MotoNews.pl

Mercedes-Benz GL 63 AMG – światowa premiera na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Moskwie

30 sierpnia 2012

Mercedes GL 63 AMG 12

Nowy, luksusowy off-roader Mercedesa, model GL 63 AMG ma właśnie swoją światową premierę podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Moskwie. Nowy SUV o podwyższonych osiągach łączy nowoczesne technologie z szerokim zakresem wyposażenia standardowego i wysokim poziomem komfortu dla wszystkich siedmiu pasażerów.

Świetne wyniki zapewnia mu 5,5-litrowy silnik V8 biturbo AMG o mocy 557 KM/410 kW i maksymalnym momencie obrotowym 760 Nm dostępnym w zakresie 2000-5000 obr./min. Nowy Mercedes-Benz GL 63 AMG rozpędza się z miejsca do 100 km/h w 4,9 sekundy i potrafi rozwinąć prędkość 250 km/h (jest ograniczona elektronicznie). Niestety of-roadowy Mercedes nie należy do samochodów oszczędnych i ekologicznych. Zużycie paliwa w nowym europejskim cyklu jazdy utrzymuje się na poziomie 12,3 l/100 km, a emisja CO2 wynosi 288 g/km.

Ośmiocylindrową jednostkę napędową wyposażono we wtrysk bezpośredni, po cztery zawory na cylinder, zmienne fazy rozrządu i system ECO start/stop. O odpowiedni poziom dynamiki i komfortu dbają z kolei: sportowe zawieszenie AMG Ride Control z pakietem Airmatic składającym się z zawieszenia pneumatycznego, specjalnych goleni amortyzatora, automatycznego układu poziomowania pojazdu oraz układu adaptacyjnego tłumienia, a także system aktywnej kontroli przechyłów Active Curve System. Kierowca może wybrać jedno z trzech ustawień zawieszenia: „Comfort”, „Sport” lub „Sport plus”.

Transmisją mocy silnika na wszystkie koła zajmuje się 7-stopniowa, automatyczna przekładnia AMG Speedshift Plus 7G-Tronic. Pracuje w trzech trybach i została wyposażona w funkcję automatycznego podwójnego wysprzęglenia. W trybie „Controlled Efficiency” (C) aktywna jest funkcja ECO start/stop. W trybach Sport (S) i Manual (M) funkcja ta jest nieaktywna, a pojazd odznacza się większą zrywnością i bardziej spontanicznie reaguje na działania kierowcy.

Za sprawne wytracanie prędkości odpowiedzialny jest wyczynowy układ hamulcowy z wentylowanymi i perforowanymi tarczami w rozmiarze 390 x 36 mm z przodu i 345 x 26 mm z tyłu.

Mercedes GL 63 AMG standardowo otrzymuje 5-ramienne obręcze z lekkich stopów o średnicy 21 cali polakierowane na tytanowy odcień szarości oraz opony w rozmiarze 295/40 R 21.

We wnętrzu znajdziemy siedem sportowych, regulowanych elektrycznie foteli pokrytych skórą wysokiej jakości. Tym samym materiałem pokryto deskę rozdzielczą, podłokietniki i panele drzwiowe. Do tego dodano wykończenia ze stali szlachetnej. Czteroramienna kierownica obciągnięta perforowaną skórą została spłaszczona w dolnej części. Zamontowano przy niej aluminiowe manetki do zmiany biegów. W środkowej partii deski rozdzielczej umieszczono kolorowy ekran TFT.

Zdjęcia: Mercedes-Benz, opracowanie: BM