MotoNews.pl

Honda zapowiada nowy model HR-V Sport z silnikiem 1.5 VTEC TURBO

wtorek, 04 grudnia 2018

« poprzedni | news | następny »
Kategoria | Premiery
Marka, model | ,
Honda-HR-V-Sport 4

Honda ujawniła szczegóły dot. nowego HR-V Sport, wyjątkowej wersji w gamie odnowionego rocznika modelowego 2019, wyposażonej w 1,5-litrowy silnik benzynowy VTEC TURBO oraz zmodyfikowne pod kątem sportowych osiągów podwozie i zawieszenie. HR-V Sport charakteryzuje się odświeżoną stylistyką nadwozia oraz wyposażeniem wnętrza, dostępnym dla modelu z rocznika 2019. W ofercie znajdzie się szereg opcji umożliwiających indywidualizację wyglądu.

Nowa wersja w gamie HR-V, napędzana 182-konnym silnikiem benzynowym

Nową Hondę HR-V napędza benzynowy silnik 1.5 VTEC TURBO, znany z najnowszej generacji modelu Civic. Czterocylindrowy silnik zapewnia maksymalną moc 182 KM (134 kW), dostępną przy 5500 obr./min. dla wersji z sześciobiegową przekładnią manualną oraz przy 6 000 obr./min. dla wersji z przekładnią bezstopniową CVT. Maksymalny moment obrotowy 240 Nm (w wersji z 6-biegową przekładnią manualną) jest dostępny w przedziale od 1 900 do 5 000 obr./min. W modelach wyposażonych w skrzynię CVT moment obrotowy wynosi 220 Nm i jest uzyskiwany w przedziale od 1 do 5 500 obr./min.

Honda opracowała wersję HR-V Sport z myślą o nabywcach, którym zależy na subkompaktowym SUV-ie dostarczającym bardziej sportowych doznań. Częścią pakietu, którego zadaniem jest zapewnienie optymalnej stabilności nadwozia oraz kontroli zawieszenia i responsywności układu kierowniczego, jest specjalny system zawieszenia „Performance Damper”. Układ amortyzujący działa w zintegrowany sposób dla przednich i tylnych kół, ograniczając względne ruchy boczne i skrętne zawieszenia. Zmniejsza on podatność na przechyły, poprawia stabilność podczas nagłych zmian pasa ruchu i obniża drgania na nierównych nawierzchniach.

Model wyróżnia układ kierowniczy, wykorzystujący zębatkową przekładnię kierowniczą ze zmiennym przełożeniem i elektrycznym wspomaganiem. Dodatkowo w aucie zastosowano system Agile Handling Assist, który wspomaga kierowcę w szybkim pokonywaniu zakrętów.

Pakiet stylistyczny z czarnymi chromowanymi elementami

Zmiany stylistyczne nadwozia, dodające autu elegancji, obejmują min. przód pojazdu w stylu „Solid Wing Face”, z chromowanym, czarnym panelem o wysokim połysku, który zastępuje wykończony przydymionym chromem panel standardowego HR-V z roku modelowego 2019. Ekskluzywna czarna przednia krata wlotu powietrza o strukturze plastra miodu sięga aż do świateł przeciwmgielnych.

Dodające dynamiki elementy stylistyczne HR-V Sport, takie jak: wąski przedni splitter, boczne listwy progowe, obramowania nadkoli i bardziej agresywny tylny zderzak, wykonano w czarnym kolorze. Usportowiony charakter modelu podkreślają również czarne obudowy lusterek, podwójna końcówka układu wydechowego oraz 18-calowe felgi aluminiowe o charakterystycznym dla tej wersji wzorze.

Dostępne w standardzie oświetlenie w technologii LED obejmuje: światła drogowe, światła mijania, kierunkowskazy oraz światła do jazdy dziennej. Z tyłu, chromowany na ciemno element ozdobny drzwi bagażnika nawiązuje do zmian z przodu, a tylne światła znajdują się w ciemniejszych oprawach, z czarnym wewnętrznym sektorem, odróżniającym je od opraw standardowej wersji HR-V 2019.

W przeprojektowanych przednich siedzeniach kierowcy i pasażera – przeniesionych ze standardowego HR-V 2019 – wprowadzono zmiany w poduszce siedziska i w oparciu, zapewniając lepsze podparcie pleców kierowcy. Dynamiczna stylistyka znalazła też wyraz w ekskluzywnym materiale tapicerskim foteli w kolorze czarnym i ciemnoczerwonym oraz czarnej podsufitce.

Pierwsze egzemplarze Hondy HR-V Sport trafią do klientów w kwietniu 2019 roku.

Zdjęcia: Honda

Dodaj komentarz