MotoNews.pl

Mercedes-Benz CLS63 AMG Stealth – 350 km/h

poniedziałek, 22 lipca 2013

« poprzedni | news | następny »
Kategoria | Tuning
Mercedes CLS63 AMG 6

Niezależnie od tego, czy mówimy o maszynach lądowych, czy powietrznych, nazwa “stealth” zawsze sugeruje, że nie będą one rzucać się w oczy, a właściwie, że bardzo trudno będzie je w ogóle zauważyć. Jednak niemiecka firma tuningowa German Special Customs najwyraźniej o tym nie wie, albo postanowiła potraktować to z przymrużeniem oka, bowiem przygotowała specjalną wersję Mercedesa CLS63 AMG o takiej właśnie nazwie. A Mercedes, do tego jeszcze z plakietką AMG już w wersji fabrycznej nie jest pojazdem, którego można by przeczyć na drodze. Natomiast po modyfikacjach panów z German Special Customs będzie widoczny i to z daleka. Samochód ma bowiem intensywnie czerwone nadwozie.

Przedni zderzak ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej korzystającymi z diod LED wygląda mocniej i agresywniej niż jego fabryczny poprzednich. Do tego specjaliści z German Special Customs dodali nową maskę silnika z dużym wylotem odprowadzającym gorące powietrze z przedziału jednostki napędowej. Nowe błotniki i fartuchy boczne optycznie poszerzają czterodrzwiowe coupe. Nowa, tylna część nadwozia również jest mocniejsza w wyrazie. W tyle znajdziemy nowy zderzak ze zintegrowanym dyfuzorem z włókna węglowego i bocznymi wylotami powietrza. Na pokrywie bagażnika zainstalowano „skrzydło” z aluminium i włókna węglowego. Graniaste, podwójne końcówki rur sportowego układu wydechowego wykonano ze stali szlachetnej. Są odpowiedzialne za sygnalizowanie odpowiednim dźwiękiem brutalnej mocy generowanej przez silnik.

5,5-litrowa jednostka napędowa V8 biturbo dzięki interwencji ekspertów z German Special Customs odznacza się mocą 750 KM i brutalnym maksymalnym momentem obrotowym o wartości 1150 Nm. Mercedes-Benz CLS63 AMG Stealth rozpędza się z miejsca do 100 km/h w 3, 7 sekundy i może rozwinąć prędkość maksymalną nawet do 350 km/h. Aby kierowca mógł pewnie kontrolować tego potwora zoptymalizowano także zawieszenie (montaż zestawu KW typu coilover z amortyzatorami o regulowanej wysokości), a standardowe opony wymieniono na wyczynowe modele Michelina w rozmiarze 255/30R20 z przodu i 305/25R20.

Zdjęcia: German Special Customs, opracowanie: BM

Dodaj komentarz