plus: PARK ASSIST-system wspomagania parkowania, TRAILER ASSIST – asystent manewrowania z przyczepą
  • Pakiet Komfortowego Snu
  • Podgrzewane fotele przednie
  • System nawigacji satelitarnej Columbus z mapą Europy i z usługą Map Care (kolorowy wyświetlacz dotykowy 9,2”, SmartLink+, obsługa głosowa ze wzmacniaczem głosu ICC) + Infotainment Online
  • TRAVEL ASSIST – funkcja rozpoznawania znaków drogowych
  • Trzeci rząd siedzeń (z podłokietnikiem w drugim rzędzie siedzeń, podwójna podłoga bagażnika)

Serdecznie dziękujemy firmie Volkswagen Group Polska Sp. z o.o. za udostępnienie samochodu do testu.

Tekst i zdjęcia: Dariusz Wołoszka – Info-Ekspert

Info-Ekspert