MotoNews.pl

Nowy Mercedes klasy C AMG coupe

24 marca 2011

Kategoria | Premiery
Mercedes C63 AMG Coupe 9

Do rodziny Mercedesów klasy C składającej się z klasycznej limuzyny i praktycznego kombi dołącza coupe, które pojawi się w salonach sprzedaży latem tego roku.

6,3-litrowy silnik V8 Mercedesa C63 AMG coupe dostarcza mocy 457 koni mechanicznych i maksymalny moment obrotowy 600 Nm. Coupe przyspiesza z miejsca do 100 km/h w 4,5 sekundy, natomiast jego prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h.

Nowe coupe klasy C AMG wyposażono także w 7-biegową, sportową przekładnię AMG Speedshift MCT , która może pracować w trybie „Controlled Efficiency”. Tryb ten umożliwia szybką zmianę biegów przy niskich prędkościach obrotowych. Poza tym przekładnia może także pracować w trybach „S”, „S+” i „M”. Zmiana biegów w trybach „S+” i „M” zajmuje jedynie 100 milisekund. Funkcja Race Start pozwala kierowcy na doświadczenie w pełni możliwości przyspieszeniowych coupe klasy C AMG.

W sportowym wariancie o mocy 487 KM coupe klasy C AMG przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,4 sekundy. Wariant ten wyróżnia się także wyczynowym układem hamulcowym AMG z kompozytowymi tarczami z przodu i czerwonymi zaciskami, spojlerem z włókna węglowego na pokrywie bagażnika i sportową kierownica AMG obitą skóra i alcantarą.

Oczywiście w obu wariantach nie zabrakło także sportowego zawieszenia AMG i sportowego układu kierowniczego z systemem ESP pracującym w trzech stadiach: może on być włączony lub wyłączony lub działać w trybie sportowym.

Kompaktowe, dwudrzwiowe coupe klasy C AMG ma nadwozie o nisko poprowadzonym profilu, krótki zwis przedni, długą maskę silnika, mocno pochyloną szybę przednią i dach wysunięty daleko do tyłu. Co typowe dla AMG, przednia część pojazdu przypomina grot strzały, z nowym fartuchem przednim AMG, światłami do jazdy dziennej AMG w technologii LED i bocznymi wlotami powietrza. Pojazd porusza się na szerokich oponach o wymiarach 235/40 R 18 z przodu i 255/35 R 18 z tyłu. W tyle zamontowano kolejny fartuch AMG, czarną wstawkę na dyfuzorze i trzy wydatne płetwy dyfuzorów. Uwagę zwracają także dwie chromowane końcówki rur sportowego układu wydechowego AMG.

Wśród systemów bezpieczeństwa uwagę zwracają: Attention Assist, monitorujący kilkadziesiąt parametrów zachowania kierowcy i rozpoznający jego senność oraz układ Distronic Plus utrzymujący stałą odległość od poprzedzającego pojazdu przy prędkości od 0 do 200 km/h.

Mercedes C63 AMG posiada także system telematyczny nowej generacji, po raz pierwszy zastosowany w limuzynie i kombi klasy C AMG.

Zdjęcia: Mercedes-Benz