MotoNews.pl

Studyjne Audi prologue allroad

20 kwietnia 2015

Marka, model | ,
Audi prologue allroad 8

Najwyższej klasy rozwiązania techniczne, praktyczność, a do tego urzekająca elegancja: Audi prologue allroad będzie miało swoją światową premierę podczas wystawy Auto Shanghai. Niezależnie od terenu, niezależnie od sytuacji, to pięciodrzwiowe auto z zawieszoną wyżej karoserią, podkreśla wyjątkowość i postępowość nowej rodziny pojazdów Audi. Nowa koncepcja obsługi pozwala na cyfrową interakcję między kierowcą a pasażerami, a hybrydowy napęd typu plug-in przekonuje dzięki 540 kW (734 KM) mocy i niskiemu spalaniu.

Audi prologue, Audi prologue Avant, a teraz Audi prologue allroad. Nowy język stylistyczny Audi jest zróżnicowany, emocjonalny i przełamujący stereotypy.

Podobnie jak w przypadku wszystkich modeli Audi w wersji allroad, również Audi prologue allroad nie uznaje kompromisów. Gdy przed piętnastoma laty debiutowało Audi allroad quattro, debiutował też zupełnie nowy gatunek samochodów: łączących komfort i dynamikę klasy wyższej, z praktycznością i właściwościami terenowymi. Teraz, w Szanghaju, Audi przedstawia studyjne auto na nowo interpretujące klasyczną koncepcję allroad, a jednocześnie dające wgląd w stylistyczną przyszłość marki z Ingolstadt. Stylistyka Audi prologue allroad to ucieleśnienie eleganckiego, sportowego charakteru oraz wyjątkowości koncepcji Audi allroad.

Mocny i elegancki: widok z boku
Obserwowane z boku Audi prologue allroad, które ma długość 5,13 m, ukazuje nową, dynamiczną interpretację filozofii Audi allroad. Długa część przednia, następnie szybko opadająca linia dachu i bardzo płaskie słupki D, nadają autu atletycznej sylwetki, w zupełnie nowy sposób uwidaczniając elegancję i dynamikę koncepcji allroad.

Charakterystyczny zderzak i wypukłe wnęki kół, już na pierwszy rzut oka podkreślają uniwersalność Audi prologue allroad. Przednia i tylna oś są rozmieszczone proporcjonalnie, a szerokie wnęki kryją koła na 22-calowych, pięcioramiennych felgach.

Wszystkie szczegóły tego polakierowanego na stonowany, biały kolor Dehua pojazdu studyjnego są wyjątkowo eleganckie. W listwy okienne wbudowano sensoryczne czujniki automatycznie otwierające drzwi, a pokrywy gniazda ładowania i zbiornika paliwa otwierają się elektrycznie. Relingi dachowe, korpusy lusterek i okolice okien są aluminiowe. Tym samym materiałem ozdobiono zarówno przód, jak i tył pojazdu. Szeroki, szary pas z tworzywa sztucznego obiega cały samochód wzdłuż wnęk kół i dolnej krawędzi podniesionej karoserii. Taki szczegół stylistyczny podkreśla siłę i wytrzymałość auta, dając wrażenie, że jest ono jeszcze szersze.

Progresywny przód pojazdu
Z przodu pojazdu dominuje płaska i szeroka osłona chłodnicy Singleframe, optycznie zintegrowana z całą sylwetką samochodu. Jej poprzeczne użebrowanie ze szczotkowanego aluminium, na nowo interpretuje styl Audi e-tron. Reflektory studyjnego pojazdu w kształcie klinów, to laserowe światła Matrix. Innowacja ta, jest kolejnym krokiem zwiększającym przewagę techniczną Audi na polu oświetlenia samochodowego. Wiązka światła rozprasza się na miliony mikroskopijnych pikseli, a możliwości zmian i dostosowania wiązki oświetlenia do warunków, są praktycznie nieograniczone. Pasma diodowych świateł do jazdy w dzień umieszczone na górnej, zewnętrznej krawędzi wlotów powietrza przeciętych krawędzią zderzaka, to typowa dla samochodów typu e-tron sygnatura świetlna.

Dynamiczny tył pojazdu
Szeroko rozciągnięty tył Audi prologue allroad, na wzór jachtu pochylony jest ku przodowi, nadając pojazdowi dynamicznego wyglądu nawet podczas postoju. Wąski pas świetlny łączy ze sobą tylne, diodowe światła. Ich pokrywy zbudowano z trójwymiarowego szkła, co nadaje emitowanemu światłu plastycznego efektu. Po obu stronach sportowo zaprojektowanego obszaru pod tylnym zderzakiem znajdziemy płaskie, poziomo podzielone otwory, w których umieszczono rury wydechowe. Całość wkomponowuje się w stylistykę tyłu auta. Szczegół ten symbolizuje koncepcję napędu Audi prologue allroad – skutecznego współdziałania silników: spalinowego i elektrycznego.

Przestrzenne i jasne wnętrze
Dzięki stonowanej elegancji i ogromnym możliwościom dostosowywania wnętrza, Audi prologue allroad jest autem idealnym do codziennego użytku i do celów rekreacyjnych. Kierowca i pasażerowie czują się we wnętrzu jak w luksusowej loży. Lekko pociągnięte linie i smukłe, geometryczne elementy wystroju, dają wrażenie przestrzeni, spokoju i lekkości. Rozciągnięta konsola środkowa oraz przednie fotele, wydają się unosić się w powietrzu. Deskę rozdzielczą umieszczono ściśle poziomo, a jej górna powierzchnia jest częścią wrap-around – stylistycznego łuku przebiegającego przez całe wnętrze i bagażnik. Perforowana tapicerka deski kryje w sobie szeroki pas kratki wentylacyjnej chowającej się we wnętrzu, jeżeli temperatura klimatyzacji ustawiona jest na niższe wartości.

Spojrzenie w przyszłość: deska rozdzielcza
Odzwierciedleniem pionierskiej architektury wnętrza Audi prologue allroad, jest nowatorskie rozwiązanie wskaźników i koncepcji obsługi. Tablica rozdzielcza ma na całej szerokości formę jednolitej powierzchni z trzema wyświetlaczami dotykowymi. Dwa ukierunkowane na kierowcę wyświetlacze, umieszczone po obu stronach kierownicy, otoczone są aluminiowymi klamrami. Systemy infotainment mogą być obsługiwane przez pasażera na trzecim, szerokoekranowym wyświetlaczu wbudowanym w deskę rozdzielczą. Zaprogramowane przez pasażera opcje można przenieść posuwistym ruchem, niczym na ekranie tabletu, na prawy wyświetlacz obok kierowcy lub na Audi virtual cockpit future umieszczony przed kierowcą, w miejscu tradycyjnych zegarów.

Na konsoli środkowej umieszczono kolejny wyświetlacz, obsługujący klimatyzację, infotainment i pozwalający palcem wpisywać wybrany tekst. Wykonany w innowacyjnej technice OLED, na niezwykle cienkiej, elastycznej powierzchni wyświetla wspaniały, kontrastowy obraz. Podczas postoju leży płasko opuszczony, przy starcie samochodu ustawia się pod kątem. Cztery pierścienie dokonały przełomu również w przypadku zamontowanego w polu widzenia kierowcy Audi virtual cockpit. Wysokiej rozdzielczości ekrany i trzy półprzezroczyste lusterka tworzą nową scenografię o trzech planach. Dzięki tak podzielonej prezentacji, informacje są lepiej ustrukturyzowane i łatwiej zrozumiałe.

Innowacje na tylnych siedzeniach
Pasażerowie z tyłu Audi prologue allroad zajmują miejsca na pojedynczych fotelach i korzystają z kolejnego wyświetlacza OLED na konsoli środkowej. Przy jego pomocy ustawiają położenie foteli, klimatyzację i systemy infotainment dla ich obszaru lub wymieniają dane z kierowcą. Po włączeniu systemu audio, z osłon za tylnymi fotelami wysuwa się spojler dźwiękowy, który równomiernie rozprowadza najwyższej jakości muzykę we wnętrzu auta. Dwa dające się zamocować na oparciu przednich siedzeń tablety Audi, zbudowano również w technice OLED. Są bardzo cienkie i lekko zakrzywione.

Jeszcze przed rozpoczęciem podróży, pojazd oferuje swojemu kierowcy i pasażerom najwyższy komfort. Inteligentne oprogramowanie nazwane „odźwierny”, na podstawie danych naszego smartfona, rozpoznaje tożsamość i ustawia siedzenia oraz klimatyzację zgodnie z naszymi preferencjami. System prezentuje także uzależnione od preferencji właściciela propozycje dotyczące muzyki i planowania trasy. Telefony komórkowe są łączone z pokładowym systemem infotainment i ładowane indukcyjnie przez Easy Slot w tunelu konsoli środkowej.

Nowatorskie materiały i kolory
Koncepcja kolorystyczna i zdobnicza wnętrza Audi prologue allroad podkreśla komfort i sportową elegancję. Górna część deski rozdzielczej utrzymana jest w kolorze niebieskim Lifestyle, podczas gdy dolna strefa, siedzenia i wykładzina podłogowa mają odcień brązu Sarder. Osłony z porowatego, ciemnego forniru Esche Maser ozdabiają wrap-around oraz drzwi i konsolę na tunelu środkowym. Elementy z aluminium tworzą silne kontrasty.

W wielu miejscach deski rozdzielczej, konsoli środkowej i foteli, położono ekologiczną skórę Unikat. Artystyczne perforacje w środkowych częściach siedzeń przypominają podpory osłony chłodnicy Singleframe. Szeroki pas z Alcantary przebiega przez tapicerkę drzwi, podłokietniki, aż do bagażnika.

Silna wydajność
Mocne na drodze, dające więcej możliwości w lekkim terenie, zawsze wydajne: technika Audi prologue allroad oferuje najwyższy wymiar samochodowej wolności.

Silnik 4.0 TFSI – V8 z doładowaniem biturbo – oraz silnik elektryczny zintegrowany z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią tiptronic, osiągają razem 540 kW (734 KM) mocy systemowej i 900 Nm systemowego momentu obrotowego. Napęd na cztery koła quattro wykorzystuje moc Audi prologue allroad w każdej sytuacji.

Od 0 do 100 km/h pojazd studyjny przyspiesza w 3,5 sekundy i według normy NEFZ dla hybrydy typu plug-in, zużywa tylko 2,4 litra paliwa na 100 kilometrów (56 g CO2 na km). Umieszczony z tyłu pojazdu akumulator litowo-jonowy o wydajności 14,1 kWh, pozwala pokonać odległość 54 kilometrów wyłącznie w trybie napędu elektrycznego. Dzięki systemowi AWC (Audi wireless charging), stworzonemu przez koncern z Ingolstadt na potrzeby tej serii modelowej, akumulator Audi prologue allroad można naładować również indukcyjnie.

Karoserię modelu Audi prologue allroad zawieszono 77 milimetrów wyżej niż Audi prologue Avant. Podwozie to przykład zastosowania najnowocześniejszych rozwiązań technicznych. Obie osie, przednia i tylna, to lekkie konstrukcje pięciowahaczowe. 20-calowe tarcze hamulcowe wykonano z lekkiej ceramiki wzmocnionej włóknem węglowym. Adaptacyjne zawieszenie sportowe adaptive air suspension sport operuje w szerokim zakresie amortyzacji, począwszy od wygodnego „płynięcia” aż po bardzo sztywne prowadzenie. Dynamiczny układ kierowniczy sterujący wszystkimi czterema kołami, łączy właściwości zmiennej siły wspomagania i dynamicznego prowadzenia ze skrętnymi właściwościami kół tylnej osi. W ten sposób harmonijnie rozwiązano konflikt pomiędzy dynamiczną jazdą a stabilnością.

Zdjęcia: Audi