MotoNews.pl

Audi RS 6 Avant w nowej odsłonie

06 grudnia 2012

Kategoria | Premiery
Marka, model | ,
Audi RS6 Avant 13

Nowe Audi RS 6 Avant wyróżnia się naprawdę niezłymi osiągami. To wyczynowe auto do codziennego użytku, które powstało w warsztatach sportowego oddziału Audi AG – quattro GmbH, jak wszystkie warianty RS z gamy niemieckiego producenta. „RS” w tym przypadku oznacza zawsze topowy model z danej serii wyposażony w stały napęd na wszystkie koła quattro z selektywnym rozkładem napędu między kołami i międzyosiowym mechanizmem różnicowym z blokadą.

Lżejsze i oszczędniej gospodarujące paliwem od poprzedniego modelu auto rozpędza się z miejsca do 100 km/h w 3,9 sekundy i może rozwinąć prędkość maksymalną 305 km/h. Standardowo jednak prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h lub 280 km/h, jeśli model jest wyposażony w pakiet Dynamic.

4-litrowy silnik TFSI zamontowany w nowym Audi RS 6 Avant generuje moc 560 KM/412 kW dostępną w zakresie 5700-6700 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 700 Nm dostępny w zakresie 1750-5500 obr./min. Dzięki zastosowaniu metody downsizingu jednostka napędowa V8 biturbo zadowala się średnio 9,8 l paliwa na 100 km (w nowym europejskim cyklu jazdy), czyli o około 40% mniej niż w przypadku poprzedniego modelu.

W samochodzie zastosowano również system odłączania cylindrów silnika na życzenie (COD = cylinder on demand system). Przy małych i średnich prędkościach system ten dezaktywuje cylindry 2,3,5 i 8. 4-litrowy silnik TFSI funkcjonuje wtedy, jak jednostka czterocylindrowa do czasu, gdy kierowca postanowi przyspieszyć. Silnik współpracuje standardowo z 8-biegową, automatyczną przekładnią tiptronic o skróconych przełożeniach, którą kierowca steruje za pomocą manetek umieszczonych przy kierownicy.

Nowe RS 6 Avant to pierwszy model z plakietką RS standardowo wyposażony w pneumatyczne zawieszenie o specyficznych właściwościach. Dynamiczne regulacja pozwala na obniżenie nadwozia o 20 mm. System dopasowuje zawieszenie do stanu nawierzchni drogi, stylu prowadzenia i trybu funkcjonowania systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Opcjonalnie dostępne jest sztywniejsze zawieszenie sportowe plus z systemem dynamicznej kontroli jazdy Dynamic Ride Control (DRC) oraz dynamiczny układ kierowniczy z płynną regulacją wspomagania i przełożenia.

Układ hamulcowy obejmuje cztery lżejsze, wentylowane od wewnątrz tarcze hamulcowe o falistej linii krawędzi. Tarcze przednie mają średnicę 390 mm. Tarcze zaopatrzono w czarne, sześciotłoczkowe zaciski (na życzenie mogą mieć kolor czerwony). Jeśli taki standard nam nie wystarcza, możemy zamówić ceramiczne tarcze hamulcowe wzmocnione włóknem węglowym, o średnicy 420 mm, z antracytowymi zaciskami. Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC) działa również w trybie sportowym.

Nadwozie jest w 20% wykonane z aluminium i składa się z wielu elementów z wysokowytrzymałej stali. Nowe Audi RS 6 Avant waży ok. 100 kg mniej od poprzednika.

Nowy model jest oferowany z dwoma opcjonalnymi pakietami: Matte Aluminium i Carbon, które pozwalają nadać mu bardziej indywidualny wygląd. Pakiet Carbon obejmuje m.in. splitter przedni dyfuzor o wydatniejszych kształtach.

We wnętrzu znajdziemy deskę rozdzielczą ze wskaźnikami o czarnych tarczach, z białą podziałką i czerwonymi wskazówkami, trójramienną, wielofunkcyjną kierownicę o spłaszczonej dolnej części, podświetlane progi drzwiowe, sportowe fotele obite czarną alcantarą i skórą oraz wyświetlacze systemu informacyjnego dla kierowcy. Audi RS 6 Avant standardowo dostarczane jest z dwoma sportowymi fotelami z tyłu. Trójosobowa kanapa dostępna jest jako wyposażenie opcjonalne. Przedział bagażowy ma pojemność do 1680 l.

Zdjęcia: Audi, opracowanie: BM