MotoNews.pl

Mitsubishi Lancer Evolution w czterech nowych odsłonach

13 września 2012

Kategoria | Premiery
Lancer Evolution 19

Do sprzedaży w polskich salonach Mitsubishi wchodzą cztery specjalne pakiety dla flagowego okrętu marki, czyli Lancera Evolution, które pomagają zwiększyć osiągi modelu, wzbogacają jego listę wyposażeniową lub zwiększają atrakcyjność wizualną.

Pakiet GT360
Jest przeznaczony dla Lancera w wariancie GSR z 5-biegową przekładnią manualną. Składają się na niego:

  • nowy układ wydechowy firmy HKS,
  • nowy układ dolotowy firmy HKS,
  • orurowanie intercoolera,
  • turbotime oraz
  • zestaw zegarów kontrolnych firmy DEFI, które dają obraz prawidłowej pracy silnika pokazując temperaturę oleju, ciśnienie doładowania oraz temperaturę spalin.

Po zastosowaniu pakietu GT360 silnik Lancera Evolution zwiększa moc do 360 KM, a jego maksymalny moment obrotowy rośnie do 460 Nm. Udoskonalony w ten sposób pojazd przyspiesza z miejsca do 100 km/h w 4,4 sekundy.

Pakiet GT330
Pakiet ten można zastosować w Lancerze w wariancie GSR TC SST oraz MR TC SST. Lancer Evolution MR GT330 ma nowy układ wydechowy i sportową, 6-biegową przekładnię półautomatyczną Twin Clutch SST, która pozwala na zmianę biegów w taki sposób, w jaki robią to profesjonalni kierowcy na torze wyścigowym. Pojazd odznacza się mocą 330 KM, maksymalnym momentem obrotowym 430 Nm i rozpędza się od 0 do 100 km/h w 4,9 sekundy.

Lancer Evolution MR GT330, podobnie jak MR TC-SST dostępny jest także z fabrycznym pakietem High Performance, który obejmuje kolejne udoskonalenia w zakresie osiągów, przyczepności, prowadzenia i stabilności toru jazdy. W skład pakietu wchodzą: jednorurowe amortyzatory Bilstein, sprężyny śrubowe Eibach, 18-calowe obręcze kół BBS z kutego aluminium, dwuczęściowe przednie tarcze hamulcowe Brembo, które pozwalają zredukować masę każdego koła o 1,3 kg oraz zapewniające lepszą przyczepność opony z usztywnionym opasaniem bocznym.

Mitsubishi Lancer Evolution MR GT330 i MR TC-SST w porównaniu do wersji GSR 5 MT i GSR GT360 oferuje dodatkowo między innymi system nagłośnienia Rockford Fosgate, nawigację z twardym dyskiem, sterowanie radiem w kierownicy, zestaw głośnomówiący Bluetooth, tempomat oraz system dostępu bezkluczykowego.

Pakiet Alcantara
Pakiet Alcantara to propozycja dla tych osób, które chcą nadać nieco bardziej indywidualny charakter wnętrzu kabiny Lancera. Obejmuje pokrycie górnej części deski rozdzielczej i wewnętrznych paneli drzwiowych Alcantarą w odcieniu grafitu.

Pakiet NAVI
Pakiet NAVI przeznaczony jest dla tych klientów, którzy stawiają na większy komfort jazdy i obsługi pojazdu. Dzięki NAVI w Lancerze Evolution pojawia się stacja multimedialna Alpine INE-S920R z ekranem dotykowym LCD o przekątnej 6,1 cala, nawigacją satelitarną, odtwarzaczem płyt CD/DVD, obsługą formatów MP3/WMA/ACC, wbudowanym modułem Bluetooth i portem USB. Stacja może współpracować z iPodami lub iPhone’ami. Oprócz tego kierowca i pasażerowie zapewne docenią lepszą jakość dźwięku muzyki odtwarzanej przez nowe głośniki marki DLS: przednie DLS RS6N (system dwudrożny odseparowany) i tylne współosiowe DLS 126. Poza tym pakiet NAVI obejmuje dodatkowe wyciszenie drzwi.

Ceny Lancera Evolution z nowymi pakietami rozpoczynają się od niecałych 175 000 zł a kończą na niecałych 226 700 zł.

Zdjęcia: Mitsubishi, opracowanie: BM