MotoNews.pl

Infiniti Q50 z nową, dwulitrową, turbodoładowaną jednostką benzynową

08 września 2014

Kategoria | Premiery
Marka, model | ,
Infiniti 3

Nabywcy Infiniti Q50 mają teraz do wyboru mocny i oszczędny, nowy, turbodoładowany silnik benzynowy. Japoński producent samochodów luksusowych poszerza bowiem opcje jednostek napędowych dostępnych dla swojego sportowego sedana klasy premium. Nowoczesny, lekki, czterocylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy dysponuje mocą 208hp i 258lb/ft (350Nm) Moment wartości, a napęd na tylne koła przenosi siedmiobiegowa przekładnia automatyczna. Elastyczną i ekonomiczną jazdę zapewnia dostępność użytecznego momentu obrotowego już przy 1250 obr/min.

Turbodoładowany, czterocylindrowy silnik benzynowy gwarantuje płynne przyspieszenie i wyjątkową szybkość reakcji, a jednocześnie różne opcje trybu jazdy, co − w połączeniu z jego wysoką mocą wyjściową − zapewnia doskonałe panowanie nad samochodem i ekscytujące doświadczenia z jazdy. Warto też odnotować, że silnik ten w cyklu mieszanym spala jedynie 6,3 l/100 km.

Konstruktorzy Infiniti zadbali o to, żeby silnik spełniał najnowsze normy emisji Euro 5 i oferował doskonałą reakcję na otwarcie przepustnicy. Ta dwulitrowa jednostka benzynowa z wtryskiem bezpośrednim jest doskonałym dopełnieniem innych silników dostępnych dla Q50 − nowego turbo-diesla o pojemności 2,2 l z wtryskiem bezpośrednim oraz słynnej, obsypanej nagrodami jednostki napędowej klasy high performance w konfiguracji V.

Silnik benzynowy o pojemności 1991 cm3, zaprezentowany po raz pierwszy w Europie podczas Genewskiego Salonu Motoryzacyjnego w marcu 2014 r., już został wprowadzony na rynek Chin. W Europie jego sprzedaż zacznie się jesienią, a następnie, do końca roku trafi on na inne rynki Infiniti na świecie.

W ciągu najbliższych pięciu lat, Infiniti powiększy swoją gamę modelową o 60 procent i przynajmniej podwoi liczbę dostępnych silników.

2,0-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy Infiniti Q50

  • Konfiguracja: silnik rzędowy, czterocylindrowy, chłodzony wodą, indukcja wymuszona
  • Pojemność skokowa: 1991 cm3
  • Stopień sprężania: 9,8
  • Średnica cylindra x skok tłoka: 83 mm x 92 mm
  • Układ doładowania: wtrysk bezpośredni, wtryskiwacze piezoelektryczne, turbosprężarka z chłodnicą międzystopniową
  • Moc: 208 KM przy 5500 obr/min
  • Moment obrotowy: 350 Nm przy 1250 – 3500 obr/min

Inne dane

  • Napęd: na tylne koła
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa przekładnia automatyczna
  • Prędkość maksymalna: 245 km/h
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 7,2 sekundy
  • Zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,3 l/100 km; Sport – 6,5 l/100 km
  • Emisja CO2: 146 g/km (koła 17-calowe); Sport – 151 g/km (koła 19-calowe)
  • Długość (mm): 4800 (Sport) – 4790 (Premium)
  • Szerokość (mm): 1820 (przy lusterkach złożonych)
  • Wysokość (mm): 1445 (bez relingów dachowych)
  • Rozstaw osi (mm): 2850
  • Rozmiar kół: 17 cali; Sport – 19 cali
  • Masa rzeczywista pojazdu (kg): 1678; Sport – 1692
  • Pojemność bagażnika VDA/litr: 500
  • Cx: 0,26; Sport – 0,275
  • Pojemność zbiornika paliwa (l): 80

 

Zdjęcia: Infiniti