MotoNews.pl

Lamborghini Urus – jak wyglądała premiera sportowego SUVa w Chinach?

24 kwietnia 2012

Lamborghini Urus 20

Podczas Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego w Pekinie Automobili Lamborghini prezentuje swój debiut w segmencie samochodów sportowo-użytkowych. Urus to unikalny design i świetne osiągi w jednym. Moc ok. 600 KM/440 kW i wyjątkowy know-how Lamborghini w dziedzinie lekkich technologii gwarantują zapierającą dech w piersiach dynamikę. Jednocześnie Lamborghini Urus ma emitować niewiele CO2 w porównaniu z konkurentami w swojej klasie. Koncepcyjny SUV oferuje pasażerom cztery bardzo wygodne fotele, wszechstronny przedział bagażowy, prześwit o zmiennej wysokości i stały napęd na wszystkie koła. We wnętrzu tego superatlety znajdziemy innowacyjne materiały wykończeniowe, w tym technologie wykorzystujące włókno węglowe, takie jak opatentowany Forged Composite®.

Nazwa Urus nawiązuje do logo Lamborghini – Urus, znany także jako Aurochs to jeden z dużych, dzikich przodków udomowionego bydła. Byki urusów miały nawet do 1,8 m w kłębie, a hiszpański byki wykorzystywane w korridzie, wciąż bardzo przypominają wyglądem urusy. Lamborghini Urus jest równie muskularne, lecz majestatycznie eleganckie, co dzicy przodkowie byków. Mierzy 4,99 m długości, 1,66 m wysokości i 1,99 m szerokości.

Projektanci Lamborghini wyznaczyli sobie kilka celów tworząc Urusa. Ma oferować ok. 600 KM/440 kW mocy, stały napęd na wszystkie koła z kontrolą trakcji i zostawić w tyle konkurencję w kategorii „najniższa emisja CO2”. By tego dokonać musieli się skupić na maksymalnym obniżeniu masy pojazdu. W Urusie zastosowano inteligentne połączenie materiałów tworzących strukturę i nadwozie pojazdu oraz – po raz pierwszy – systematyczny, lekki design we wnętrzu kabiny.

Ważna była także dynamika i łatwość prowadzenia – nisko zawieszony środek ciężkości, innowacyjna, adaptacyjna aerodynamika nadwozia i zmienny prześwit między podwoziem a nawierzchnią drogi powinny przyczynić się od osiągnięcia tego celu. Przy górnej krawędzi tylnej szyby umieszczono deflektor, który kieruje strumień powietrza w dół tylnej szyby na regulowany spojler. Urusa zaopatrzono także w 24-calowe obręcze z karbonowymi skrzydełkami optymalizującymi wentylację.

Zdjęcia: Lamborghini, opracowanie: BM