MotoNews.pl

Nissan GT-R Track Pack

04 czerwca 2012

Kategoria | Premiery
Marka, model | ,
Nissan GT-R Track Pack 7

Nissan skierował właśnie do sprzedaży najbardziej „odjazdową” wersję modelu GT-R. Nissan GT-R Track Pack został stworzony, by dostarczać właścicielom niezapomnianych wrażeń z jazdy, jest lżejszy i szybszy od standardowej wersji i został wyposażony w komponenty specjalnie przystosowane do wyścigów na torze oraz wzmocniony układ hamulcowy.

W zawieszeniu zmodyfikowano sprężyny i zastosowano stworzone specjalnie dla GT-Ra Trach Pack, regulowane amortyzatory. W pracach nad zawieszeniem Nissan korzystał z pomocy takich specjalistów, jak Bilstein i NordRing Corp, firmy tuningowej, której właścicielem jest Toshio Suzuki, startujący niegdyś z sukcesem w wyścigach Le Mans. Nissan GT-R Track Pack zachowuje się na zakrętach, jak prawdziwy samochód wyścigowy, a jego 20-calowe opony Dunlop SP MAXX GT600 DSST CTT cały czas utrzymują optymalny kontakt z podłożem.

Pojazd otrzymał także specjalne, lekkie obręcze RAYS pokryte czarnym chromem i dodatkowe kanały chłodzące hamulce oraz tunele powietrzne pomagające w zmniejszeniu temperatury podczas jazdy po torze. Powietrze chłodzące jest doprowadzane do przednich hamulców za pośrednictwem specjalnego kanału w przednim splitterze wykonanym w z włókna węglowego, tunele powietrzne za tylnymi kołami dostarczają chłodne powietrze bezpośrednio do tylnych tarcz hamulcowych. Poza tymi modyfikacjami potężny układ hamulcowy Brembo z nawiercanymi tarczami ma standardową specyfikację.

We wnętrzu GT-Ra Track Pack usunięto tylne fotele. Wraz z zastosowaniem lekkich obręczy dało to rezultat w postaci zmniejszenia masy pojazdu o 14 kg w porównaniu z Nissanem GT-R Premium. Przednie, wyczynowe fotele pokryto częściowo skórą, a częściowo specjalną tkaniną zapewniającą lepsze trzymanie na zakrętach. Tkaninę tę pracownicy Nissana nazywają „magicznym materiałem”. Wymyślił ją Kazutoshi Mizuno, twórca GT-Ra. Materiał „przywiera” do ubrań kierowcy i pasażera i przytrzymuje ich w miejscu podczas jazdy na torze. GT-R Track Pack obejmuje także: sporych rozmiarów tylny spojler z włókna węglowego i tytanowe końcówki rur wydechowych.

3,8-litrowy silnik V6 biturbo Nissana GT-R Track Pack może się pochwalić 550 KM mocy i 632 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnego w zakresie 3200-5800 obr./min. W trybie R-Start samochód rozpędza się przy idealnych warunkach torowych z miejsca do 100 km/h w 2,8 sekundy. Jednostka napędowa współpracuje z 6-biegową, dwusprzęgłową przekładnią automatyczną.

Mimo skupienia na osiągach, GT-R Track Pack oferuje także odrobinę luksusu. Kierowca ma do swojej dyspozycji fotel ustawiany w ośmiu pozycjach, system audio Music Box, nawigację satelitarną i kamerę cofania oraz 7-calowy wyświetlacz LCD stworzony przez Nissana we współpracy z Polyphony Digital Inc., firmę-twórcę serii gier Gran Turismo dla Sony PlayStation. Wyświetlacz dostarcza kierowcy szeregu danych telemetrycznych.

Zdjęcia: Nissan, opracowanie: BM