MotoNews.pl

Światowa premiera Volkswagena TRISTAR podczas IAA

24 września 2014

VW Tristar 9

Wielofunkcyjny jak szwajcarski scyzoryk – wszechstronny, niezawodny i można go wszędzie ze sobą zabrać: w roku trzydziestego jubileuszu pierwszego studyjnego Syncro, marka Volkswagen Samochody Użytkowe prezentuje koncepcyjny model TRISTAR – niespotykaną wcześniej kombinację wszystkich najlepszych cech aktualnej serii T. Zdolność do poruszania się po ekstremalnym terenie połączona z elastycznymi możliwościami transportu i załadunku czynią TRISTARa doskonałym samochodem usługowym, transportowym lub autem dla surferów.

Transporter przyszłości
Podczas tegorocznych targów IAA marka Volkswagen Samochody Użytkowe zaprezentuje koncepcyjne auto o legendarnej nazwie TRISTAR. Masywny samochód skrzyniowy z Extended Cab, orurowaniem nad skrzynią i krótkim rozstawem osi dysponuje stałym napędem na wszystkie koła z mechaniczną blokadą mechanizmu różnicowego tylnej osi i podwyższonym o 30 mm zawieszeniem. Odpowiednio do nazwy, styliści stworzyli precyzyjny, nowy, a jednak znany język formy: ostre linie otaczające nadwozie, diodowe reflektory i zmodyfikowany układ przedniej części nadwozia sprawiają, że studyjne auto wygląda na wyjątkowo masywne i szerokie. Monolityczna deska rozdzielcza pod względem formy i funkcjonalnej prostoty przypomina wczesne modele Volkswagena Ogórka. Ładunek można ułożyć na dwóch oddzielonych od siebie płaszczyznach: pod skrzynią, na której umieszczone jest już koło zapasowe z oponą z grubym bieżnikiem, znajduje się duża, hermetycznie zamykana szuflada. Kabina oprócz obracanych przednich foteli posiada uchwyt na 20-calowy tablet, a także najnowocześniejsze systemy nagłaśniające i umożliwiające prowadzenie videokonferencji, które czynią TRISTARa doskonałym miejscem do prowadzenia służbowych rozmów. Pomyślano nawet o ciśnieniowym ekspresie do kawy.

Wszechstronny samochód dla specjalistów
Jego ekstremalna zdolność do jazdy terenowej w połączeniu z różnorodnymi możliwościami rozłożenia ładunku sprawiają, że TRISTAR może być warsztatem na kołach, mobilnym nowoczesnym biurem lub idealnym samochodem dla surferów. Bezpieczny i wszechstronny nowy Volkswagen TRISTAR jest perfekcyjnym narzędziem dla każdego użytkownika, zarówno architekta, członka ekipy filmowej, serwisanta, ogrodnika czy uczestnika trudnych ekspedycji.

Połączenie najlepszych cech serii T. Dr Eckhard Scholz, Prezes Zarządu Volkswagen Samochody Użytkowe powiedział z okazji światowej premiery:

„TRISTAR stanowi niespotykane wcześniej połączenie najlepszych cech serii T, pokazuje jej potencjał i udowadnia, że seria ta nadal może być wzorcem dla innych. TRISTAR łączy zatem przeszłość z przyszłością. W jubileuszowym roku pierwszego studyjnego Syncro prezentuje kompetencje marki w dziedzinie napędu na wszystkie koła i demonstruje jej przyszłościowy charakter.” A następnie podkreślił: „Poważnie traktujemy potrzeby naszych klientów i odpowiednio do nich udoskonalamy naszego bestsellera. Każdym nowym modelem definiujemy na nowo standardy dla całej klasy samochodów.”

Zestawienie faktów

Nazwa:
Volkswagen TRISTAR

Wymiary:
Długość 4.788; szerokość 2.320 mm; wysokość 2.066 mm;
(zawieszenie podwyższone o 30 mm)

Napęd:
Stały napęd na wszystkie koła 4Motion, mechaniczna blokada mechanizmu różnicowego tylnej osi

Silnik / moc / skrzynia biegów:

  • 2,0 l TDI 150 kW, 450 Nm
  • 150 kW przy 4000 obr./min
  • 450 Nm przy 1400 obr./min
  • Obręcze ze stopu metali lekkich “Rocadura”, 245/70 R17
  • Prędkość maksymalna: 185 km/h
  • 0 – 80 km/h w 6,7 s
  • 0 – 100 km/h w 10,0 s

 

Zdjęcia: Volkswagen