MotoNews.pl

Nowy Citroen Jumper

30 kwietnia 2014

Kategoria | Auto firmowe
Marka, model | ,
Citroen Jumper 12

Citroen Jumper, który z wynikiem prawie 800 000 sprzedanych samochodów od momentu wprowadzenia do sprzedaży odniósł prawdziwy sukces handlowy, pojawi się niebawem na rynku w nowej odsłonie, korzystającej z całego know-how marki. Owocem wiedzy i kompetencji Marki jest jedna z najbogatszych na rynku gama samochodów dostawczych, którą tworzą cztery modele: Nemo, Berlingo, Jumpy i Jumper.

Nowy Citroen Jumper to:

  • nowoczesny design podporządkowany walorom użytkowym, z wyrażającym moc i dynamizm przodem i nowymi reflektorami wyposażonymi w światła do jazdy dziennej LED, pokrywą silnika o wydatnych liniach oraz szerokim, zachodzącym na boki zderzakiem. Nowego  Jumpera wyróżnia nowoczesny styl zgodny z aktualnymi trendami i nową stylistyką Marki. Jego konstrukcja i ergonomia ułatwiają użytkowanie auta zwłaszcza podczas codziennego załadunku dzięki uzyskaniu optymalnego kompromisu pomiędzy objętością użytkową i gabarytami zewnętrznymi. Citroen Jumper jest najlepszy w swojej kategorii pod względem szerokości ładunkowej pomiędzy nadkolami, która wynosi 1.42 m i szerokości użytkowej 1.87 m.
  • wzorcowy komfort dzięki optymalnie zaprojektowanemu stanowisku kierowcy z amortyzowanym fotelem, podłokietnikami, regulacją lędźwiową oraz dźwignią zmiany biegów usytuowaną na desce rozdzielczej i podnoszonym stolikiem do pisania, które ułatwiają codzienną pracę. Nowy Citroen Jumper wyposażony jest w Connecting Box (zestaw głośnomówiący Bluetooth i gniazdo USB) oraz niespotykane dotąd w tej kategorii rozwiązanie, tj. kolorowy ekran dotykowy 5’’, który może obejmować nowy system nawigacji i kamerę cofania.
  • technologie poprawiające bezpieczeństwo jazdy, takie jak Inteligentny System Kontroli Trakcji, system wspomagania zjazdu ze wzniesienia (Hill Descent Control), programowany regulator/ogranicznik prędkości, alarm niezamierzonego przekroczenia linii AFIL oraz system kontroli ciśnienia w oponach, które zapewniają kierowcy bezstresowe prowadzenie
  • wysoka jakość i niski koszt użytkowania dzięki przejechaniu ponad 4 milionów kilometrów podczas jazd testowych w celu zagwarantowania maksymalnej niezawodności. Nowy Citroen Jumper proponuje też niskie koszty eksploatacji z racji zużycia paliwa obniżonego w niektórych wersjach o prawie 15% w stosunku do poprzedniej generacji tego modelu.


Gruntownie odnowiona stylistyka

Nowy Citroen Jumper przeszedł głęboką metamorfozę. Dzięki nowoczesnemu designowi wpisuje się w aktualną epokę, zachowując w pełni swoją funkcjonalność i skutecznie służąc użytkownikom.

Nowy Citroen Jumper już na pierwszy rzut oka sprawia wrażenie dynamicznego i mocnego samochodu, głównie dzięki szerokiemu i solidnemu zderzakowi, nowym wydatnym nadkolom z przodu i przeprojektowanej masce silnika.

Przód otrzymał też nowe logo marki, nową osłonę chłodnicy oraz światła LED, które podkreślają wizualnie jego moc i wytrzymałość.

Ponadto nowy Citroen Jumper zyskał też nowe, usytuowane wysoko reflektory z gładkimi kloszami i chromowanymi obwódkami. Mogą być one wyposażone w światła do jazdy dziennej LED, które dodają autu silnego charakteru i zapewniają lepszą widoczność, a w konsekwencji bezpieczniejszą jazdę.

Tylny szeroki i nisko osadzony zderzak gwarantuje łatwy załadunek i wyładunek samochodu. Nowe światła tylne zostały umieszczone wysoko w pozycji pionowej, która zapewnia zabezpieczenie przed ich uszkodzeniem, jak i lepszą widoczność na drodze.

Nowy Citroen Jumper dysponuje wnętrzem o spójnej i przejrzystej stylistyce, które sprzyja funkcjonalności, dobremu samopoczuciu i wygodzie.

Przeprojektowana kierownica o nowoczesnym i prostym designie współgra z solidnym charakterem sylwetki, a jej ergonomiczny kształt ułatwia prowadzenie auta. Nowa, bardziej „technologiczna” fasada deski rozdzielczej z nowym radiem podkreśla nowoczesny wygląd kokpitu.

Nowy Citroen Jumper zyskał też nową materiałową tapicerkę w kolorze czarnym w czerwone i szare kropki, która pozytywnie wpływa na ogólną stylistykę i postrzegalną jakość w kabinie.

Kompletna gama rodzajów nadwozia
Szeroka gama Citroena Jumpera zbudowana została w oparciu o pięć długości (L1, L2, L3, L4 oraz dodatkowo L2S dla wersji podwozie-niekompletne), trzy rozstawy osi (3 m, 3,45 m, 4,04 m) i trzy wysokości (H1, H2, H3). W sumie dostępnych jest 8 rodzajów nadwozia o objętości użytkowej od 8 do 17 m3.

Aby w pełni odpowiedzieć na specyficzne potrzeby użytkowników reprezentujących różne branże, gama modelu obejmuje:

  • furgony blaszane i przeszklone,
  • furgon z dwoma rzędami siedzeń (6-7 miejsc) w ramach adaptacji lokalnej
  • skrzynie (2-3 miejsca) i z podwójną kabiną (6-7 miejsc) w ramach adaptacji lokalnej
  • wywrotki w wersji DMC 335 i DMC 435 Heavy 5 w ramach adaptacji lokalnej
  • wersje do specjalistycznej zabudowy: same podwozia, podwozia z podwójną kabina, platformy z kabiną …

Nowy Citroen Jumper dostępny jest również w wersji kombi do przewozu osób, która posiada od 5 do 9 miejsc.

Konstrukcja i ergonomia ułatwiające załadunek
Nowy Citroen Jumper wyróżnia się wzorcową konstrukcją o optymalnym stosunku objętości użytkowej do gabarytów zewnętrznych oraz wysokim stopniem ergonomii, dzięki którym oferuje:

  • największą w tej kategorii szerokość ładunkową między nadkolami wynoszącą 1,42 m,
  • 1, 87 m szerokości użytkowej,
  • długość użytkową na poziomie najlepszych pod tym względem furgonów, która wynosi do 4, 07 m,
  • objętość użytkową w zakresie od 8 do 17 m².

Nowy Citroen Jumper ułatwia codzienne czynności związane z załadunkiem i wyładunkiem samochodu. Ułatwiony dostęp do wnętrza zapewniają:

  • boczne drzwi przesuwne, które mogą mieć nawet 1,25 m szerokości,
  • dwuskrzydłowe tylne drzwi mierzące nawet do 2,03 m wysokości, najwyższe w kategorii,
  • kąt otwarcia tylnych drzwi wynoszący 96°, który zwiększyć można do 180° za pomocą składanego uchwytu, a w opcji nawet do 270°,
  • próg załadunku od 49,3 do 60,2 cm,
  • pneumatyczne zawieszenie tylne, które umożliwia obniżenie progu załadunku o 7cm i gwarantuje utrzymanie stałego prześwitu samochodu niezależnie od obciążenia (w granicach dopuszczalnych dla danej wersji).

Kabina przystosowana do wszystkich okoliczności
Wnętrzu nowego Citroena Jumper poświęcono szczególną uwagę, dzięki czemu teraz jeszcze bardziej przypomina kabinę samochodu osobowego. Kokpit staje się drugim biurem o wysokim stopniu ergonomii i bardzo praktycznym, co jest niezwykle ważne podczas wykonywania czynności związanych z wykonywaną działalnością.

Kabina nowego Citroena Jumper została tak zaprojektowana, by zapewnić wszystkim użytkownikom maksymalny komfort i pomoc w codziennej pracy na pokładzie samochodu.

Stanowisko kierowcy to przestrzeń, którą łatwo można dostosować do własnych potrzeb. Wysoko usytuowana deska rozdzielcza gwarantuje kierowcy bezpieczne prowadzenie i wysoki poziom funkcjonalności. Wszystkie elementy sterujące funkcjami pojazdu i wskaźniki znajdują się w zasięgu ręki lub wzroku kierowcy. Przykładem ergonomii i znakomitej organizacji stanowiska kierowcy jest idealnie usytuowana dźwignia zmiany biegów i stolik z funkcją nachylenia i podnoszenia pulpitu zapewniający natychmiastowy dostęp do niezbędnych do pracy dokumentów i formularzy.

Nowy Citroen Jumper spełnia oczekiwania klientów oferując im nawet do 10 schowków rozmieszczonych pomysłowo w całej kabinie, w tym schowki otwarte, zamykany na klucz schowek w desce rozdzielczej np. na laptop, schowki w konsoli centralnej (otwarte lub zamknięte klimatyzowane, w zależności od wybranych opcji) i dwa schowki pod fotelami w kabinie. Samochód wyposażony jest też w półkę usytuowaną nad głową kierowcy, nad osłonami przeciwsłonecznymi, o pojemności 22 litrów, której zawartość nie jest widoczna z zewnątrz.

Nowy Citroen Jumper dysponuje też w standardzie gniazdem 12V w środkowej części deski rozdzielczej, do którego podłączyć można telefon komórkowy lub laptop.

Komfortowe fotele o dobrym trzymaniu bocznym zapewniają wygodną pozycję pracy. Wyposażone są w wyjmowane zagłówki, podłokietniki, regulację wysokości, nachylenia oparcia, wzdłużną i lędźwiową. Dla jeszcze większego komfortu istnieje możliwość zamówienia fotela kierowcy o zmiennej amortyzacji, której stopień zależy od wagi kierowcy, od 40 do 130 kg.

Oferta funkcji z zakresu łączności
Nowy Citroen Jumper posiada w standardzie w Connecting Box, który obejmuje gniazdo USB i zestaw głośnomówiący Bluetooth. System może też korzystać z technologii „streaming audio”, która umożliwia słuchanie muzyki zapisanej w telefonie komórkowym bez konieczności podłączania aparatu do samochodowego systemu audio. Ulubione utwory uprzyjemnią pasażerom czas spędzony w samochodzie.

Proponowany jest też dotykowy ekran 5’’, rozwiązanie niespotykane dotychczas w tej kategorii pojazdów, który umożliwia sterowanie funkcjami samochodu (radio, telefon, komputer pokładowy). Może on obejmować nowy system nawigacji i kamerę cofania.

Technologie poprawiające bezpieczeństwo jazdy

Nowy Citroen Jumper korzysta z wielu niespotykanych dotąd w tym segmencie rozwiązań. To pewny partner w codziennej pracy, dla którego bezpieczeństwo użytkowników jest priorytetem. Proponuje on:

  • Inteligentny System Kontroli Trakcji (CTI), który zwiększa skuteczność przeniesienia napędu na nawierzchniach o ograniczonej przyczepności (śnieg, lód, błoto…). Wykrywa sytuacje, kiedy zbyt słaba przyczepność mogłaby utrudnić ruszanie i jazdę samochodu. Przejmując rolę antypoślizgowego systemu ASR, przekazuje on moment obrotowy na koło o największej przyczepności w celu zwiększenia skuteczności napędu i kontynuowania jazdy. Funkcję włącza się za pomocą przycisku na desce rozdzielczej. Dezaktywacja systemu następuje automatycznie po przekroczeniu prędkości 30 km/h (wskaźnik funkcji pozostaje zapalony) i aktywuje się on ponownie w sposób samoczynny gdy tylko prędkość jazdy spadnie poniżej 30 km/h. Aby wyłączyć funkcję w czasie jazdy, wystarczy ponownie wcisnąć odpowiedni przycisk.
  • system HDC (Hill Descent Control = system wspomagania zjazdu ze wzniesienia) stanowiący integralną część Inteligentnego Systemu Kontroli Trakcji to funkcja, która ułatwia zjazd samochodu z góry w szczególności po błocie lub żwirze. Ogranicza ryzyko ślizgania się lub ugrzęźnięcia podczas wjazdu na plac budowy. Kierowca zachowuje pełną kontrolę nad pojazdem. System uruchamia się za pomocą przycisku na desce rozdzielczej przy nachyleniu co najmniej 8%. Funkcja działa przy prędkości poniżej 30 km/h i dezaktywuje się po przekroczeniu tej wartości. Wyłącza się ją odpowiednim przyciskiem na desce rozdzielczej.
  • programowany regulator / ogranicznik prędkości, dostępny w standardzie lub jako opcja, pozwala utrzymać (bez konieczności trzymania nogi na pedale przyspieszenia) lub ograniczyć prędkość jazdy zgodnie z zaprogramowaną wartością niezależnie od ukształtowania terenu. Kierowca może oczywiście w każdym momencie zmienić prędkość jazdy, wciskając pedał przyspieszenia i / lub za pomocą lewej manetki pod kierownicą.
  • alarm niezamierzonego przekroczenia linii (AFIL), oferowany w serii w furgonach 4,0 t i jako opcja w pozostałych wersjach, to system, który stale skanuje drogę z pomocą kamery usytuowanej poniżej wewnętrznego lusterka wstecznego. W momencie przekroczenia ciągłej lub przerywanej linii na jezdni bez uprzedniego włączenia kierunkowskazu na tablicy rozdzielczej zapala się odpowiednia lampka i emitowany jest alarm dźwiękowy.
  • system kontroli ciśnienia w oponach typu bezpośredniego co oznacza, że w każdym kole zamontowany jest czujnik ciśnienia i w razie przebicia opony lub spadku ciśnienia w kole kierowca dostaje precyzyjną informację, którego koła dotyczy awaria.
  • radar parkowania z kamerą cofania dostępny jako opcja, uruchamia się automatycznie w momencie włączenia przełożenia wstecznego. Obraz z kamery cofania zainstalowanej na poziomie trzeciego światła stop przekazywany jest na dotykowy ekran 5’’. Na ekranie wyświetlane są linie w różnych kolorach w zależności od odległości dzielącej tylny zderzak od przeszkody. Ułatwia to parkowanie i czyni manewry bardziej precyzyjnymi.
  • system antywłamaniowy z kamerą w momencie otwarcia tylnych drzwi automatycznie pokazuje na dotykowym ekranie strefę za samochodem.

Silniki
Gama silnikowa nowego Citroena Jumpera obejmuje 6 mocnych i wydajnych silników Diesla:

  • 2.2 HDi 110 (81 kW – 110 KM DIN – 250 Nm przy 1750 obr./min), który łączy niskie spalanie z komfortem użytkowania. Przeznaczony przede wszystkim do jazdy po mieście. Współpracuje z 6-przełożeniową skrzynią mechaniczną skrzynią biegów
  • 2.2 HDi 130 (96 kW – 130 KM DIN – 320 Nm przy 1800 obr./min) oferuje dobry kompromis pomiędzy osiągami i zużyciem paliwa w cyklu mieszanym. Montowany jest z 6-przełożeniową mechaniczną skrzynią biegów.
  • HDi 150 (110 kW – 150 KM DIN – 350 Nm przy 1750 obr./min) oferuje dużą moc, wysoki moment obrotowy i dobre przyspieszenie.
  • 3.0 HDi 180 (130 kW – 177 KM DIN – 400 Nm przy 1400 obr./min), idealnie dostosowany do wymagających dużej mocy wersji o większych pojemnościach i ładownościach. Silnik współpracuje z 6-przełożeniową mechaniczną skrzynią biegów.

Wszystkie silniki dostępne w gamie nowego Citroena Jumpera zaprojektowane zostały z myślą o zagwarantowaniu maksymalnej niezawodności w najbardziej wymagających warunkach eksploatacji oraz niezbędnej mocy niezależnie od warunków jazdy i obciążenia.

Zdjęcia: Citroen