MotoNews.pl

Mercedes-Benz Marco Polo na targach sprzętu kempingowego Caravan Salon 2016

06 września 2016

15C208 058 D319126

Mercedes-Benz Marco Polo i Marco Polo ACTIVITY zapewniają oddziałowi Mercedes-Benz Vans znaczący sukces w segmencie samochodów kempingowych. Podczas targów targi karawaningowych Caravan Salon w Duesseldorfie producent spod znaku trójramiennej gwiazdy zaprezentował szereg różnorodnych rozwiązań dla entuzjastów tej formy turystyki. Atrakcyjność pojazdów Mercedes-Benz jako bazy do budowy kamperów podkreślają dwa nowe modele kempingowe: HYMERCAR Grand Canyon S na bazie Sprintera oraz Vansportscamper, zaprojektowany przez Terracamper we współpracy z Hartmann Tuning w oparciu o Vito Tourer SELECT. Na stoisku Mercedesa po raz pierwszy jako kamper pojawił się też Citan Tourer z namiotem dachowym TopDog firmy 3DOG camping.

Mercedes-Benz Marco Polo i Marco Polo Activity – nowe akcesoria

Najpopularniejszymi modelami z gamie samochodów kempingowych bez wątpienia pozostaje Mercedes-Benz Marco Polo i Marco Polo ACITIVITY. Dodatkowo, na targach zaprezentowano bogatą ofertę akcesoriów dodatkowych. Są wśród nich maty izotermiczne na przednie okna, które z jednej strony chronią przed wzrokiem przechodniów, z drugiej ograniczają nagrzewanie się kabiny. Ich lista obejmuje także siatkę przeciw owadom oraz powłokę ochronną na materac dolnego łóżka – równoważy ona nierówności pomiędzy kanapą a miejscem do spania i zapewnia ergonomicznie zoptymalizowaną powierzchnię do leżenia. Akcesoria można będzie zamawiać od 2017 roku.

Mercedes-Benz Marco Polo AMG Line z dynamiczną stylizacją

Kolejną atrakcją stoiska Mercedes-Benz jest Marco Polo AMG Line, który wprowadza do swojego segmentu niespotykany dotąd sportowy sznyt. Z zewnątrz uwagę zwracają: przedni zderzak AMG z szerokimi wlotami powietrza, wypełnienie o diamentowym wzorze i chromowane wykończenie, 19-calowe obręcze AMG z lekkich stopów z siedmioma podwójnymi ramionami, wyrazisty spojler AMG, tylny zderzak z nakładką w stylu dyfuzora i chromowana listwa ochronna. Także wnętrze zdradza typowe dla AMG elementy, takie jak otwory wentylacyjne w chromowanej oprawie, nakładki na pedały ze szczotkowanego aluminium czy ozdobne wykończenie przypominające włókno węglowe. Dynamiczny charakter Marco Polo AMG podkreślają zaciski hamulcowe z napisami „Mercedes-Benz” oraz sportowe, obniżone o 15 mm zawieszenie o sztywniejszych nastawach amortyzatorów i sprężyn. Na życzenie dostępne jest aktywne zawieszenie AGILITY CONTROL ze zmienną kontrolą tłumienia.

Mercedes me connect teraz dostępny także dla Marco Polo

Nowe usługi Mercedes me connect, po raz pierwszy dostępne w Marco Polo, pozwalają nabywcom w ponad 20 krajach szybko i łatwo łączyć się ze swoim kamperem za pomocą smartfona, tabletu lub komputera. Zakres standardowych, bezpłatnych usług Mercedes me connect obejmuje system alarmowy Mercedes-Benz, pomoc w razie wypadku i awarii, zarządzanie przeglądami, a także telediagnostykę oraz zdalną diagnostykę pojazdu. Na życzenie oferowane są kolejne usługi, m.in. dostarczanie informacji o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym oraz internetowe usługi zdalnego sterowania. Dzięki nim klienci mogą sprawdzić dane takie jak ilość paliwa w zbiorniku, zasięg oraz status zamknięcia drzwi bez potrzeby zbliżania się do samochodu. To samo dotyczy aktywacji opcjonalnego ogrzewania postojowego, możliwej nawet z odległości kilku kilometrów. W rezultacie podróżujący mogą wrócić do ciepłego, przytulnego wnętrza.

HYMERCAR Grand Canyon S: Sprinter Furgon jak baza do zabudowy

Podczas targów Caravan Salon oddział Mercedes-Benz Vans po raz pierwszy prezentuje nadwozia i zabudowy dla każdego modelu ze swojej gamy, od Citana do Sprintera.

Mercedes-Benz Sprinter Furgon jest popularnym pojazdem do zabudowy w rosnącym segmencie kamperów premium. Najnowszy przykład to HYMERCAR Grand Canyon S, również prezentowany na stoisku Mercedesa podczas targów w Düsseldorfie. Wyposażenie pojazdu zapewnia wysoki poziom komfortu: obejmuje m.in. poprzeczne łóżko o wymiarach 195 na 140 cm, kuchnię oraz w pełni wyposażoną łazienkę.

Bezpieczeństwo i wszechstronność Sprintera sprawiają, że często pada on wyborem firm zajmujących się budową nadwozi. Przykładowo, aktualny Sprinter to jedyny samochód dostawczy już w standardzie wyposażony w asystenta bocznego wiatru – system Crosswind Assist. Ten elektroniczny układ jest szczególnie ważny właśnie w przypadku aut kempingowych. Z uwagi na znaczną powierzchnie boczną są one bowiem znacznie bardziej podatne na podmuchy bocznego wiatru od samochodów osobowych. Poza Crosswind Assist na życzenie oferowane są cztery inne zaawansowane systemy wspomagające: układy kontroli pasa ruchu Lane Keeping Assist i martwego pola Blind Spot Assist, asystent świateł drogowych High Beam Assist oraz układ antykolizyjny COLLISION PREVENTION ASSIST.

Nowy wariant wagowy Sprintera, o dopuszczalnej masie całkowitej 5,5 tony, zapewnia dodatkowe możliwości budowy i konwersji nadwozi w ramach zróżnicowanego rynku kamperów. Zwiększa on maksymalną ładowność Sprintera w wersji Furgon o niemal 0,5 tony, do 3,15 tony, a nośność podwozia z kabiną – nawet do 3,46 tony. W rezultacie Sprinter może pochwalić się rekordową ładownością w swojej kategorii wagowej.

Vansportscamper na bazie Vito Tourer

W gamie kompaktowych kamperów Mercedes-Benz Vans proponuje model Vansportscamper, zbudowany w oparciu o Vito Tourera przez specjalistę od nadwozi – firmę Terracamper – we współpracy z tunerem Hartmann Tuning. Zgrabnie łączy on atrakcyjny design ze sportowym charakterem. Matowy czarny dach z miejscem do spania, matowe koła w tym samym kolorze i elementy karoserii firmowane przez Hartmanna zapewniają mu wyjątkowo wyrazistą prezencję.

Producenci kamperów doceniają szeroką gamę i niezrównany komfort jazdy Vito. Model dostępny jest w trzema wersjami układu napędowego (napęd na przednie, tylne lub wszystkie koła) i z kilkoma silnikami do wyboru. Warianty przednionapędowe rozwijają moc 65 kW (88 KM) lub 84 kW (115 KM), a tylno- i czteronapędowe: 100 kW (136 KM), 120 kW (163 KM) oraz 140 kW (190 KM). Siła napędowa trafia do kół za pośrednictwem 6-stopniowej przekładni manualnej lub 7-biegowego „automatu” 7G-TRONIC PLUS z przekładnią hydrokinetyczną – to unikalna propozycja w tej klasie pojazdów. Wszystkie odmiany Vito są standardowo wyposażone w system Crosswind Assist oraz asystenta monitorowania zmęczenia kierowcy ATTENTION ASSIST.

Nowe możliwości indywidualnej zabudowy dla Vito (albo Klasy V) zapewnia też rozkładany dach SCA, oferowany przez Mercedes-Benz oraz firmę C.F. Maier, renomowanego producenta rozkładanych dachów dla kamperów. Otwierany z przodu dach, oznaczony symbolem SCA 152, dostępny jest dla Klasy V i Vito z długimi nadwoziami (5,14 m). Do wyboru jest też dach otwierany z tyłu – SCA 153.

Citan z namiotem dachowym TopDog: szybka zmiana w kampera

Także najmniejszy członek rodziny Mercedes-Benz Vans może być z łatwością przekształcony w mieszczącego 2 osoby kampera. Namiot dachowy TopDog specjalistycznej firmy 3DOG camping sprawia, że w ramach krótkich wypadów albo treningów w plenerze użytkownicy Citana mogą teraz podjąć spontaniczną decyzję o noclegu w samochodzie. Kompaktowy namiot dachowy z pokrywą i zintegrowaną podłogą oferuje osobną przestrzeń sypialną i może być otwarty w ciągu zaledwie paru minut. Po złożeniu i umieszczeniu na dachu pojazdu jego wysokość wynosi zaledwie 25-30 cm.

Zdjęcia: Mercedes-Benz