MotoNews.pl

Cadillac ATS 2013 kontra reszta świata

19 lipca 2012

Kategoria | Premiery
Marka, model | ,
Cadillac ATS 6

Sportowy Cadillac ATS zadebiutował na targach NAIAS w Detroit w styczniu tego roku. Już na długo przed premierą sporo mówiło się o nowym, luksusowym sedanie marki, a producent umiejętnie podgrzewał atmosferę publikując filmy z testów ATS na torze Nürburgring.

Teraz Amerykanie pracują już nad wypromowaniem Cadillaca ATS w wariancie na 2013 rok, a elementem kampanii reklamowej ma być seria bardzo dynamicznych filmów, w których model stawia czoła najbardziej ekstremalnym drogom całego świata. Pierwszy z 60- i 30-sekundowych filmików z serii „Cadillac ATS kontra reszta świata” zostanie wyemitowany w amerykańskiej telewizji w przyszłym tygodniu, podczas transmisji ceremonii otwarcia Igrzysk Olimpijskich w Londynie.

Dlaczego zawracamy wam głowę jakimiś reklamówkami? Bo Cadillac naprawdę się postarał i włożył sporo wysiłku w to, by filmy zapierały dech w piersiach. Nas ujęły zwłaszcza sceny jazdy z zawrotną prędkością w dół krętej drogi wijącej się po kamiennym klifie oraz w wykutym w skale tunelu.

ATS odbył bowiem podróż do najdalszych zakątków świata – był na pustyni w Maroko, na ulicach Monako, w tunelu Guoliang w Chinach i smaganej wiatrami Patagonii. W każdym z tych miejsc musiał sprostać innemu wyzwaniu, w trakcie którego model prezentował jedną ze swoich mocnych stron. Dokumentację filmową wykonali Joe Berlinger i Jeff Zwart, swego czasu nominowani do Oskara. Za kierownicą Cadillaca zasiadł Derek Hill, zdobywca tytułów mistrzowskich w wyścigach samochodowych, a na fotelu pasażera znalazł się amerykański aktor, Ross Thomas.

Na filmie zapowiadającym serię reklamową widać wyraźnie, że obaj panowie świetnie się bawili i dzielnie znosili coraz większe dawki adrenaliny. W Patagonii, najbardziej wietrznym miejscu na ziemi, sprawdzili właściwości aerodynamiczne Cadillaca ATS. W Maroku zjechali zdradliwą drogą liczącą sto zakrętów i wiodącą przez góry Atlas. W Monako ATS zaatakował legendarny, miejski tor Formuły 1. Natomiast w Chinach elektroniczny system sterujący pracą zawieszenia Magnetic Ride Control pomógł Cadillacowi ATS zmierzyć się z długim, wykutym ręcznie w skałach tunelem Guoliang.

Po obejrzeniu trailera prezentującego możliwości nowego Cadillaca ATS możemy powiedzieć tylko, jedno – bardzo zazdrościmy panom Hillowi i Thomasowi tej przygody.

Zdjęcia: Cadillac, opracowanie: BM