MotoNews.pl

Nowy Mercedes-Benz C 450 AMG 4MATIC

23 stycznia 2015

Kategoria | Premiery
Mercedes C450 AMG 12

Mercedes-AMG poszerza swoją ofertę o kolejną sportową maszynę: C 450 AMG 4MATIC, z 367-konnym silnikiem 3.0 V6 biturbo, stałym napędem na obie osie oraz wyrafinowaną konstrukcją zawieszenia wprost z C 63. Nowy model wzmacnia ofertę Klasy C, a jednocześnie stanowi atrakcyjne zaproszenie do świata AMG. Jego rynkowy debiut odbędzie się w połowie roku.

C 450 AMG 4MATIC to drugi po GLE 450 AMG Coupe model AMG Sport. Już pierwszy rzut oka nie pozostawia wątpliwości co do jego przynależności do rodziny Mercedes-AMG. Poza wyrazistym ospojlerowaniem i obręczami o średnicy 18 lub 19 cali zdradzają go specjalne emblematy AMG na przednich błotnikach, a także osłona jednostki napędowej z czerwonymi akcentami i sportowe dodatki w kabinie – między innymi mięsista kierownica obszyta skórą nappa oraz wyskalowany do 280 km/h prędkościomierz z czerwoną wskazówką. Na życzenie dostępne są mocniej wyprofilowane, niżej zamocowane fotele ze zintegrowanymi zagłówkami. Od strony mechanicznej auto wyróżnia się mocniejszym silnikiem, standardowym napędem na obie osie ze zwiększoną ilością momentu obrotowego na tylnej osi oraz sportowo zestrojonym układem jezdnym.

Techniczne DNA wprost z C 63
C 450 AMG 4MATIC bazuje na najmocniejszej “cywilnej” Klasie C: C 400 4MATIC. Inżynierowie zmodernizowali jednak liczne elementy samochodu. Cel – uzyskanie autentycznej dynamiki jazdy, jaką zapewniają maszyny Mercedes-AMG. Konstrukcja zawieszenia pochodzi z C 63, podobnie jak system zarządzania napędem.

3-litrowa jednostka V6 biturbo należy do rodziny silników BlueDIRECT. By zwiększyć moc i moment obrotowy, inżynierowie AMG podnieśli maksymalne ciśnienie doładowania. Wynik – 270 kW (367 KM) i 520 Nm – wyznacza nowe standardy w segmencie, podobnie jak niewielkie zapotrzebowanie na paliwo (średnio od 7,6 do 7,7 l/100 km). Nie mniej przekonujące są osiągi – sedan przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 4,9 s, a kombi w 5,0 s.

Zrelaksowany albo dynamiczny: wybór należy do kierowcy
Z pomocą charakterystycznych dla AMG programów jazdy kierowca może dostosować C 450 AMG 4MATIC do osobistych preferencji. Do wyboru są tryby: Eco, Comfort, Sport, Sport Plus oraz Individual. Funkcja podwójnego wysprzęglenia przy redukcji i precyzyjna przerwa w dostawie zapłonu i wtrysku przy załączaniu biegu na wyższy pod pełnym obciążeniem zapewniają niepowtarzalną akustykę silnika, a przyjemność z jazdy potęguje gardłowy pomruk nowego, lżejszego wydechu.

Ustawienia AMG DYNAMIC SELECT wpływają również na pracę pedału gazu – zwłaszcza w trybie Sport Plus jednostka V6 biturbo reaguje wyjątkowo spontanicznie, a przy uruchamianiu w tym trybie silnik na chwilę wchodzi na 2000 obr./min. Wybrany program jest przechowywany w pamięci samochodu przez 4 godziny po zakończeniu jazdy.

Z myślą o ograniczeniu zużycia paliwa, program “Eco” aktywuje system ECO start/stop i funkcję żeglowania – gdy tylko kierowca zdejmie nogę z pedału w zakresie prędkości 60-160 km/h, silnik zostaje odłączony od zespołu napędowego, a jego obroty spadają do poziomu biegu jałowego.

Automatyczna przekładnia 7G-TRONIC PLUS z krótszym czasem reakcji
Silnik C 450 AMG 4MATIC współpracuje z automatyczną skrzynią 7G-TRONIC PLUS. W trybie “Sport Plus” przekładnia wyróżnia się szczególnie krótkim czasem reakcji – spontanicznie i precyzyjnie odpowiada na polecenia kierowcy. I tu wprowadzono elementy oprogramowania znane z C 63. W trybie “M” elektronika nie ingeruje w zmianę biegu, nawet po użyciu kick-downa lub osiągnięciu czerwonego pola – kierowca zmienia biegi za pomocą łopatek w pełni samodzielnie.

Sportowe zawieszenie AMG RIDE CONTROL z regulowanymi amortyzatorami

C 450 AMG 4MATIC korzysta z wieloletnich doświadczeń manufaktury AMG w motorsporcie. Układ jezdny modelu łączy wyśmienitą zwinność z uniwersalnością na co dzień, a pracę sportowego zawieszenia AMG RIDE CONTROL z amortyzatorami o trzystopniowej regulacji tłumienia można dopasować do własnych preferencji. Jego konstrukcja wykorzystuje rozwiązania z C 63 AMG, w tym usztywnioną, czterowahaczową przednią oś ze nowymi zwrotnicami. Dodatkowo, z myślą o precyzji prowadzenia i ograniczeniu przechyłów, inżynierowie AMG zmodyfikowali elastokinematykę obu osi, zwiększyli negatyw kół, przeprogramowali ESP® i usztywnili nadwozie.

Optymalną trakcję zapewnia stały napęd na obie osie ze zwiększoną dawką momentu obrotowego płynącą w kierunku tylnej osi (rozdział moment wynosi 33:67). Modernizacji poddano również układ kierowniczy, który ma typowe dla modeli AMG przełożenie, a jego charakterystyka koresponduje z wybranym trybem jazdy. Ponadto, Mercedes-Benz C 450 AMG 4MATIC otrzymał wzmocnione hamulce z kompletem wentylowanych tarcz (przednie o średnicy 360 mm, tylne — 320 mm) i szarymi zaciskami.

Zdjęcia: Mercedes-Benz