MotoNews.pl

Mercedes-Benz A 45 AMG: dynamika dla nowej generacji

13 lutego 2013

Mercedes A45 AMG 12

Mercedes AMG rozpoczyna zupełnie nowy rozdział w swojej działalności. Po raz pierwszy w historii firmy liczącej ponad 45 lat, sportowa marka Mercedesa wprowadzi na rynek wyczynową wersję pojazdu reprezentującego samochody kompaktowe. Model przeznaczony jest głównie dla klientów w wieku od trzydziestu do czterdziestu paru lat, czyli młodszych od typowego dotychczasowego nabywcy produktów AMG.
Nowy Mercedes-Benz A 45 AMG to element strategii „AMG Performance 50” – planu, który ma zostać zrealizowany do 2017 roku, kiedy to Mercedes-AMG GmbH będzie obchodzić 50 urodziny.

2-litrowy, 4-cylindrowy silnik turbo AMG umieszczony w nowym Mercedesie A 45 AMG to najmocniejszy, czterocylindrowy silnik na świecie stosowany w produkcji seryjnej. Generuje 360 KM/265 kW mocy i maksymalny moment obrotowy 450 Nm. Jednocześnie nie jest przesadnie paliwożerny – zgodnie z danymi producenta zużywa 6,9 l paliwa na 100 km w nowym europejskim cyklu mieszanym. Do tego jako członek rodziny BlueDIRECT spełnia wymagania nowej normy EU6 dotyczące poziomu emisji zanieczyszczeń. Mercedes A 45 AMG przyspiesza z miejsca do 100 km/h w 4,6 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 250 km/h (ograniczono ją elektronicznie). Jednostka napędowa współpracuje z 7-biegową przekładnią sportową AMG Speedshift DCT. Dwusprzęgłowa przekładnia pracuje w trzech trybach, posiada funkcję podwójnego wysprzęglenia i funkcję Race Start pozwalającą na maksymalne efektywne ruszanie z miejsca.

Mercedes-Benz A 45 AMG korzysta także z napędu na wszystkie koła AMG 4MATIC i bazuje na nowej platformie Mercedesa. Zastosowany w nim sportowy układ wydechowy AMG posiada sterowaną automatycznie przepustnicę i dwie końcówki rur wydechowych AMG – rozwiązanie znane już z modelu Mercedes-Benz SLK 55 AMG. Nie zabrakło również sportowego zawieszenia AMG, sportowego układu kierowniczego AMG i wyczynowego układu hamulcowego AMG z wentylowanymi i perforowanymi tarczami o średnicy 350 mm z przodu i 330 mm z tyłu. Bezpieczeństwo w samochodzie poprawiają takie systemy, jak trójfazowy ESP z asystentem dynamicznego pokonywania zakrętów.

Nadwozie Mercedesa-Benz A 45 MAG harmonizuje z jego dynamicznym charakterem. Pojazd ma sportową, muskularną sylwetkę i lekkie obręcze AMG. We wnętrzu znajdziemy sportowe fotele obite skórą i mikrofibrą, wielofunkcyjną kierownicę z manetkami do zmiany biegów i AMG Drive Unit. Przyszli właściciele będą mogli także wybierać z szerokiej listy dodatkowych pakietów wyposażeniowych, obejmujących np. wykończenia z włókna węglowego, ozdobne naklejki, inne obręcze, przyciemniane komponenty itp.

AMG przygotowuje również specjalną serię Mercedesa A 45 AMG Edition 1, która będzie się wyróżniać białym kolorem nadwozia ze sportowymi pasami na masce silnika, dachu i po bokach, czerwonymi reflektorami, obudowami lusterek bocznych i światłami tylnymi, czerwonymi zaciskami hamulcowymi i czarnymi obręczami o średnicy 19 cali. Wnętrze limitowanej edycji zostanie wykończone w kolorach: czarnym i czerwonym.

Światowa premiera Mercedesa-Benz A 45 AMG nastąpi 5 marca, podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie. Sprzedaż nowego modelu rozpocznie się w kwietniu, a pierwsze egzemplarze trafią do klientów w czerwcu tego roku.

Zdjęcia: Mercedes-Benz, opracowanie: BM