MotoNews.pl

Nowy Mercedes-AMG C 43 4MATIC Cabriolet

czwartek, 03 marca 2016

« poprzedni | news | następny »
MB-Klasa-C43-Cabrio-AMG-Geneva 4

Mercedes-AMG odsłania pierwszy otwarty model we wciąż jeszcze młodej rodzinie Klasy C – C 43 4MATIC Cabriolet. Tak jak C 43 4MATIC Coupe, całoroczny kabriolet napędza 3-litrowy silnik V6 biturbo o mocy 270 kW (367 KM), połączony ze sportowo zestrojoną przekładnią automatyczną 9G-TRONIC i standardowym napędem na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC. Przyjemność z jazdy pod gołym niebem dla czterech osób potęguje tu unikalne dla wersji AMG zawieszenie o sztywniejszej elastokinematyce i trzystopniowej regulacji stopnia tłumienia. Sportowe osiągi (od 0 do 100 km/h w 4,8 s) kabriolet łączy z wysoką wydajnością – średnie zużycie paliwa wynosi jedynie 8,3 l/100 km. Mercedes-AMG prezentuje w Genewie dwa nowe, sportowe modele z rodziny Klasy C – C 43 4MATIC w wersjach Coupe i Cabriolet.

3-litrowy silnik V6 biturbo o mocy 270 kW (367 KM) i 520 Nm maksymalnego momentu obrotowego zapewnia imponujące osiągi. Nowy Mercedes-AMG C 43 4MATIC Cabriolet przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,8 s, a jego prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Dynamiczne prowadzenie to w dużej mierze zasługa standardowego napędu na obie osie AMG Performance 4MATIC, który większą część momentu obrotowego przekazuje na tylne koła, a także nowo opracowanej przedniej osi, sztywniejszej elastokinematyki i wysoce precyzyjnego układu kierowniczego.

Cechy szczególne:

  • 3-litrowy silnik V6 biturbo ze zmodyfikowanym sterowaniem i większym ciśnieniem doładowania – odczuwalnie lepsza dynamika i elastyczność,
  • automatyczna przekładnia 9G-TRONIC z funkcją podwójnego wysprzęglenia podczas redukcji i wyjątkowo krótkim czasem zmiany przełożeń w trybie “Sport Plus”,
  • napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC z rozdziałem momentu obrotowego faworyzującym tylne koła – 31% na przód, 69% na tył,
  • sportowe zawieszenie AMG RIDE CONTROL z trzystopniową, adaptacyjną regulacją tłumienia i przyciskiem wyboru trybu pracy – tak jak w Mercedesie- AMG C 63,
  • przełącznik AMG DYNAMIC SELECT pozwala wybrać jeden z pięciu trybów jazdy o zmodyfikowanej pod kątem wersji AMG charakterystyce,
  • trzystopniowy system kontroli stabilności ESP®,
  • przednia oś z nowo opracowanymi zwrotnicami i przegubami kulowymi oraz elastokinematyką drążków jak w Mercedesie-AMG C 63,
  • elastokinematyka tylnej osi zestrojona pod kątem wyższej dynamiki jazdy,
  • wydajne hamulce z wentylowanymi wewnętrznie, perforowanymi tarczami hamulcowymi, o średnicy 360 mm z przodu i 320 mm z tyłu,
  • design AMG z unikalnymi zderzakami i specjalnymi końcówkami układu wydechowego,
  • diamentowa osłona chłodnicy ze srebrnymi zdobieniami i czarną listwą ze lśniącym wykończeniem,
  • 18-calowe, pięcioramienne obręcze AMG w kolorze czarnym, ze lśniącym wykończeniem,
  • panel wskaźników AMG z akcentem w postaci wyścigowej flagi i prędkościomierzem wyskalowanym do 280 km/h,
  • wielofunkcyjna, sportowa kierownica ze skórzanym obszyciem i mocnym wyprofilowaniem w obszarze chwytu, spłaszczonym u dołu wieńcem oraz czerwonymi przeszyciami,
  • sportowej fotele obite czarną tapicerką ze sztucznej skóry ARTICO i mikrofiby DINAMICA z czerwonymi przeszyciami,
  • w pełni automatycznie sterowany, wielosezonowy miękki dach zapewnia niezrównany komfort klimatyczny i wyjątkowo niski poziom hałasu w kabinie; można go otworzyć lub zamknąć w ciągu zaledwie 20 s podczas jazdy z prędkością do 50 km/h,
  • na życzenie dostępny jest akustyczny miękki dach, zapewniający jeszcze wyższy komfort klimatyczny i jeszcze lepszą izolację przed hałasem,
  • bagażnik pojemność 285 lub 360 l – idealny na dłuższe podróże.

Zdjęcia: Mercedes-Benz