MotoNews.pl

Toyota GT86 TRD Griffon Project

14 czerwca 2013

Kategoria | Premiery
Marka, model | ,
Toyota GT-86 TRD Griffon 6

Toyota GT-86 obchodzi pierwszą rocznicę obecności na rynku brytyjskim i japoński producent postanowił uczcić tę okazję przygotowując specjalną wersję modelu. Zadebiutuje na tegorocznej edycji Goodwood Festival of Speed, która odbędzie się w dniach 11-14 lipca. Wyjątkowy wariant Toyoty będzie nosić nazwę GT-86 TRD Griffon Project. Jest przeznaczony do jazdy po torze wyścigowym.

Japoński „gryf” otrzyma szereg ciekawych elementów wyposażenia technicznego, po części ze specjalnej serii Toyota Racing Development (TRD), a wśród nich między innymi: mechaniczną blokadę mechanizmu różnicowego TRD, która zastąpi standardową w Toyocie GT86 jednostkę Torsena, zawieszenie typu coil-over, nową chłodnicę oleju i zaciski hamulcowe TRD typu monoblock. Przełożenie przekładni głównej zostanie skrócone do 4.8:1.

W kabinie Toyoty GT-86 TRD Griffon Project znajdziemy także wyposażenie inne niż standardowe. Możemy spodziewać się, że zamontowany w niej zostanie fotel kubełkowy oraz kierownica MOMO, wskaźnik temperatury i ciśnienia oleju oraz temperatury wody, nowa dźwignia zmiany biegów, przycisk uruchamiający silnik, pasy bezpieczeństwa Takata i wiele innych elementów.

Toyota GT-86 TRD Griffon Project waży o 227 kg mniej niż fabryczna wersja Toyoty GT86 (ogółem masa pojazdu wynosi 1043 kg). Obniżenie masy samochodu było możliwe dzięki zastosowaniu maski silnika, paneli drzwiowych, dachu, pokrywy bagażnika i tylnych elementów nadwozia z włókna węglowego. Zderzaki i dyfuzor zostały wykonane z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP). Pojazd porusza się na oponach Yokohama Advan zamontowanych na 18-calowych obręczach z lekkich stopów. Szyby wykonano z poliwęglanu zamiast szkła, również po to, by zmniejszyć masę pojazdu.

Niestety 2-litrowy silnik typu Boxer w Toyocie GT-86 TRD Griffon Project nie różni się niczym od seryjnej wersji i generuje 200 KM mocy.

Zdjęcia: Toyota, opracowanie: BM