MotoNews.pl

Nowy Mercedes E 63 AMG teraz także w dynamicznym wariancie S

08 lutego 2013

Kategoria | Premiery
Mercedes-Benz E63 AMG 29

Mercedes AMG zaprezentował właśnie najnowszą odsłonę modelu E 63 AMG, który od teraz będzie dostępny także w wyjątkowo luksusowym i potężnym wariancie S o mocy 585 KM (o 28 KM więcej niż w przypadku poprzedniego E 63 AMG wyposażonego w opcjonalny pakiet AMG Performance) i maksymalnym momencie obrotowym 800 Nm. Model ten posiada nowy, sportowy system napędu na wszystkie koła AMG 4MATIC rozdzielający moc miedzy przednią a tylną oś w stosunku 33:67%. Napęd ten będzie też opcjonalnie dostępny dla pozostałych wariantów modelu E 63 AMG. Mercedes E 63 AMG S 4MATIC przyspiesza z miejsca do 100 km/h w 3,6 sekundy i może rozpędzić się do 250 km/h (jest to wartość ograniczona elektronicznie). Silnik w wariancie S zużywa od 10,3 do 10,5 l paliwa na 100 km i emituje 242 g CO2/km.

Stosowany w Mercedesie E 63 AMG 5,5-litrowy silnik V8 biturbo nadal odznacza się wyjątkową wydajnością, łącząc świetne osiągi z stosunkowo niedużym zapotrzebowaniem na paliwo. Generuje moc 525 KM i maksymalny moment obrotowy 720 Nm.

Jednostki napędowe w E 63 AMG współpracują z 7-biegową przekładnią AMG Speedshift MCT pracującą w czterech trybach: „C” (kontrolowana wydajność, w którym aktywna jest funkcja ECO start/stop i system dezaktywacji cylindrów)), „S” (sportowy), „S+” (sportowy +) i „M” (ręczny). Przekładnia ma również funkcję RACE START. Oczywiście nie zabrakło tradycyjnych w tych modelach produktów AMG, takich jak: sportowe zawieszenie AMG Ride Control, elektromechaniczny układ kierowniczy AMG, czy opcjonalny kompozytowy układ hamulcowy.

Nowy Mercedes E 63 AMG ma także bardziej dynamiczny wygląd w porównaniu z poprzednią wersją. Nowa filozofia designu AMG przejawiła się między innymi w sposobie, jaki została zaprojektowana atrapa chłodnicy i przedni fartuch pojazdu. Pojazd porusza się na oponach w rozmiarze 255/40 R 18 z przodu i 285/35 R 18 z tyłu, zamontowanych na tytanowo szarych, dziesięcioramiennych obręczach AMG. E 63 AMG, tak jak dotychczas, będzie oferowane w dwóch wersjach nadwoziowych, jako limuzyna i kombi.

Nowy Mercedes E 63 AMG z napędem na tylną oś pojawi się w sprzedaży w kwietniu tego roku, a wariant z napędem na wszystkie koła oraz model E 63 AMG S 4MATiC w czerwcu 2013.

Zdjęcia: Mercedes-Benz, opracowanie: BM