MotoNews.pl

Nowy Mercedes-AMG C 63 – najmocniejszy z modeli Klasy C

10 sierpnia 2018

Mercedes-Benz-C63-AMG 13

Potężne silniki V8, porywająca dynamika jazdy i charakterystyczny design – to wszystko sprawiło, że gama modelowa Mercedesa-AMG C 63 zdobyła status bestsellera. Odmiany Limuzyna, Kombi, Coupe i Kabriolet (zużycie paliwa w cyklu łączonym: 9,9-10,4 l/100 km; emisje CO2 w cyklu łączonym: 227-236 g/km) wyróżniają się teraz bardziej wyrazistą stylizacją, zmodernizowanym wnętrzem i jeszcze większym potencjałem prowadzenia. Błyskawicznie pracująca przekładnia AMG SPEEDSHIFT MCT 9G oraz 9-stopniowy układ kontroli trakcji AMG TRACTION CONTROL (w modelu C 63 S) windują dynamikę poprzeczną i wzdłużną na nowy poziom.

Nowy Mercedes-AMG C 63

AMG DYNAMICS – zwiększa zwinność i podnosi bezpieczeństwo

Przyjemność z jazdy zwiększa także system AMG DYNAMICS: ten wbudowany układ kontroli sportowej jazdy rozszerza funkcjonalność ESP®, pozwalając precyzyjnie wymierzać dystrybucję momentu obrotowego na tylnej osi (tzw. wektorowanie momentu). Efekt: większa zwinność przy zachowaniu wysokiej stabilności. Również od strony wizualnej nowe modele C 63 budzą jeszcze większe emocje: charakterystyczna osłona chłodnicy AMG wpisuje się tożsamość marki, a jednocześnie podkreśla muskularny design. W kabinie uwagę zwraca opcjonalny, w pełni cyfrowy kokpit z niepowtarzalnymi ekranami AMG oraz nowa generacja kierownic AMG.

Klasa C 63 to prawdziwy fundament Mercedes-AMG. Kierowcy i fani ją uwielbiają, ponieważ na tle rywali jest jedyna w swoim rodzaju. Jej wizytówką pozostaje potężny silnik V8 – żaden inny model w segmencie nie oferuje takiej jednostki. Widlasta „ósemka” stanowi bezdyskusyjną część tożsamości marki AMG. Również tylny napęd, specjalnie zaprojektowane dla odmiany AMG zawieszenie i atletyczny wygląd skutecznie wyróżniają C 63 wśród konkurencji. Model oferuje bogactwo opcji indywidualizacji, w tym cztery warianty nadwoziowe, dwie wersje mocy oraz szeroką paletę wyposażenia dodatkowego.

„Klasa C od AMG to nasza najpopularniejsza seria modelowa – a tym samym podstawa sukcesu naszej firmy w ostatnich latach. Z tego względu poszerzyliśmy jej gamę: klienci mają teraz do wyboru aż 12 wersji. W ramach ostatniego liftingu zmodernizowaliśmy każdą z nich” – mówi Tobias Moers, szef Mercedes-AMG GmbH. „Dotyczy to zarówno modeli z serii 43, jak i – w szczególności – C 63. Udoskonalona dynamika jazdy i ekspresyjny design podkreślają mocarny, muskularny charakter naszej tylnonapędowej ikony”.

Kompleksowa aktualizacja modelu obejmuje szereg zabiegów, którym przyświecał jeden główny cel: dalsze „wyostrzenie” dynamiki poprzecznej i wzdłużnej. Jedną z nowości w C 63 jest 9-stopiowa przekładnia AMG SPEEDSHIFT MCT 9G z mokrym sprzęgłem startowym (poprzednio montowano skrzynię 7-biegową). Pozwala ona na sprawniejsze przyspieszanie i jeszcze spontaniczniej reaguje na ruchy pedału gazu. Co więcej, montowany w standardzie mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu we wszystkich wersjach jest teraz sterowany elektronicznie, zapewniając precyzyjniejszą kontrolę trakcji.

Poślizg regulowany w jednym z 9 ustawień: AMG TRACTION CONTROL

AMG TRACTION CONTROL (w modelu C 63 S) umożliwia 9-stopniową regulację poślizgu tylnej osi. Docenią to zapaleni kierowcy, zwłaszcza ci użytkujący swój samochód na torze wyścigowym lub w zmiennych warunkach drogowych. Także nowy, zintegrowany układ kontroli dynamicznego prowadzenia AMG DYNAMICS zwiększa przyjemność z jazdy.

Silnik V8 biturbo: unikalna oferta w segmencie

Wszystkie cztery odmiany nadwoziowe dostępne są w wersji bazowej lub jako wariant S: sprawdzony 4-litrowy silnik V8 biturbo AMG generuje moc 350 kW (476 KM) lub 375 kW (510 KM) oraz 650 lub 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zależnie od typu nadwozia, C 63 S może przyspieszać od 0 do 100 km/h w 3,9 s, a C 63 – w 4,0 s. Prędkość maksymalna wynosi 290 km/h dla C 63 S Limuzyny i Coupé, 280 km/h dla C 63 S Kombi i Kabrioletu oraz 250 km/h dla wszystkich wariantów C 63 (w obu przypadkach została ograniczona elektronicznie). Nabywcy C 63 mogą ją opcjonalnie zwiększyć.

Jednostka V8 biturbo blisko spokrewniona z sercem Mercedesa-AMG GT

Czterolitrowa V-ósemka biturbo napędza już szereg modeli AMG o wysokich osiągach. Jej wizytówką są dwie turbosprężarki umieszczone nie po bokach, ale pomiędzy rozwidlonymi głowicami. Taka konstrukcja ma szereg zalet, m.in. kompaktowe wymiary oraz optymalną responsywność.

Natryskowy, bezpośredni wtrysk paliwa zapewnia czyste i wydajne spalanie o wysokiej efektywności termodynamicznej. Błyskawicznie działające piezoelektryczne wtryskiwacze pozwalają na wielokrotne wtryskiwanie benzyny zgodnie z zapotrzebowaniem i z najwyższą precyzją.

Rozbudowany układ chłodzenia gwarantuje pełne osiągi silnika nawet przy ekstremalnych obciążeniach, jak np. podczas jazdy torowej. To samo odnosi się do zoptymalizowanych pod względem przepływu głowic cylindrów, wykonanych ze specjalnego, żaroodpornego stopu. Płynna regulacja wałków rozrządu po stronie zaworów dolotowych i wydechowych podnosi wydajność oraz efektywność jednostki napędowej, przyczynia się do uzyskania znakomitej reakcji na gaz i optymalizuje przebieg wymiany ładunku w każdym punkcie pracy. Wpływ na obniżenie zużycia paliwa dodatkowo ma zastosowanie pompy olejowej o zmiennym wydatku.

Za złożenie każdego motoru w zakładach w Affalterbach odpowiada jeden konkretny technik – zgodnie z zasadą „jeden człowiek, jeden silnik”.

Zdjęcia: Mercedes-AMG