MotoNews.pl

Nowy Opel Astra BiTurbo: hatchback na ostro

17 maja 2016

Kategoria | Premiery
Marka, model | ,
Opel-Astra-BiTurbo-5-door-301325

Jeżeli jesteś smakoszem tostów z ostrym sosem chili i poszukujesz rozsądnego pięciodrzwiowego hatchbacka, któremu jednak nie brakuje ognistego temperamentu, powinieneś zainteresować się Oplem Astrą z nowym silnikiem wysokoprężnym 1.6 BiTurbo (zużycie oleju napędowego w cyklu mieszanym według NEDC:4,1–4,0 l/100 km CO2: 109–106 g/km). Pięciodrzwiowa Astra 1.6 BiTurbo CDTI przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,6 sekundy, zwiększenie prędkości z 80 do 120 km/h zajmuje jej 7,5 sekundy, a prędkość maksymalna samochodu wynosi 220 km/h. Mimo znakomitych osiągów Astra z dwustopniową turbosprężarką należy do najoszczędniejszych samochodów w swojej klasie.

Oprócz niewielkiego apetytu na paliwo atutami flagowego silnika o mocy 118 kW/160 KM są elastyczność i wysoki moment obrotowy. 350 niutonometrów jest dostępne już od 1500 obrotów na minutę. W połączeniu z niską masą samochodu — nowa Astra jest lżejsza od poprzedniczki nawet o 200 kg — oraz dynamiczną reakcją na otwarcie przepustnicy zapewnia to błyskawiczne rozpędzanie się już od niskich obrotów. Czterocylindrowy silnik z dwustopniowym, sekwencyjnym turbodoładowaniem, współpracujący z sześciobiegową skrzynią manualną płynnie zwiększa prędkość obrotową aż do osiągnięcia maksymalnej mocy przy 4000 obrotów na minutę. Silnik charakteryzuje się też bardzo wysoką kulturą pracy i nie zakłóca spokoju osób podróżujących w obszernym i komfortowym przedziale pasażerskim Astry.

„Kiedy w ubiegłym roku wprowadzaliśmy Astrę na rynek, zaoferowane przez nas połączenie przestronności, wyposażenia, komfortu i opcji łączności wstrząsnęło konkurencją” — mówi dr Karl-Thomas Neumann, dyrektor generalny firmy Opel. „Nowa Astra jest jednym z najlżejszych samochodów w swoim segmencie, a w przypadku wersji z nowym silnikiem 1.6 BiTurbo niewiele modeli na rynku może dorównać jej pod względem mocy, osiągów, kultury pracy jednostki napędowej oraz niskiego zużycia paliwa”.

Zarówno pięciodrzwiowy hatchback, jak i Astra Sports Tourer są oparte na zupełnie nowej, lekkiej architekturze. Funkcja integracji ze smartfonem oraz system Opel OnStar, czyli przełomowy osobisty opiekun kierowcy, zapewniają dostęp do najnowocześniejszych opcji łączności. Nowa Astra kontynuuje także tradycję Opla w zakresie wprowadzania do segmentu kompaktowego rozwiązań oferowanych wcześniej tylko w samochodach wyższej klasy. Przykładem takiego wyposażenia są matrycowe reflektory LED IntelliLux®.

Dzięki tym walorom Astra zdążyła zdobyć już wiele nagród. Oprócz tytułu Europejskiego Samochodu Roku 2016 nowa Astra ma na swoim koncie takie międzynarodowe trofea, jak SAFETYBEST 2015 i Złota Kierownica za 2015 rok. Samochód otrzymał też maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP.

Zdjęcia: Opel